Mijn zwarte R52

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
EindelijkMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2022, 23:00

Mijn zwarte R52

24 jun 2022, 21:36

Even voorstellen:

Ik ben Astrid en dit is hem dan: mijn eerste eigen Mini cabrio!

Een R52 Cooper in midnight black uit 2006 met 146.000 op de teller! Komt oorspronkelijk uit Luxemburg maar al lang hier en naar het lijkt weinig gebruikt de laatste jaren maar wel onderhouden.
Superblij er mee, vorige maand gekocht en heb er al behoorlijk wat ritjes op zitten.

Hij had al best veel opties meegekregen (zo een beetje alles behalve navigatie), maar toch zelf al wel wat dingen aangepast (lang leve dit en andere fora en YouTube :)

- Union Jack smoked achterlichten uit de UK gehaald en er zelf opgezet;
- Knipperlichten vervangen voor zwarte LED exemplaren;
- sportievere antenne (de Stubbie);
- Telefoonhouder met magneet achter de klokjes achter mijn stuur gemonteerd, zodat ik daar navigatie op kan doen;
- Barstjes/krasjes in leer van de bekleding waar nodig hersteld;
- Kunststof delen buitenkant weer zwart gemaakt met reversatrol, werkt als een tierlier!
- origineel opvouwbaar windscherm gekocht (wie heeft er toevallig nog een hoes hiervoor over?)
- automaat en stuurhuis laten flushen (vond hem eerst wat haperig in de lage versnellingen, dat is nu helemaal weg). Ik lees hier dat automaten niet echt populair zijn, maar hij rijdt nu prima en in de files is het echt ideaal;
- chromen strip met rubberrand onder aan het cabriodak achter laten vervangen (er zaten barsten in het rubber);
- uitlaat demper die een beetje roestig ( niet doorgeroest) is ingespoten zodat hij niet snel verder roest;

Op mijn wensenlijstje staat nog het laten monteren van twee verstralers maar dat durf ik zelf niet goed aan, als er in de grill/moterkap moet worden geboord. Zonde als dat fout gaat. Weten jullie nog iemand in omgeving Gooi die dit voor een schappelijk prijsje zou kunnen?

En ik heb nu nog de originele radio er in xitten met een fm transmitter van Wegman in mijn (nieuwe) aansteker. Vind dat in het dashboard wel zo mooi maar als handsfree met microfoon in de transmitter is het niet ideaal. Iemand daar nog ideeën over?
F8458B21-787B-4220-8002-5223A60510A3.jpeg
8C553D64-DB31-4E42-92FC-365B7277F982.jpeg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mijn zwarte R52

25 jun 2022, 09:06

Hi Astrid.

Welkom en mooie cabrio. Je bent ook al goed bezig geweest met alle verbeteringen.

Voor de verstralers valt de montage wel mee hoor. Idd wel opletten als je de gaten boort. Dat is van binnen uit. Voorzichtig boren en niet teveel kracht zetten voorkomt veel ellende.

Ik heb het ook zelf gedaan. (Alleen coderen en activeren via de dealer)

Voor het handsfree bellen zijn meerdere oplossingen. Bijvoorbeeld dension , grom maar ook Parrot. Wellicht dat andere leden ook nog suggesties hebben.

Veel veilige en plezierige kilometers
Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mijn zwarte R52

25 jun 2022, 09:15

Hartelijk welkom Astrid en gefeliciteerd met je mooie cabrio! :)
Leuk dat je ook gelijk plaatjes plaatst van je bolide. :icon_top:
Wens je veel rijplezier!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mijn zwarte R52

25 jun 2022, 21:54

Welkom op het forum. Mooie MINI hoor. En al goed bezig geweest met het naar je eigen smaak maken van de MINI. Veel mooie kilometers gewenst.

PS: ik zie geen reflectors in de achterlampen. Daar zul je bij een APK wel even wat moeten plakken om door de keuring te komen.
En nog een tip voor het modden, zoek voor je knipperlichten voorzijde eens naar Philips Silvervision, dan ben je die oranje gloed ook gelijk kwijt. :mrgreen:
EindelijkMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2022, 23:00

Re: Mijn zwarte R52

26 jun 2022, 17:14

Daniel_S schreef:
25 jun 2022, 09:06
Hi Astrid.

Welkom en mooie cabrio. Je bent ook al goed bezig geweest met alle verbeteringen.

Voor de verstralers valt de montage wel mee hoor. Idd wel opletten als je de gaten boort. Dat is van binnen uit. Voorzichtig boren en niet teveel kracht zetten voorkomt veel ellende.

Ik heb het ook zelf gedaan. (Alleen coderen en activeren via de dealer)

Voor het handsfree bellen zijn meerdere oplossingen. Bijvoorbeeld dension , grom maar ook Parrot. Wellicht dat andere leden ook nog suggesties hebben.

Veel veilige en plezierige kilometers
Dank voor de tips ik ga er naar kijken. En misdchien wel zelf de verstralers er op zetten.
EindelijkMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2022, 23:00

Re: Mijn zwarte R52

26 jun 2022, 17:16

Robert schreef:
25 jun 2022, 21:54
Welkom op het forum. Mooie MINI hoor. En al goed bezig geweest met het naar je eigen smaak maken van de MINI. Veel mooie kilometers gewenst.

PS: ik zie geen reflectors in de achterlampen. Daar zul je bij een APK wel even wat moeten plakken om door de keuring te komen.
En nog een tip voor het modden, zoek voor je knipperlichten voorzijde eens naar Philips Silvervision, dan ben je die oranje gloed ook gelijk kwijt. :mrgreen:
Ja dat dacht ik ook maar iemand wist me te vertellen dat de reflector in het midden van de bumper voldoende zou zijn. Ik heb losse reflectoren bij de achterlichten gekregen, wellicht dat ik die er nog op plak.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mijn zwarte R52

26 jun 2022, 21:36

Die rode vlek in het midden van de achterbumper is normaal gesproken de mistlamp, geen reflector. :mrgreen:
En, net voor de APK de reflectors met stukje dubbelzijdige tape op de bumper drukken. (en dan kunnen ze na de keuring weer eraf...)

Terug naar “Show your ride”