"New" R52S in town !!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

"New" R52S in town !!

20 aug 2022, 17:18

Ha luitjes,

Na lange tijd afwezig te zijn geweest hier, toch weer een Minietje gekocht dus tijd om weer een SYR aan te maken.
We hebben in het verleden een aantal R53's gehad, een GP1 en een 2.0 SD en ik ben ook redelijk actief geweest met het maken van rearstruts (Che-Strut), pre-catloze uitlaatspruitstukken voor de R53 en Dave-F filters maar zo actief zal ik nu niet meer zijn.

Vorig jaar Audi TT cabrio verkocht omdat ik al een tijd bezig was om een Mercedes Sprinter om te toveren naar een camper. De buscamper is af dus het begion weer te kriebelen maar wilde niet teveeel geld aan een cabrio uitgeven dus voor heel weinig in Roermond een Cooper S Cabrio kunnen kopen terwijl we eigenlijk op zoek waren naar een Cooper Cabrio.
Hele waslijst aan aandachtspunten en een kilometerstand van 245.000km dus ik ben alweer een paar weekjes in mijn garage te vinden.
Technisch kan ik het meeste wel aan maar hij heeft helaas ook behoorlijke roest onder de achterlichten waar ik zelf niet aan wil beginnen.
Ik ga er wel de stukken inlassen maar breng hem daarna naar de spuiter hetgeen echter pas in de winter plaats gaat vinden want nu moeten we natuurlijk eerst genieten van het kleine monstertje.
Moet nog fatsoenlijke foto's maken en zal morgen ook even het to-do lijstje hier plaatsen. De Bentley Manual ook maar alvast aangeschaft :mrgreen: :mrgreen:

Heeeerlijk kleurtje dat Hyper Blue !!! Zo mooi als Brightly zal ik hem nooit krijgen :))

Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: "New" R52S in town !!

21 aug 2022, 10:34

Welkom terug ullen we maar zeggen!

Leuke s cabrio!! Idd mooie kleur ook!

Geniet er van, en sleutel -ze
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: "New" R52S in town !!

28 aug 2022, 07:52

Afgelopen week behoorlijk aantal zaken vh to-do lijstje kunnen afwerken maar de grootste operatie stond voor dit weekend gepland.
Had bij aanschaf al vermoeden dat het onder de motorkap “anders” klonk dan bij mijn vorige Mini’s en ik verdacht de supercharger dus gisteren het ding gedemonteerd en inderdaad … aan de waterpomp kant geen olie en ingesleten tandwielen :p
Ook heel vreemd dat deze charger geen gecoate schoepen heeft terwijl het een facelift Mini is dus wrschijnlijk is hij al eens vervangen.
Als het goed is kan ik deze week bij Davy een andere halen welke ik dan nog zal servicen en wellicht meteen een andere poelie erop zetten.
Het ouwerwetse stoepsleutelgevoel is weer helemaal terug (eat)

Milltek catback resonated is besteld en ik ga het uitlaatspruitstuk weer ontdoen vd precat en een nieuw flexdeel ertussen lassen.
K&N filter besteld om een Dave F versie luchtfilter te maken. Heb spullen voor 2 van deze filters dus 1 komt er te koop te staan.

Mocht iemand nog een scangauge 2 hebben liggen dan hou ik me aanbevolen :))

Paar plaatjes :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: "New" R52S in town !!

01 sep 2022, 14:47

Na succesvol plaatsen van een JCW charger met 11% pully vertoonde de wagen startproblemen maar eenmaal gestart liep hij als een tierelier ! 3 dagen bezig geweest met alle vacuumslangen langslopen, elektriciteit checken, uitlezen, resetten, ff bij Schols op bezoek, geen storingen, internet afgestruind, etc, etc, etc.
Afgelopen nacht op NAM een post mbt een nadruppelende injector die vergelijkbare startproblemen veroorzaakte en ik dacht hee ...... :mrgreen:
Ik had de injectoren laten reinigen maar niet gedacht dat daar de oorzaak kon liggen.
Gelukkig was Davy thuis dus vanmiddag 4 andere injectortjes gehaald en ter plekke geinstalleerd, problem solved :icon_top: :icon_top:
Zo blij als een konijn :mrgreen: :mrgreen:

Tussendoor nog even mijn uitlaatspruitstuk ontdaan vd pre-cat en nu verder met maken van Dave F filtertje :-)) :-))

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: "New" R52S in town !!

01 sep 2022, 17:05

Mooi! Dat ook weer opgelost!!
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: "New" R52S in town !!

01 sep 2022, 20:37

ginoceros schreef:
01 sep 2022, 14:47
Na succesvol plaatsen van een JCW charger met 11% pully vertoonde de wagen startproblemen maar eenmaal gestart liep hij als een tierelier ! 3 dagen bezig geweest met alle vacuumslangen langslopen, elektriciteit checken, uitlezen, resetten, ff bij Schols op bezoek, geen storingen, internet afgestruind, etc, etc, etc.
Afgelopen nacht op NAM een post mbt een nadruppelende injector die vergelijkbare startproblemen veroorzaakte en ik dacht hee ...... :mrgreen:
Ik had de injectoren laten reinigen maar niet gedacht dat daar de oorzaak kon liggen.
Gelukkig was Davy thuis dus vanmiddag 4 andere injectortjes gehaald en ter plekke geinstalleerd, problem solved :icon_top: :icon_top:
Zo blij als een konijn :mrgreen: :mrgreen:

Tussendoor nog even mijn uitlaatspruitstuk ontdaan vd pre-cat en nu verder met maken van Dave F filtertje :-)) :-))

Afbeelding

Afbeelding
Ché weer ouderwets "gas erop" :icon_top: blijft leuk dat sleutelen aan een MINI en dan is het wel fijn als Martijn en Dave om de hoek zitten.

Goed bezig :wink:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: "New" R52S in town !!

03 sep 2022, 16:50

Klopt Milco, weer lekker sleutelen en natuurlijk zit het regelmatig tegen :shock:
Boven verwachting kwam de Milltek vrijdag binnen dus ik dacht even eronder hangen maar dat viel tegen ! De cabrio heeft extra strutbraces aan de onderkant die los moeten om de Milltek eronder te kunnen hangen.
Die dingen zaten giga vastgeroest en na veel gevloek, WD40 en 2 afgebroken T50 torx doppen had ik er slechts 1 vd 4 los. Flink in de WD40 gezet en vanmorgen bij de autozaak 3 versies T50 torx gehaald. 1 is er nog overleden maar kreeg wel de overige 3 bouten los. Meteen maar alvast nieuwe besteld bij de dealer.
Dus de Milltek hangt eronder en icm het pre-catloze uitlaat spruitstuk heb ik weer als vanouds het oude vertrouwde mooie donkere gebrom en de knallen als je het gas los laat ... heeeeerlijk :rijden :rijden

Tevens Dave F filter afgemaakt mbv vijverdoorvoer stukken en zelfs aan de achterkant van het "schutbord" een soort van afdakje gemaakt zodat er geen water in de bak kan lopen. Je hoort nu de compressor weer lekker gieren als je gas geeft.

Voorlopig ben ik er even klaar mee dus nu eerst maar us lekker rijden de komende tijd. :rijden :rijden :rijden

Overigens waren de oude potten behoorlijk gewond dus heb de aanschaf vd Milltek weer goed kunnen verantwoorden bij de directie hier :mrgreen: :mrgreen:

Dave F
Afbeelding

K&N
Afbeelding

Doorvoer schutbord

Afbeelding


Afdakje

Afbeelding


Milltektips
Afbeelding

Oude potten
Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: "New" R52S in town !!

03 sep 2022, 17:18

Die uitlaat tips komen me bekend voor hihihi
Afbeelding

Ik vind standaard de charger al goed te horen eigenlijk, maar zit met een scheef oog toch stiekum te kijken naar zo een filter aanpassing!

Simpelweg een open filter er op lijkt mij (iig dat is mijn gevoel) dat hij dan meer warme lucht aan gaat zuigen
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: "New" R52S in town !!

03 sep 2022, 18:15

Ha Bert,

Ja open filter is niet ideaal idd vanwege aanzuiging warme lucht. Had vroeger een classic mini die hierdoor zelfs stilviel op warme dagen.
Zelf een Dave F maken is nie zo moeilijk nie….
Paar passtukjes en een K&N RU-3190 filter erin.
Ik kan er eventueel ook wel 1 voor je maken mocht het te lastig zijn, kun je zelf de K&N kopen en gat in je schutbord maken.
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: "New" R52S in town !!

03 sep 2022, 20:25

BadBert schreef:Die uitlaat tips komen me bekend voor hihihi
Afbeelding

Ik vind standaard de charger al goed te horen eigenlijk, maar zit met een scheef oog toch stiekum te kijken naar zo een filter aanpassing!

Simpelweg een open filter er op lijkt mij (iig dat is mijn gevoel) dat hij dan meer warme lucht aan gaat zuigen
Leuk che,
Welkom terug.( ook al ben ik van ‘na jou tijdperk ‘ :D.
Heb wel veel gelezen :)

En Dave F filter is toch hetzelfde als een JCW met de klep open.. :)

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: "New" R52S in town !!

03 sep 2022, 20:37

ginoceros schreef:Ha Bert,

Ja open filter is niet ideaal idd vanwege aanzuiging warme lucht. Had vroeger een classic mini die hierdoor zelfs stilviel op warme dagen.
Zelf een Dave F maken is nie zo moeilijk nie….
Paar passtukjes en een K&N RU-3190 filter erin.
Ik kan er eventueel ook wel 1 voor je maken mocht het te lastig zijn, kun je zelf de K&N kopen en gat in je schutbord maken.
Ik heb gelukkig nog nooit een classic gehad die er op stil viel! 4 gehad, 2 keer een 1000 waarvan 1 aardig gekieteld, een 1300 carb maar aardig wat aanpassingen en dan een mpi, maar ja die regelt alles zelf weg whahaha

Ik zal er eens induiken in dat filter! Ben redelijk handig, wellicht leuk projectje.

Wil wel eerst eens een S-je horen met zo een filterbox! Thanks!
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: "New" R52S in town !!

03 sep 2022, 20:44

Ha Robbert, om eerlijk te zijn zou ik het niet (meer) weten mbt de jcw box, is te lang geleden dat ik ermee bezig ben geweest. Weet wel nog dat ik die klepbesturing op mijn GP1449 destijds idd uitgeschakeld heb.

@Bert, het was de gekietelde mpi die bij mij stilviel :D
Kan wel geluidsopname met airbox maken maar denk dat dat de werkelijkheid niet benadert >:(
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: "New" R52S in town !!

04 sep 2022, 07:19

ginoceros schreef:Ha Robbert, om eerlijk te zijn zou ik het niet (meer) weten mbt de jcw box, is te lang geleden dat ik ermee bezig ben geweest. Weet wel nog dat ik die klepbesturing op mijn GP1449 destijds idd uitgeschakeld heb.

@Bert, het was de gekietelde mpi die bij mij stilviel :D
Kan wel geluidsopname met airbox maken maar denk dat dat de werkelijkheid niet benadert >:(
Hier heb ik de werking van de flap gefilmd.
Misschien kan je het horen qua geluid niveau.



^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: "New" R52S in town !!

04 sep 2022, 09:06

Kijk van alle markten thuis jij :icon_top:

Het geluid is vergelijkbaar maar heb het idee dat de Dave F luider is.
Welke filter wordt er in de JCW box gebruikt ? een inlegfilter ?
Bij de Dave F is het een groot rond K&N filter
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: "New" R52S in town !!

04 sep 2022, 09:56

ginoceros schreef:Kijk van alle markten thuis jij :icon_top:

Het geluid is vergelijkbaar maar heb het idee dat de Dave F luider is.
Welke filter wordt er in de JCW box gebruikt ? een inlegfilter ?
Bij de Dave F is het een groot rond K&N filter
Het ‘normale’ ronde papieren filter van BMW.
Maa Rik heb er ook een soort gelijke K&N in zitten die jij ook gebruikt. Afbeelding
En je hebt in de JCW box nog een vacuüm can zitten aan de achterkant. Die houd vast ook wat geluid tegen.

^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”