Versnellingsbak gesneuveld

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hulst
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 apr 2007, 18:27

Versnellingsbak gesneuveld

17 okt 2007, 22:57

Afgelopen vrijdag is op de A27 mijn versnellingsbak gesneuveld >:( . Een enorme klap en zeer ongezonde geluiden en een oliespoor op de weg. Mini snel aan de kant gezet maar ging niet meer voor of achteruit, inclusief gat in de behuizing :evil: . Diagnose: bak volledig vernietigd. Als ze in de garage de olie eruit lieten lopen stroomde de tandjes eruit. Nieuwe bak is vandaag geinstalleerd en de Mini rijdt weer. Gelukkig heeft BMW alvast 50% bijgedragen. Ik ben hier nog niet helemaal tevreden mee, de bak had slechts 52.000 Km gedraaid. Ik kan in ieder geval weer :rijden Wordt vervolgd.

Afbeelding

Frank
Laatst gewijzigd door Killer-Bee op 18 okt 2007, 07:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Boortmeerbeek
Berichten: 1475
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:30

17 okt 2007, 22:58

wat waren de kosten nog?
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

17 okt 2007, 23:00

Dat zijn echt GEEN fijne berichten :? :( maar gelukkig al helemaal weer opgelost :D Kan je weer lekker karren :rijden Ben wel benieuwd of je nog meer bijdrage krijgt van de BMW :wink:

Greetz BigD
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hulst
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 apr 2007, 18:27

17 okt 2007, 23:01

Ik ben totaal toch nog 1700 euro kwijt. Komt ook omdat ze meteen de koppelingsplaat en de remmen vervangen hebben. Ik hoop dat BMW nog wat kosten voor zijn rekening neemt. Ik heb een rechtsbijstandverzekering en die heb ik ingeschakeld.

Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

17 okt 2007, 23:03

€1.700 wow :shock: Dat is veel groot gelijk dat je meer terug wilt

Greetz BigD
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

17 okt 2007, 23:07

Flink balen :?. Veel te vroeg natuurlijk, na 52.000 km, en je bent zeker niet de eerste met een pre-facelift R50. Mooi dat alles nu weer goed is, maar nog steeds een erg duur grapje op deze manier.

Als ze de bak vervangen, doen ze er dan weer een Midland-versnellingsbak in (die niet bepaald bekend staat om z'n betrouwbaarheid), of gaan ze dan meteen voor de betere Getrag die R50's na de facelift kregen?
Afbeelding
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hulst
Berichten: 357
Lid geworden op: 29 apr 2007, 18:27

17 okt 2007, 23:17

Ik durf niet exact te zeggen welke bak er nu in zit. Dat moet ik nog navragen. Ik heb in ieder geval 2 jaar garantie gekregen op de bak. Volgens mij ziet de nieuwe bak er wel anders uit dan de bak die ik had. In ieder geval nieuw :)

Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

17 okt 2007, 23:54

is de versnellingsbak niet gewoon een hekel punt van de MINI? Ik weet nog goed toen ik mijn MINI een paar maand had en mss 3 a 4000 km had dat de versnellingsbak eruit moest. Telkens als ik in achteruit ging, maakte hij zo van dat knarsetanden geluid, maar dan 3 keer erger. En de mensen maar denken dat ik dan niet overweg kon met mijn pedalen. Is toen wel vervangen onder fabrieksgerantie. Maar toch.
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

17 okt 2007, 23:58

De Midlands bak (die in de pre-facelift Coopers/One's is gemonteerd) is inderdaad een zwak punt.

Na de facelift kwam er een bak van Getrag in. De Cooper S heeft altijd een Getrag bak gehad, zij het met 6 versnellingen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

18 okt 2007, 00:15

Probleem is dat MINI zoiets op chassisnummer besteld.

Als je een Midlands bak had dan krijg je die ook weer terwijl er best een Getrag bak van de facelift in zou passen.

@Frank, de dealer had toch gezegd dat het om een verbeterde versie van de Getrag bak ging die je er nu in hebt zitten?

Hopelijk krijg je nog wat meer terug maar het is toch ook wel snel gemaakt door de dealer zodat je weer lekker kan rijden. Dat is ook wel wat waard.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 186
Lid geworden op: 03 jun 2006, 09:05

18 okt 2007, 06:19

Dat is balen Frank, 56000 km en dan boem, ligt je versnellingsbak in puin, wat ik echter veel erger vindt, (vandaar mijn reactie) is dat je met dit soort geintjes, zoals slechte en dus onbetrouwbare onderdelen, want dat is het natuurlijk gewoon, (gezien de vele verhalen op deze site over kapotte versnellingdbakken van de Mini) je op de rijksweg, als zoiets je ineens onverwacht gebeurd, je wel eens zo erg het apelazerus kan schrikken, dat er een groot ongeluk had kunnen gebeuren, daar wij het hebben over voorwiel aangedreven auto's, dus had de hele boel misschien wel eens volkomen kunnen blokkeren, god zij dank is dit nu niet gebeurd, ik weet niet wat de snelheid op het moment was toen het gebeurde, maar ik bedoel maar!! Zoals iedereen hier weet, Mijn vrouw versleet met haar toen splinternieuwe Mini 4 versnellingsbakken in nog geen 700 KM!! Ik heb toen na veel heisa een nieuwe Mini gekregen, er staat nu inmiddels na 1 jaar 11000 KM op de teller en heb tot dusver, (mijn vrouw dan althans) (nog) geen last meer gehad, maar als ik dit zo lees, lopen de koude rillingen mij over de rug, het zal je maar totaal onverwacht gebeuren op de rijksweg als je toch minstens gewoon 100 Km rijdt. Ik zal mijn vrouw dit verhaal maar niet laten lezen, want dan wordt ze echt zenuwachtig. Sterkte Frank met de verwerking van de schrik en het verlies van je 1700 Euro, is toch zonde van je hard verdiende geld zou ik zeggen.

Groeten,

Leo
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

18 okt 2007, 11:06

is het niet zo dat mini alle mini's had moeten terug roepen om de versnellings bak te vervangen..

dit is toch een gewone fabrikage fout..

met mn cooper had ik ook last met de versnellingsbak...

1 van de redenen dat we nu een s60 rijden en geen cooper meer hebben.

ik kan geen jongere cooper kopen die geen versnellingsbak problmen heeft.
of goede een cooper s..
en wil niet het risico lopen dat ik een oudere cooper heb met weer versnellingsbak problemen
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

18 okt 2007, 11:35

pje en daan schreef:is het niet zo dat mini alle mini's had moeten terug roepen om de versnellings bak te vervangen.
Eigenlijk wel, maar ze hebben er kennelijk voor gekozen om alleen in geval van concrete defekten de bakken te vervangen.
Dat is goedkoper dan preventief alle bakken vervangen.
En gebleken is, dat er volgens Mini voldoende bakken 't wel vol houden.

En ja; dat vervangen is ook maar relatief, want je krijgt hoogst waarschijnlijk dezelfde kwaliteit versnellingsbak terug.
(en dan 'n nieuwe of zelfs 'n gereviseerde... :roll: )
Tenzij je met je dealer de "chassisnummer-truc" kunt toe passen en een facelift bak ontvangt.

Deze doofpotpolitiek wordt trouwens vaker toe gepast.
Ook bij andere merken hoor. :wink:

Edit:
Adegeest schreef:Gelukkig heeft BMW alvast 50% bijgedragen.
Dan speelt het concern toch nog quitte.
:wink:
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

18 okt 2007, 14:28

Damn, dat is balen! Succes met herstel en coulance van de dealert
sscooper
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Mortsel
Berichten: 197
Lid geworden op: 01 jun 2006, 02:05

19 okt 2007, 14:43

mss een stomme vraag ma hoe kan je zien of je een getrag bak of een midland bak hebt, als ik hem op de brug zet kan ik dit zien op de boite zelf ergens onderaan?? is dit enkel aan het bouwjaar te zien of gewoon aan pre facelift en facelift ... daar ik met een cooper rijdt van dec 2003... en nog niets van problemen heb ondervonden met mn boite en heb nu 73 000 km op de teller staan... :o en vraag me echt af welke type ik nu heb van boite.. :?

Terug naar “Show your ride”