Waar verkopen onderdelen auto??

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Gebruikersavatar
IrishMini
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2019, 14:25

Waar verkopen onderdelen auto??

14 jul 2021, 11:08

Goedemorgen allenmaal,

Vandaag kreeg ik het slechte bericht dat de distributie ketting was gebroken van mijn geliefde 2007 R56 Cooper S en deze aanzienlijk wat schade intern had gemaakt.
De kosten zijn te hoog om het allemaal te laten maken en ik sta nu voor het probleem wat ik met mijn auto kan/moet doen om deze te verkopen als onderdelen auto of iets dergelijks.
Ik hoop echt dat iemand mij de goede weg op kan helpen op dit forum met een adres of iets in die richting.

Met vriendelijke groet,

Iain
NEVER SAY DIE (haai)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Waar verkopen onderdelen auto??

15 jul 2021, 08:27

Ligt een beetje aan de kilometerstand en de prijs die je hebt gekregen om alles te laten herstellen.
Ik denk dat het nog wel haalbaar moet zijn.
Moet je het niet bij een dealer laten doen uiteraard, maar een gebruikte motor kost ongeveer een 2500.
Nieuwe koppeling + vliegwiel 500
Pakkingen en schroeven en werkloon + blablablabla ..
Dan heb je voor 3500 de motor er wel in hangen denk ik

Ja, is veel geld. Heel veel zelfs.
Alleen heb je voor dat geld geen andere MINI.
Want voor alleen het wrak krijg je misschien 1500/2000 afhankelijk van kilometerstand en opties/samenstelling. En misschien ben ik dan al wel heel optimistisch?

Succes!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Waar verkopen onderdelen auto??

15 jul 2021, 13:32

Verkopen in onderdelen zou ik gewoon via Marktplaats doen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Waar verkopen onderdelen auto??

17 jul 2021, 11:26

Ik persoonlijk zou voor de optie van Richard (BMX) gaan, repareren door ruilmotor te plaatsen maar is ook een beetje afhankelijk hoe de staat van je MINI is vwb onderhoud en kilometer stand.

Ik rijd zelf een R55 Cooper (Daily) en een R56 Cooper die ik gehouden heb toen ik de R55 kocht mede zodat mijn vrouw ook een eigen auto heeft en gezien de kilometer stand ik er weinig voor terug zou krijgen want heeft nu al meer dan 300.000 kilometer. (Bij 180.000km is daar ook een ruilmotor ingekomen). Mocht daar de motor van versleten zijn dan ga ik dan wel weer bekijken of we hem erbij houden cq dat die gesloopt wordt in onderdelen. Voordeel is dat ik daar ook parts in heb zitten die ik weer op de plank kan leggen voor de Clubman plus er zitten parts in die ik zo kwijt ben.

Succes met je keuze maar ik zou de opties voor een ruilmotor serieus onderzoeken.

Gr. MIlco
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Waar verkopen onderdelen auto??

25 jul 2021, 12:09

Je zou ook een offerte op kunnen vragen bij “KRONENBURG “ motoren revisie ,hun doen eventueel ook je auto ophalen en in en uitbouwen vh blok .is een beetje afhankelijk van waar je woont goed te doen hun zitten in Brabant .ik was 2800 ,= kwijt voor een compleet gereviseerd blok ex in-uitbouw.

Terug naar “Verkocht/gevonden”