Terugroepactie

geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

27 okt 2012, 21:35

Het is idd een leuke wagen maar je moet zoals je zegt met een rose bril alles bekijken. Voor zo een prijs wens je kwaliteit en dat is er niet. De onze koste toen bijna 32000€

Wij hebben nu een ford fiesta sport 1.6 met alles op en aan behalve leder. Kost met korting 18000euro en jammer dat ik het moet zeggen maar vind hem voor die prijs kwalitatiever dan de mini en is een stuk ruimer. Ook nog niks van problemen mee gehad.
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

27 okt 2012, 22:02

Ik ben benieuwd of ze met de komst van de derde generatie Mini (die bij NedCar gebouwd gaat worden) een serieuze kwaliteitsslag weten te maken. Het model verdient het. Na één keer Mini blijf je toch een zwak voor die auto houden!

Jij bent met de Fiesta een slagje kleiner gaan rijden. Ik heb het met een Mazda6 MPS (260 pk, 4WD) juist iets hogerop gezocht. Een auto die ondanks z'n prestatie-potentieel zeer betrouwbaar is en goedkoop in het onderhoud.
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

27 okt 2012, 22:08

Van motor idd wat minder vermogen, volume van wagen zeker niet. Ja die japanners maken goeie en betrouwbare wagen.

Ook de hyundai veloster behoort tot mijn favorieten.

Wagens met motoren met hogere pk's ben ik ook wel fan van maar heb zelf een bestelwagen,fiesta, motorfiets en dan moet je ergens een lijn trekken. Dienen alle 3 ook voor woon werk verkeer en de dag van vandaag word lles vrij duur.
Lieske
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2013, 20:03

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 20:17

Ik ben nieuw op dit forum en heb de volgende vraag: ik ben voornemens een Clubman Cooper S aan te schaffen van 2008, maar lees zoveel negatieve berichten mbt de kwaliteit van met name de THP motor dat ik twijfel. Moet ik dit type laten staan en toch maar een Cooper aanschaffen ipv een -S-je?
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 20:20

Er zijn wat issues geweest met de N14 blokken maar daarvan zijn er een aantal teruggeroepen en aangepast. Zoek eens op dieselratel mini dan vind je genoeg...
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 20:28

Bij de koop van de Mini vragen naar de onderhoudshistorie.

- Kijken of de distributieriem vervangen is.
- Of er geen olie-onderhoud is geweest (i.e. mensen die vergeten dat de Mini een aardig slokje olie lust en compleet droog komt te staan.

Ik heb zelf een Cooper S uit 2007 met N14 blok. Ondervond geen problemen, wel laatst de JCW kit laten monteren. Waarna de lambasonde een defect gaf. Of dit euvel er al een tijd in heeft gezeten en nu pas kenbaar wordt door de nieuwe software is onduidelijk. Even navraag bij doen.

Kijken even goed het forum na door de zoek-functie te gebruiken. Er zijn hier zat mensen die problemen / oplossingen plaatsen.
Uhr
Lieske
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2013, 20:03

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 20:39

De auto welke ik op het oog heb (met 40dkm op de klok) heeft zeer recent een nieuwe distributieketting, incl. geleiders en spanner gekregen. Hiermee verwacht ik dat dit probleem niet meer speelt cq. verholpen is. Maar ik lees ook veel verhalen van een hoog olieverbruik, versnellingsbak problemen. Hebben de meeste auto's van type hier last van?
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 855
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:40

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 20:44

Het ligt een beetje aan hoe met de auto omgegaan wordt natuurlijk, je weet nooit of je de narigheid van een ander overneemt. Vandaar dat ik zelf nooit bij een garage koop maar altijd bij de dealer i.v.m. garantie.

Het olieverbruik van een Cooper S is hoog! Met de JCW kit weet ik t nog niet. Ik denk dat ik om de 2500-3000 km er wel een liter ingooi. Maarja, je krijgt hier zo ontzettend veel lol voor terug. Een Mini rij je ook niet voor de zuinigheid natuurlijk! :P
Uhr
Lieske
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2013, 20:03

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 21:01

Op dit forum staat ook het verhaal dat verzekeraar Autotrust de Cooper S niet meer verzekert. Als ik het goed begrepen heb zijn er in totaal 3 auto's welke deze maatschappij niet meer accepteert, een Alfa selespeed, en een renault espace 3.0 diesel. En dan de -S. Hoort de Cooper S dan echt bij de 3 slechtste auto's welke er op dit moment in te markt te koop zijn. Ik kan me dit eigenlijk niet voorstellen.
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 21:09

Ja ik eigenlijk wel. Heb al veel verschillende merken van wagens gehad en ik kan u verzekeren dat ik goed genoeg begrijp dat de mini er tussen zit.
Ik ben zeker niet alleen met die mening.

Ik vind het echt wel een knap wagentje maar voor mij nooit meer. De S was één en al troubles
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Dordrecht
Berichten: 641
Lid geworden op: 03 feb 2013, 23:47

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 21:36

Ik rij zelf een JCW, wat geloof ik best te vergelijken is met een S. Ik heb hem zelf bij een Mini dealer gekocht, dan krijg je er standaard 2 jaar garantie bij. (MINI Next)

Er staat inmiddels net 100000 km op de teller, waarvan ik er zelf zo'n 15.000 heb gereden in 5 maanden tijd. In die tijd heb ik een kapotte brandstofpomp gehad, maar die is onder garantie vervangen. Verder nooit problemen gehad en het is de beste en leukste auto die ik tot op heden gehad heb!
Hij verbruikt inderdaad wel olie, maar daar was ik op voorbereid. Zal bij mij ook ongeveer uitkomen op ongeveer een liter per 2500 á 3000 km.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 22:06

Die uitsluiten kan ik me goed voorstellen van die verzekeraar omwille van het gezeik met de Cooper-S van modeljaren 2007-2010. Daar zijn hun statistieken natuurlijk ook op gebaseerd.

Daarentegen is 2011-2013 van de MCS een grote verbetering. Dus ik zou een MCS durven kopen en ik ben een schijtert.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 22:25

Ik heb er een uit 2012. Zelf nieuw gekocht. Een S met een N18 blok. Olieverbruik na 15.000 km 0,5 liter.
Altijd wel rustig warm gereden en daarna kan hij wel uitgelaten worden ook het laatste stuk van de rit dan weer rustiger. Maar wat een verslaving is dat blok.
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

Re: Terugroepactie

19 nov 2013, 22:28

Ja denk dat de nieuwe blokken een stuk beter zijn.
Collega heeft een peugeot rcz en alles blijkt er ok bij de 200pk versie.

De aller nieuwste mini's maken dacht ik geen gebruik meer van psa blokken?

Terug naar “MINI-talk”