Terugroepactie

paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

28 feb 2012, 18:29

Ian schreef:Vandaag tweemaal bekeken. Geluid komt bij de nieuwe waterkoeler vandaan en lijkt erop dat er overdruk langzaam wegloopt. Na een minuut hoor je niets meer. Auto rijdt ook als vanouds en geen natte plekken op de grond :lol:
Is het gesis of is komt het geluid van de waterkoeler die nog even doorwerkt? Iets vergelijkbaars heb ik nl ook met mn Cooper S van juni 2011. (die van mij hoeft blijkbaar niet voor de terugroepactie), wellicht dat die van jullie nu is aangepast naar de nieuwste versie . .
Ian
Be Mini
Be Mini
Berichten: 402
Lid geworden op: 14 sep 2008, 11:24

28 feb 2012, 20:21

wat is precies je waterkoeler? bedoel je je radiateur? want dat is wat anders dan een waterpomp, of mis ik hier iets?[/quote]

Pomp, ik bedoelde pomp :mrgreen:
Ian
Be Mini
Be Mini
Berichten: 402
Lid geworden op: 14 sep 2008, 11:24

28 feb 2012, 20:24

paddo schreef:
Ian schreef:Vandaag tweemaal bekeken. Geluid komt bij de nieuwe waterkoeler vandaan en lijkt erop dat er overdruk langzaam wegloopt. Na een minuut hoor je niets meer. Auto rijdt ook als vanouds en geen natte plekken op de grond :lol:
Is het gesis of is komt het geluid van de waterkoeler die nog even doorwerkt? Iets vergelijkbaars heb ik nl ook met mn Cooper S van juni 2011. (die van mij hoeft blijkbaar niet voor de terugroepactie), wellicht dat die van jullie nu is aangepast naar de nieuwste versie . .
Gelukkig ben ik niet de enige.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 nov 2007, 08:51

29 feb 2012, 08:01

Ons verhaal: "Meneer we hebben de onderdelen binnen en we gaan u binnen 2 weken inplannen." Inmiddels zijn we een maand verder en is het akelig stil. Maar eens bellen van de week.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

29 feb 2012, 08:04

onderdelen zijn slecht leverbaar.. Gisteren zou de MINI "geholpen" worden maar helaas...

Reactie: Eigenlijk pakken ze in munchen zoiets altijd heel goed op met genoeg onderdelen op voorraad omdat ze zoiets altijd heel goed voorbereiden voordat ze een terugroep actie beginnen..
Misschien zijn ze het "nieuwe" onderdeel weer aan het testen omdat ze niet tevreden zijn en het probleem nog niet kunnen oplossen. Zou zo maar kunnen.


Ben benieuwd dus.....
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

01 mar 2012, 13:24

Er is sprake van brandgevaar (in de meest extreme situatie).

In mijn optiek mag je dan helemaal niet aarzelen met het uitsturen van notificaties naar klanten totdat je de onderdelenlevering intern georganiseerd hebt.
Dus ik snap helemaal dat ze iedereen snel inlichten zonder eerst te wachten!

Deel 1 van de terugroepactie is ook een waarschuwing aan klanten dat dit kan voorkomen. Deel 2 is het vervangen. Deel 3 is onzichtbaar voor consument; namelijk zorgen dat dit soort acties voortaan niet meer nodig zijn door kwaliteit van product te verbeteren.

Mijn 2 centen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
jottemj
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mar 2011, 10:43

01 mar 2012, 13:42

Zou morgen aan de beurt zijn, ook vertraagd.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

01 mar 2012, 18:19

Ben net terug thuis van bij de dealer, nieuwe waterpomp zit erin, maar nu heb ik net hetzelfde gesis als bij Ian. De garage is natuurlijk net dicht, zijn er nog mensen die dit hebben? Lijkt me toch echt niet normaal. Precies alsof ie ergens druk verliest ofzo :|.

(had overigens gevraagd of ze mijn auto es konden nakijken, had eerder al eens met de meestergast staan luisteren naar de motor, want hoorde een gekletter die me niet aan stond, blijkt dus de distributie te zijn :roll:. Ook mijn mini ontkomt er dus niet aan :| )
Clubhouse
Garlic Chef
Locatie: Aalst
Berichten: 1599
Lid geworden op: 22 jun 2008, 20:43

01 mar 2012, 18:25

Ik hoor geen gesis bij die van mij! Is het goed hoorbaar, want moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet heb naar geluisterd.
Wanneer hoor je het best?
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

01 mar 2012, 18:33

Ik heb em net terug patrick, hoor het ook voor het eerst :). Het is heel duidelijk te horen iig.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

01 mar 2012, 20:08

Ik heb ook nergens last van :shock:
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

01 mar 2012, 21:29

Bij ons ook geen gesis
Afbeelding
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Lebbeke
Berichten: 208
Lid geworden op: 26 apr 2009, 19:28

01 mar 2012, 22:47

Heb vorige week ook brief ontvangen van garage waar de mini oorspronkelijk werd aangekocht door vorige eigenaar. De garage waar ik ging heeft mij helaas niks laten weten.

Dus afspraak gemaakt van waar ik brief kreeg. Was daar ook tevreden maar was niet bij de deur van daar de wissel.

Maandag 12 maart naar mini Daeninck in St-Martens-Latem voor het vervangen van de pomp.

Ben benieuwd
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

05 mar 2012, 21:29

Ik ben het helemaal met Marcel eens dat preventief moet worden gewaarschuwd in gevallen zoals nu, waar brandgevaar dreigt.... En misschien zou het handig zijn om klanten vooraf te waarschuwen dat het onderdeel in kwestie (nog) niet in huis is. Scheelt een hoop bel- en rijwerk. En past ook wel een beetje bij het premium karakter dat MINI zichzelf toeschrijft ;-)
Minihenk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Heijningen
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 dec 2005, 22:02

Mijn waterpomp is vervangen

06 mar 2012, 18:54

Afgelopen vrijdag was ik aan de beurt om de pomp van mijn Cooper S te laten vervangen.
E.e.a was geregeld in iets meer dan een uur. Ik ben bij Dubbelsteijn Dordrecht netjes ontvangen en werd snel geholpen.
Na de vervanging werd me even netjes uitgelegd wat er aan de auto was gedaan.
Volgens de mijnheer die mij hielp, was ik een van de weinigen die had gereageerd op de oproep? Ik ben daar enigszins verbaasd over, maar mocht je nog twijfelen om al dan niet over te gaan tot vervanging: Gewoon doen . . het is het behoud van je MINI !
Ik ging zelfs weg met een setje MINI kop en schotels (wintercheckcadeau) Hoefden ze niet te doen . . wel een leuk gebaar . . . Ik ben een tevreden mens en de Cooper S snort er weer op los .....

Terug naar “MINI-talk”