Terugroepactie

volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

06 mar 2012, 19:03

Kijk, er zijn dus ook dealers die het wel begrijpen.

Onze MINI mag volgende week voor z'n ingreep. Ik moest er wel zelf achteraan. Zeker als er brandgevaar in het spel is, vind ik dat op z'n minst een beetje vreemd.

Eens kijken hoe het met de distributiekwestie afloopt. Want daar wordt gelijktijdig naar gekeken. Ik heb ze al verwezen naar de tekst van BMW voorgelezen in de uitzending van Tros Radar.
Laatst gewijzigd door volumex op 26 mar 2012, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 nov 2007, 08:51

07 mar 2012, 13:37

Zojuist ook een telefoontje gekregen, volgende week dinsdag krijgen we de nieuwe pomp.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1229
Lid geworden op: 18 mar 2007, 21:36

10 mar 2012, 10:51

Bij mij zit de nieuwe waterpomp er ook al in, ik heb geen last van gesis of andere rare geluiden.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

10 mar 2012, 11:02

volumex schreef:Kijk, er zijn dus ook dealers die het wel begrijpen.

Onze MINI mag volgende week voor z'n ingreep. Ik moest er wel zelf achteraan. Zeker als er brandgevaar in het spel is, vind ik dat op z'n minst een beetje vreemd.

Eens kijken hoe het met de distributiekwestie afloopt. Want daar wordt gelijktijdig naar gekeken. Ik heb ze al verwezen naar de tekst van BMW voorgelezen in de uitzending van Tros Radar.

Frank
Ben bang voor je dat je met de distributie pech hebt :(
Volgens mij geven ze 4 jaar garantie op de distributie.
Mijn distributie is volledig vervangen en heb vorig jaar nog eens de kettingspanner laten vervangen want ik hoorde de ketting klapperen :evil: van de week dacht ik ook de ketting ff te horen dus ook gelijk naar de dealer gegaan en die leggen het voor bij bmw nederland :? Ik houd je op de hoogte want die van mij is ook 2007 :wink:
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

11 mar 2012, 15:29

Graag. Ik ben heel benieuwd. Zeker omdat het een auto van hetzelfde bouwjaar is.

Wat is jullie km-stand? Bij ons staat de teller op nog geen 36.000....
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

11 mar 2012, 15:37

75000
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

11 mar 2012, 17:02

75000 is ook niet echt veel. Maar wij zitten dus nauwelijks op de helft. Een echt merk zou zich schamen voor dit soort problemen bij dergelijke kilometerstanden. Dat BMW z'n naam zo te grabbel durft te gooien. Het is dat de MINI-eigenaren allemaal verblind van liefde lijken als het om hun auto gaat, anders hadden ze echt een groot probleem gehad.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

11 mar 2012, 17:19

Dit is echt niet iets wat alleen BMW doet, alle merken doen het. Ik heb voor Mercedes, Aprilia, Ducati, BMW, Honda, Suzuki en nog een berg grote namen gewerkt en ze doen het allemaal. Er id niks aan de hand zolang de consument niet weet wat hun rechten zijn. En dat is niet alleen iets wat in de automotive branche gebeurd.

Neem niet weg dat die instelling zwaar kl*te is, maar zoals Sjaak al tig keren heeft aangegeven hoef je dit als consumenten niet allemaal zomaar te slikken.

Dus schakel je rechtsbijstand in en hou je poot stijf.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

11 mar 2012, 17:46

Ik ben bezig, maar tot nu toe loopt het nog niet lekker. Je wordt aan alle kanten van het kastje naar de muur gestuurd. Belgische dealer (waar auto ooit vandaan is gekomen) roept: pech, buiten garantie, Nederlandse dealer (waar auto al langer in onderhoud is) roept dat ik me maar bij de Belg moet vervoegen. Rechtsbijstandsverzekeraar zegt dat ik de pech heb dat de auto niet van een BOVAG-garage afkomstig is en zij dus niks voor me kunnen betekenen...

En wat de andere merken betreft: die doen qua klant(on)vriendelijkheid niet onder voor BMW/MINI, zij het dat de kwalen waar in ieder geval de Cooper S aan lijdt buitenproportioneel zijn. Nog nooit bij zoveel mensen zoveel zware rottigheid voorbij zien komen (koppelingen, motoren, versnellingsbakken, etc, die niet deugen). En dat bij zulke jonge auto's met zo weinig kilometers. En laten we wel wezen, het gaat hier wel om auto's die aan de man worden gebracht als premium product en in ieder geval een bijpassende prijs hebben. Ze hebben inderdaad geluk dat het zo'n verd.md leuk autootje is....
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

11 mar 2012, 18:28

Dat je de auto in België aangeschaft hebt maakt het wat lastiger voor de rechtsbijstand verzekering. Daar willen ze zich blijkbaar niet aan branden.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

21 mar 2012, 17:15

Het is nu eind Maart en heb nog steeds niets gehoord van Ekris Veenendaal!
Nog meer mensen die al zooo lang zitten te wachten op een telefoontje?

Of wachten ze tot er weer wat aan de hand is door het (misschien) niet tijdig wijzigen van het onderdeel?
Zal je net zien!

Onderhand wel een beetje doodziek van, zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me....

:s
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

21 mar 2012, 20:20

Ik heb er zelf om moeten vragen (bij de dealer waar ik kind aan huis ben). Maar bij mij zit de nieuwe waterpomp er inmiddels in. Dus die nieuwe pompen moeten gewoon leverbaar zijn....

Nu de distributie nog!
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

21 mar 2012, 21:15

ajede schreef:Het is nu eind Maart en heb nog steeds niets gehoord van Ekris Veenendaal!
Nog meer mensen die al zooo lang zitten te wachten op een telefoontje?

Of wachten ze tot er weer wat aan de hand is door het (misschien) niet tijdig wijzigen van het onderdeel?
Zal je net zien!

Onderhand wel een beetje doodziek van, zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me....

:s
Ook wij zitten al geruime tijd te wachten op het telefoontje. Toen ik er zelf achteraan belde kreeg ik als antwoord: "Meneer, wij hebben toch gezegd dat wij wel bellen". Dat is ondertussen ook al weer een fors aantal weken geleden. :evil:
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
volumex
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Pijnacker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 nov 2010, 21:42

21 mar 2012, 22:41

Ik had gehoopt dat de dealers na de Radar-uitzending iets servicebewuster waren geworden....
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

26 mar 2012, 19:54

H en S schreef:
ajede schreef:Het is nu eind Maart en heb nog steeds niets gehoord van Ekris Veenendaal!
Nog meer mensen die al zooo lang zitten te wachten op een telefoontje?

Of wachten ze tot er weer wat aan de hand is door het (misschien) niet tijdig wijzigen van het onderdeel?
Zal je net zien!

Onderhand wel een beetje doodziek van, zo moeilijk kan het niet zijn lijkt me....

:s
Ook wij zitten al geruime tijd te wachten op het telefoontje. Toen ik er zelf achteraan belde kreeg ik als antwoord: "Meneer, wij hebben toch gezegd dat wij wel bellen". Dat is ondertussen ook al weer een fors aantal weken geleden. :evil:
Ook bij Ekeris Veenendaal?

Wat ik gewoon niet snap is dat vele andere dealers het al wel voor elkaar hebben voor hun klanten en zij blijkbaar nog steeds niet! Kan toch gewoon niet!???

Begin echt me geduld te verliezen en das niet best normaal....
Denk morgen maar eens een bezoekje brengen ipv bellen of mailen met die pennenlikkers daar.

Rara waarom heb ik toch al jaren een bloedhekel aan dealers.......

Terug naar “MINI-talk”