MINI Cooper S JCW GP 2012

Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

19 sep 2012, 23:26

Allicht, al vind ik de R53 in de basis al stukken meer hardcore dan de R56 en daarmee per definitie al meer geslaagd. het unieke nummeringsysteem vind ik erg leuk, snap niet waarom de R56 GP dat niet meer heeft..
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:12

19 sep 2012, 23:44

Dus

3 x GP R53 vs 0 x GP R56

Ps 56 ook mooi idd marcel maar is ie niet gewoon minder bijzonder dan het origineel?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

19 sep 2012, 23:46

Tja, R53GP vergelijken met R53, en R56gp dan maar vergelijken met een R56. Maar dat is natuurlijk een lastige vergelijking tussen R53gp en R56gp.

Als je er maar liefst 2000 stuks van maakt, hoef je ze van mij niet te nummeren. Maar zou er niet nog een nummersysteem geintroduceerd worden denk je? We hebben dat natuurlijk al op de R53GP, de Mini-E, de JCW WC50 gezien, dus hoe uniek is dat nog?

Ik vind persoonlijk de JCW WC50 editie (die Connaught Green in 2009, oplage 500) veel gaver dan elke GP die ooit op de markt kwam of komt. Voorts denk ik dat we ook een beetje verwend raken, omdat Mini al wat langer in de markt staat, de 2ehands markt goedkoper wordt, en er nu al zoveel speciale projectjes zijn geweest, volledig gewrapte/gepimpte/getuned/omgebouwde Mini's de revue hebben gepasseerd. Dan is het gewoon lastig om nog in het oog te springen met welk nieuw model dan ook.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 178
Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:12

20 sep 2012, 00:08

Marcel Always Open schreef:t. Voorts denk ik dat we ook een beetje verwend raken, omdat Mini al wat langer in de markt staat, de 2ehands markt goedkoper wordt, en er nu al zoveel speciale projectjes zijn geweest, volledig gewrapte/gepimpte/getuned/omgebouwde Mini's de revue hebben gepasseerd. Dan is het gewoon lastig om nog in het oog te springen met welk nieuw model dan ook.
Nou Marcel... Maar is het eigenlijk niet zo dat Mini gewoon niet goed in de gaten heeft gehad waar de werkelijke waarde ligt bij de ontwikkeling van een nieuwe GP? Ik zie heel veel details en interieurwerk. Maar het ultieme gevoel zou hardcore moeten zijn en in newtonmeters en paardekrachten zichtbaar moeten zijn. In de R53 range lopen er nu al autos met 250pk en meer... Dus had Mini daar in een nieuwe GP niet gewoon met 250 paarden mee moeten beginnen? Want emotie maakt dat je merk waarde krijgt. Niet de verkoopaantallen want die zijn bij GP toch te klein. Of zit ik er helemaal naast?
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

20 sep 2012, 06:46

Het nummer in de nieuwe GP zit toch op het verborgen dashboard kastje?
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

20 sep 2012, 22:27

Marcel Always Open schreef:Ik vind persoonlijk de JCW WC50 editie (die Connaught Green in 2009, oplage 500) veel gaver dan elke GP die ooit op de markt kwam of komt.
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Want laat ik deze nu juist de minste versie vinden. :mrgreen: Is kwalitatief ook niet best naar zeggen. :shock:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

21 sep 2012, 18:06

MMJWORKS schreef:
Marcel Always Open schreef:t. Voorts denk ik dat we ook een beetje verwend raken, omdat Mini al wat langer in de markt staat, de 2ehands markt goedkoper wordt, en er nu al zoveel speciale projectjes zijn geweest, volledig gewrapte/gepimpte/getuned/omgebouwde Mini's de revue hebben gepasseerd. Dan is het gewoon lastig om nog in het oog te springen met welk nieuw model dan ook.
Nou Marcel... Maar is het eigenlijk niet zo dat Mini gewoon niet goed in de gaten heeft gehad waar de werkelijke waarde ligt bij de ontwikkeling van een nieuwe GP? Ik zie heel veel details en interieurwerk. Maar het ultieme gevoel zou hardcore moeten zijn en in newtonmeters en paardekrachten zichtbaar moeten zijn. In de R53 range lopen er nu al autos met 250pk en meer... Dus had Mini daar in een nieuwe GP niet gewoon met 250 paarden mee moeten beginnen? Want emotie maakt dat je merk waarde krijgt. Niet de verkoopaantallen want die zijn bij GP toch te klein. Of zit ik er helemaal naast?
Ultiem "hardcore" zit niet (alleen) in pk's en newtonmeters.
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

12 nov 2012, 16:40

weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
philip68
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2009, 19:03

04 mar 2013, 22:31

Over smaak valt niet te twisten maar vandaag "levend" de nieuwe R56 GP gezien van binnen en van buiten, wat een gave bak!! Wat mij betreft wel een stapje mooier en dikker dan de R53 GP en die was al geweldig!
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

05 mar 2013, 06:35

P5ycH0 schreef:Het nummer in de nieuwe GP zit toch op het verborgen dashboard kastje?
onder bestuurdersstoel achter de veren :mrgreen:
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

05 mar 2013, 19:28

De Amerikaanse GP2 's hebben exclusief het nummer over de dakrandsticker. 8)
Ze hebben dit met München geregeld.

Afbeelding

North America will be the only market in the world to have numbered 2013 MINI John Cooper Works GPs.
After Todd and Debbie Jeffrey petitioned the Chief Motorer himself with a “Save the Numbers” campaign, we
petitioned the mighty international powers of MINI to have numbers for the U.S. market.
The vehicles in the U.S. market will be numbered from 0001 to 0500.
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”