Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

QuintenVP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mei 2014, 16:12

Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 13:08

Iemand enig idee waarom mijn Mini Cooper S van maart 2012 geen 'SPORT' knop aan de versnellingspook heeft?

De auto-start/stop en DTC/DTS knoppen zijn er wel, maar die van de 'SPORT' knop is niet beletterd en ook niet indrukbaar...


Groetjes
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 13:20

De sportbutton is een optie en is dus niet in elke MINI aanwezig. Mijn Cooper SD Cabrio uit 2011 had 'm ook niet, maar ik heb 'm zelf ingebouwd.
http://www.newminiclub.nl/forum/about24449.html <- klik voor meer info
Qua hardware heb je nodig:
- nieuwe knoppenbalk waar de sportknop wel beletterd en indrukbaar is
- nieuwe stekker (deze maak je meestal kapot bij het openmaken)
- pinnetjes (voor aan het uiteinde van je draden, voor in de stekkers)
- draad (van je middenconsole naar je zekeringkastje. Dun! Anders past de bescherming van de draad niet in de stekker)

Je moet 'm dan nog wel "aan laten zetten" maar daar kan bijvoorbeeld Robert je mee helpen.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
QuintenVP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mei 2014, 16:12

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 13:56

Cannuccia schreef:De sportbutton is een optie en is dus niet in elke MINI aanwezig. Mijn Cooper SD Cabrio uit 2011 had 'm ook niet, maar ik heb 'm zelf ingebouwd.
about24449.html <- klik voor meer info
Qua hardware heb je nodig:
- nieuwe knoppenbalk waar de sportknop wel beletterd en indrukbaar is
- nieuwe stekker (deze maak je meestal kapot bij het openmaken)
- pinnetjes (voor aan het uiteinde van je draden, voor in de stekkers)
- draad (van je middenconsole naar je zekeringkastje. Dun! Anders past de bescherming van de draad niet in de stekker)

Je moet 'm dan nog wel "aan laten zetten" maar daar kan bijvoorbeeld Robert je mee helpen.
Super, hartelijk dank!

Was nog aan het denken, in een 'S' zou dit toch geen optie mogen zijn? Hij draait dus standaard in 'Sport' modus normaalgezien nu wanneer je de optie niet hebt of ook dat niet?
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 14:03

Standaard staat ie niet op 'Sport' modus, want dan zou je de optie Sportknop ook niet nodig hebben.... Dan zou het eerder een "Eco" optie zijn, om de sportmodus uit te zetten. :mrgreen:

Je kunt dit ook niet standaard aan laten zetten: als je wel een sportknop hebt kan je deze ook niet standaard op "aan" zetten bij het starten, moet altijd handmatig.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
QuintenVP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mei 2014, 16:12

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 14:11

Cannuccia schreef:Standaard staat ie niet op 'Sport' modus, want dan zou je de optie Sportknop ook niet nodig hebben.... Dan zou het eerder een "Eco" optie zijn, om de sportmodus uit te zetten. :mrgreen:

Je kunt dit ook niet standaard aan laten zetten: als je wel een sportknop hebt kan je deze ook niet standaard op "aan" zetten bij het starten, moet altijd handmatig.
Ok, ja dacht misschien aangezien je de optie niet hebt, ze hem dan standaard herprogrammeren naar 'sport' modus als standaard, maar niet dus.

Ik bekijk die DIY thread even die je stuurde, want ik denk dat er toch wel een merkbaar verschil is tussen sport modus aan of af, niet?
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 14:12

Jep! Gasrespons is net even wat beter en hij gaat wat zwaarder sturen.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 14:14

Met een extra stukje electronica kun je een 'geheugenstand' voor je sportknop maken:
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 37&model=2

Edit: linkje werkt niet... Dit bedoel ik:

Afbeelding

FES Auto sport circuit schakeling voegt geheugen aan diversen schakelaars
De schakelaars op het middenconsole van de BMW Mini 2e generatie (R55 R56 R57) hebben geen geheugen.
Na het starten van de auto staan ze in de door de fabriek ingestelde default instelling.
Zo staan de Sport en DSC schakelaars UIT en de Auto Start/Stop schakelaar staat juist weer AAN.
Dit werpt een schaduw op het pure genot van het rijden in deze auto. Immers de bestuurders hebben zo hun vaste voorkeuren en moeten telkens na het starten de gewenste stand te kiezen.


De FES Auto sportplus circuit is een schakeling die dit euvel verhelpt. Kort gezegd: deze schakeling voegt geheugen aan deze schakelaars. * Indien Auto Sport Mode wordt gekozen zal na het starten de Sport mode geactiveerd worden. Dit gebeurt enkele seconden na het starten van de auto. * Indien Auto Start/Stop Mode uit wordt gekozen wordt zal de Start/Stop schakelaar gedeactiveerd worden enkele seconden na het starten van de auto. Dit gebeurt door na de montage de schakelaar gedurende 5 seconden in de gewenste stand te houden bij een draaiende motor. Ook de DSC/DTC en de eDLC functies kunnen in gewenste stand worden geprogrammeerd, in diverse combinaties door de Track Mode DSC control.

De schakelaars behouden volledig hun functionaliteit, zo kan men op elk gewenst moment bijvoorbeeld de Sport stand weer kunnen weer aan- of juist uit-zetten.

De FES Auto sportplus circuit schakeling kan nog meer! Het is mogelijk om extra apparaten aan te sluiten op de Accessory Control stekkertje. De bestaande schakelaars krijgen dan een tweede functie. Door tweemaal kort na elkaar op een schakelaar te drukken wordt het andere apparaat geschakeld. Zo kan bijvoorbeeld één druk op de Sport knop de sport stand uitzetten en door tweemaal kort de Sport schakelaar te bedienen kan bijvoorbeeld LED verlichting onder de auto aangezet worden. Dit maakt monteren van extra schakelaars en boren van gaten overbodig.

Tot slot nog wat kenmerken: Eenvoudig te programmeren door bij draaiende motor de toetsen te bedienen. De LED's op de schakeling geven feedback door te knipperen. Bij verkoop van de auto kan deze modificatie eenvoudig gedemonteerd worden en op die manier de originele toestand herstellen. Er zijn geen aanpassingen op de boord computer nodig. Eenvoudige montage zonder solderen.


De prijs zonder montage is 78.- incl. BTW


Montage kosten zijn 97.- incl. BTW
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
QuintenVP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mei 2014, 16:12

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 14:49

Cannuccia schreef:Jep! Gasrespons is net even wat beter en hij gaat wat zwaarder sturen.
Uitlaat klinkt ook net wat dieper denk ik, en popt wat meer, niet?
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 14:51

Ik heb een SD, dus bij mij geen effect. Maar volgens mij klopt dat wel ja.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Geen 'SPORT' button in Cooper S (maart 2012)?

04 dec 2015, 14:55

Ik had in mijn R56S géén sportknop en omdat ik niet wist wat ik miste, miste ik 'm ook niet maar nu ik hem in de F wél heb wil ik nooit meer zonder!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”