Volgende auto Clubman S

MiniNHolland
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:04

Volgende auto Clubman S

28 jul 2016, 19:21

Rij alweer eventjes met veel plezier met mn Coopertje.
Maar zit toch eens verder te kijken naar een auto met nog wat meer pit én een beetje meer kofferruimte.

Qua budget zal het een 2008/09-model worden met het panoramadak wat me nu erg bevalt en cruise control.
Voor de fietsen/aanhangertje zal er toch ook een afneembare trekhaak achter mogen komen, maar heb al gemerkt dat niet elke "S" zomaar wat mag trekken volgens kenteken.
Heeft iemand zich hier al verder in verdiept, waarschijnlijk moet de auto bij de RDW een goedkeuring moeten kunnen krijgen?! Kost da...
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

Re: Volgende auto Clubman S

29 jul 2016, 18:03

Voor zover ik weet hebben de clubmans geen officiele goedkeuring om ook maar iets te mogen trekken.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
MiniNHolland
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:04

Re: Volgende auto Clubman S

29 jul 2016, 21:58

Ik heb inmiddels al uitgevonden dat er verschillende clubmans een trekgewicht achter hun naam hebben staan (rdw.nl)
En heb ook al begrepen dat niet elke auto overal op wordt getest voordat een nieuwe auto een kentekenbewijs meekrijgt, blijkt dat je met een test en wat formulieren van de rdw dit voor elkaar moet kunnen krjjgen (voor een nog onbekende prijs.)
Ben benieuwd hoe mensen dat hier hebben geregeld

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
MiniNHolland
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:04

Re: Volgende auto Clubman S

19 jul 2017, 20:30

MiniNHolland schreef:Ik heb inmiddels al uitgevonden dat er verschillende clubmans een trekgewicht achter hun naam hebben staan (rdw.nl)
En heb ook al begrepen dat niet elke auto overal op wordt getest voordat een nieuwe auto een kentekenbewijs meekrijgt, blijkt dat je met een test en wat formulieren van de rdw dit voor elkaar moet kunnen krjjgen (voor een nog onbekende prijs.)
Ben benieuwd hoe mensen dat hier hebben geregeld

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Afgelopen vrijdag dan toch gelukt na een jaartje zoeken.
Nu toch weer verder kijken voor trekhaakmod. Wie heeft er een R55 met trekhaak en hoe heb je een rrekgewicht op je kenteken gekregen, stuur eventueel een pm! Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Volgende auto Clubman S

30 jul 2017, 22:31

Jeffrey (Forumnaam: JJJJ) heeft een Clubman Diesel en heeft er ook een afneembare trekhaak onder. Ik heb zelf een Cooper R56 1.6 / 120pk en heb er een afneembare westfalie trekhaak onder. Die heb ik laten plaatsen bij de autogarage/handelaar Van Brunsum en die heeft geregeld dat ie op kenteken komt.
Ik mag een ongeremde aanhanger tot 500kg trekken of een geremde tot 750kg. Volgens mij geldt hetzelfde voor de clubman van Jeffrey. Bij Trekhaakcentrum.nl zou je eens kunnen navragen hoe dat in zijn werk gaat, moeten zij toch weten of misschien nog beter de RDW raadplegen, die moeten dat zeker weten.

Succes, Milco

Terug naar “MINI-talk”