Advies gevraagd over een R55S

thys rijdt mini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2017, 14:04

Advies gevraagd over een R55S

14 jun 2017, 12:04

hallo mede mini liefhebbers,
ik heb jullie advies/ervaring/kennis nodig.

ik bezit een r55s totaal zwart 80dkm, alle boekjes interieur als nieuw in zoverre perfect.
hiervoor had ik een R53S 2006 met jcw kit en uitlaat....naar mijn mening het mooiste model dus speciaal gekozen ipv R56

maar ja 200dkm gelopen, hondje,vriendin met kind.1 van de fijnste auto's uit mijn leven...
zeker nr1 plezier/verbruik/onkosten/!

ik slim...bel klaas nog en vraag: ik wil een r55s kopen.....wie 1 keer met hem heeft gesproken weet het al....niet doen ...werkbank vol met motoren wat bezit je...R53S met jwc kit 2 liter olie in 40dkm
houden....effe goed laten opknappen....kan hij weer 80dkm.....en tot klapstuk......je krijgt er spijt van!!!
dit op de ochtend van de koop....meteen uitgesteld haha
paar weken later en geknoei met mijn hond toch maar de stap gezet......

voor het eerst in mijn leven moet ik volmondig toegeven.....beste klaas, jij had helemaal gelijk!!!!
nog weinig problemen hoor...alleen waterpomp....ik voelde dat de kachel het niet deed gelukkig!

nu mijn probleem/vraag...
ik heb al een 3cm verlagingsset en voordwarsbalk....woord kwijt.
het geluid uit die uitlaat....verschrikkelijk!!!!
en een traagheid....ook op sportstand......als je gas geeft....geen vergelijking met mijn vorige.
ik kan nu 2 dingen doen.....geld uitgeven :chipen, veren laten monteren, uitlaat....nog wat slangetjes arbeidsuren...€2500/3000 zit je zomaar op.
keuze 2 verenset meteen verkopen, effe voorzichtig met deze zeer nette zwabberbak,
en op zoek naar een 2006 jwc gp 1of2?? met nr op zijn dakje

het is zo zonde als ik nu geld ga uitgeven....en nog steeds elke keer dat ik instap denk....ik mis mijn R53

er zal hier vast iemand zijn die mijn gevoel kent/ kende

mvg. Thys
[
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Advies gevraagd over een R55S

15 jun 2017, 11:18

De R53 is misschien het leukste speeltje van alle New MINI's, maar persoonlijk heb ik me ook prima vermaakt met mijn R55 S hoor, schroefsetje, chippen, fJCW uitlaat eronder en eventueel downpipe en IC en je hebt echt een snel en lollig ding. Beetje investeren in onderhoud, wallnutblasting en gaan. Nu weer wegdoen en terug naar een R53 al dan niet GP gaat ook geld kosten.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Advies gevraagd over een R55S

15 jun 2017, 14:26

als je voor een GP1 gaat dan weet ik nog een hele mooie te staan

Terug naar “MINI-talk”