Eerste R55 Cooper S - Tips nodig!

Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Eerste R55 Cooper S - Tips nodig!

20 jul 2017, 22:46

MINI - Virgin hier!

Ik heb laatst mijn eerste MINI gekocht, een al wat oudere Clubman Cooper S (150k op de teller) die altijd dealer onderhouden is geweest.

Ondanks dat de 174pk zeker afdoende is, wil ik de auto toch graag laten chippen (bij Van Beek Racing). Daarnaast heb ik nog wat andere dingen op mijn verlanglijstje staan, maar ik ben nogal aan het twijfelen. Dus vandaar deze roep om tips/tricks/hulp/advies/etc.

Wat betreft het chippen, kan ik dit gewoon laten doen? Of zijn er nog dingen die jullie zouden adviseren voordat ik het laat doen? Zijn er nog dingen die moet checken, of vervangen bijvoorbeeld, voor een optimaal resultaat?

Daarnaast wil ik graag een verlagingsset monteren, maar hierover heb ik de grootste twijfel. Ik heb namelijk nu al heel vaak dat ik schuin over drempels moet, of met een slakkengang, om de voorbumper niet tegen de drempel aan te schuren. Zijn er ervaringen hiermee? Weegt dit "discomfort" bijvoorbeeld op tegen de betere wegligging?

Verder staat er op mijn lijstje:
- JCW Uitlaat
- Forge Dump-Valve
- Veerpootbrug voor
- Olietemperatuur meter
- NGK High Performance Bougies/ JCW Bougies

Als iemand nog op- of aanmerkingen, of tips, heeft: graag!

Ook zou ik graag nog een oplossing vinden voor het aansluiten van mijn iPhone op de boordcomputer. Ik heb een aux aansluiting, maar zou graag mijn iPhone via USB of Bluetooth aan de auto koppelen om zo bijvoorbeeld liedjes door te spoelen vanaf mijn stuur, of deze te zien op het scherm van in de snelheidsmeter. Ik kan zelf niet zoiets vinden, maar misschien is het wel bekend dat zo'n oplossing bestaat.

Alvast bedankt!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Eerste R55 Cooper S - Tips nodig!

22 jul 2017, 16:50

FirstClubman schreef: Ondanks dat de 174pk zeker afdoende is, wil ik de auto toch graag laten chippen (bij Van Beek Racing). Daarnaast heb ik nog wat andere dingen op mijn verlanglijstje staan, maar ik ben nogal aan het twijfelen. Dus vandaar deze roep om tips/tricks/hulp/advies/etc.
Wat staat erop de lijst?
Misschien is het goed om al gedaan te hebben vóór het aanpassen van de software?
Wat betreft het chippen, kan ik dit gewoon laten doen? Of zijn er nog dingen die jullie zouden adviseren voordat ik het laat doen? Zijn er nog dingen die moet checken, of vervangen bijvoorbeeld, voor een optimaal resultaat?
Ik heb ander luchtfilter, andere divertervalve, decat downpipe en Milltek catback. Dat zorgt als je bij BR-performance je software laat aanpassen voor een 230/240pk. Mijnes is niet op de bank geweest ( ik was te laag ... ) maar ik trek een fJCW er met groot gemak uit. Meermaals getest ;)
Daarnaast wil ik graag een verlagingsset monteren, maar hierover heb ik de grootste twijfel. Ik heb namelijk nu al heel vaak dat ik schuin over drempels moet, of met een slakkengang, om de voorbumper niet tegen de drempel aan te schuren. Zijn er ervaringen hiermee? Weegt dit "discomfort" bijvoorbeeld op tegen de betere wegligging?
Met standaard auto al over de grond? Dan heb je echt uberhoge drempels liggen, of je rijd te hard .. ;)
Of je wilt verlagen is aan jezelf dan toch? Kan jij er mee leven. Ik wel. Geen probleem, maar ik zeg: DOEN! en jij word gek van t schuren, dan heb jij er vrij weinig aan ...
Verder staat er op mijn lijstje:
- Veerpootbrug voor

Als iemand nog op- of aanmerkingen, of tips, heeft: graag!
Dit niet doen! Krijg je meer onderstuur van :) Kan beter naar een andere achter stabi gaan kijken :)
Ook zou ik graag nog een oplossing vinden voor het aansluiten van mijn iPhone op de boordcomputer. Ik heb een aux aansluiting, maar zou graag mijn iPhone via USB of Bluetooth aan de auto koppelen om zo bijvoorbeeld liedjes door te spoelen vanaf mijn stuur, of deze te zien op het scherm van in de snelheidsmeter. Ik kan zelf niet zoiets vinden, maar misschien is het wel bekend dat zo'n oplossing bestaat.

Alvast bedankt!
Als je MINI vóór 2010 is, dan nee.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
CasperZ
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 jul 2017, 22:15

Re: Eerste R55 Cooper S - Tips nodig!

15 aug 2017, 22:33

Thanks voor de tips!
Deze week een setje Eibach veren op de kop getikt, nog tips voor de montage hiervan?

Terug naar “MINI-talk”