Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

van R50 naar R56

Plaats reactie
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40
Locatie: Meppel

22 jun 2018, 23:30

Ik heb vorige week een proefrit gemaakt in een CooperS, dat is goed bevallen. De huidige Cooper is al genieten, maar dit doet er een flinke schep boven op! Volgende week nogmaals een lange proefrit en ik laat nog een keuring doen. Ik was op de hoogte van de pijnpunten van dit type, oa de distributieketting. Helaas was de motor nog warm toen ik aankwam, dus die koude start moet nog over. Ik vroeg me eigenlijk wel af bij welke km stand de distributieketting normaal gesproken vervangen moet worden, als er geen problemen mee ontstaan.
Ook vond ik de koppeling vrij hoog aangrijpen, maar leek niet te slippen. Iets om nog eens goed naar te laten kijken. Voor de rest is het een complete auto, verlaagd, mooie velgen en open dak. Mocht het hem worden dan zal ik wat foto's posten.

goed weekend!
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40
Locatie: Meppel

28 jun 2018, 19:46

Het is hem geworden. Er is nog flink aan gesleuteld; oa distributieketting, koppeling, nieuwe airco compressor. Ben er wel helemaal blij mee, het rijdt fantastisch.
Er is mij verteld dat het mogelijk is om het achterste deel van het open dak 'uit' te programmeren. Dit zou voorkomen dat het motortje stuk gaat doordat deze minder belast wordt. Kan iemand aangeven of dit klopt?? Ik merk nu met het warme weer dat het achterste deel niet opklapt, pas nadat ik ben gaan rijden. Lijkt toch iets uit te zetten.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
Wingman
Berichten: 1639
Lid geworden op: 02 jan 2014, 19:12
Locatie: Veghel

28 jun 2018, 20:09

Klopt, met warm weer zet het dak wat uit, je moet eerst een stuk rijden zodat het dak afkoelt door de rijwind en dan kun je hem gewoon open doen. De panorama daken zijn wat dat aangaat een zwak punt, ik heb van de mijne maar een jaar plezier gehad. Als ze het zo kunnen programmeren dat alleen de voorste open gaat zou ik zeggen doen, het 2de deel kan alleen maar klappen dus voegt niet veel extra's toe.

Succes

Milco
Gebruikersavatar
DennisHart
Site Admin
Site Admin
Berichten: 911
Lid geworden op: 02 nov 2015, 23:07
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29 jun 2018, 09:16

Heb er nog geen codering voor gevonden. Denk ook dat het dan alles of niets zou worden.
Groeten Dennis
(mede) Beheerder NewMINIclub
________________________________________________________________
It takes 8,460 bolts to assemble an automobile, and one nut to scatter it all over the road.
Afbeelding
SYR
Gebruikersavatar
Baseman
NMC shop beheerder
Berichten: 3122
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08
Locatie: Helmond

29 jun 2018, 10:57

Hi, je naam heb ik niet meegekregen, maar dat is ook niet persé noodzakelijk hoor :wink:
Je hebt in ieder geval een hele mooie R56S gescoord, heel veel plezierige en veilige km's gewenst :rijden
De MINI verdient zeker een Show your ride topic, dus hou je vooral niet in :icon_top:

Groet Jos
Groet Jos

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40
Locatie: Meppel

02 jul 2018, 22:03

Alle onderhoudspapieren zitten er ook bij. Ook zie ik formulieren die zijn afgegeven na het plaatsen van verlagingsveren en spacers. Blijkbaar is dat gebruikelijk in Duitsland?
Moet van de week wel terug naar de garage, er is een melding van een motorstoring, Vanos inlaatzijde. Toch merk ik niets tijdens het rijden en loopt de motor ook niet onregelmatig. Ik ben benieuwd wat het is.

Andere vraag: waar dient de slang voor op onderstaande foto?
Afbeelding

Ik probeer te begrijpen hoe de luchtstroom via de turbo naar de motor gaat, maar deze snap ik even niet.

Groet, Cor
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 229
Lid geworden op: 23 feb 2013, 11:03
Locatie: Enschede

03 jul 2018, 08:52

In Duitsland moet je alle wijzigingen laten registreren op je kentekenpapieren. Andere (niet-originele) velgen, spacers, enzovoort. Een zogenaamde ABE is het bewijs van de fabrikant dat zijn spullen goedgekeurd zijn voor gebruik op bepaalde type auto's.

Vanos inlaat (je hebt een N14, dus geen uitlaatzijde Vanos) kan een vervuilde magneetklep zijn. Je kunt ze uit de cilinderkop halen en schoonmaken, of een nieuwe erin. Ze kosten rond de 80 euro dacht ik.
Nuttige link: https://www.pelicanparts.com/techarticl ... lacing.htm

Die slang is van de carterventilatie. Vuile dampen worden teruggevoerd de motor in. Dit is de 'hogedruk zijde" die in gebruik is bij vollast. De andere carterventilatie-uitgang zit aan de rechterzijde van het kleppendeksel en wordt gebruikt bij stationairloop of deellast.
Die carterdampen gaan dus terug naar de inlaat, maar slaan ook neer op de bovenkant van de inlaatkleppen. Een bekend euvel bij direct ingespoten motoren, VW's hebben er ook last van (er komt geen benzine langs wat de kleppen schoon kan houden). Als er teveel van die "carbon build-up" op de kleppen zit wordt de luchtstroom verstoord en wordt de motor lui.
Je zou je inlaatspruitstuk eraf kunnen halen (is niet veel werk) en dan kun je via de inlaatpoorten zien of je inlaatkleppen ook vervuild zijn. Je kunt ze zelf schoonmaken, maar dat is een k-klusje. Ik zou een afspraak maken bij bijvoorbeeld http://www.hbttechniek.nl/. Die straalt de troep eraf met walnootgranulaat.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S, 1991 Mini Cooper, 2007 Ford S-Max 2.5T, 1986 VW T3 Westfalia, 2000 VW T4 California
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40
Locatie: Meppel

04 jul 2018, 15:36

Bedankt, dat is een duidelijk verhaal. Is het dan zinvol om een oil catch can te monteren? Volgens filmpjes op Youtube wel, maar wat zijn de ervaringen hier? Moet deze dan op beide uitgangen worden aangesloten (deellast en vollast)
Het inlaatspruitstuk eraf halen.... Daar zal ik eens rustig de tijd voor nemen. Moet vast lukken :icon_top:

groet, Cor
Score
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 okt 2015, 18:40
Locatie: Meppel

17 jul 2018, 21:10

Het buiten werking stellen van het achterste deel van het dak is wel mogelijk. Heb net een bevestiging hiervan via de mail gehad. Kost €250.... Dat is niet weinig, maar ik lees hier dat een reparatie flink duurder is.
Bosi
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jul 2018, 16:09

18 jul 2018, 19:33

Mooie ride Score! Het lijkt of de zwarte wielkappen de auto optisch veel breder maken. Veel plezier ermee!
Plaats reactie

Terug naar “MINI-talk”