Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

16 nov 2018, 23:47

Buurman van mij heeft interesse in een R55 Clubman Works.
Nu gaan we morgen kijken bij Vaartland in Helmond want daar heeft hij er één (Chocolate bruin met zwart) zien staan met Kenteken 56 HKP 9
https://www.vaartland.nl/occasion/mini/ ... i/56-HKP-9#/
Vraagje:
Is deze clubman hier bekend ?
Is er hier ervaring met het bedrijf Vaartland in Helmond?

alvast bedankt voor de e.v.t. reacties

grt Adriaan
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

17 nov 2018, 13:08

Jazeker vaartland neemt vaak leaseauto’s over en ander spul. Maar wat vaak vaartland auto’s doet is niet echt letten op kwaliteit (weet ik uit eigen ervaring) garantie gaat via dit bedrijf met vaak niet echt de kennis van jou auto. Ook moet het bij een geval van garantie zeer goedkoop gemaakt worden. Dus in mijn geval een stuk dure tape en een 2e hands turbo voor mijn bmw vijf serie. Gevolg nog 6 x terug geweest en na veel dreigen werd ik uiteindelijk doorgezonden naar een bmw dealer die kwam er achter dat er niks van klopte toen uiteindelijk kreeg ik weer met lang zeuren mijn geld met 1000,- euro korting terug.
Dus je kan geluk hebben met deze mini maar spreek echt met elkaar een hele goede garantie af. En laat je niet misleiden met hun praatjes en mooie website ga voor je eigen garantie en afspraken met jou verkoper en zijn baas. En de mini is wel dik zeg !
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

17 nov 2018, 14:47

Geen ervaring met Vaartland Adriaan maar wel een beauty deze Clubman :icon_top: . Mooie lage kilometer stand, is net ingereden :wink: , Nederlandse auto, 1 zakelijke en 1 privé eigenaar gehad.

Misschien vragen of je een aankoop keuring mag doen en dan naar Meijel naar Martijn Schols rijden en hem daar even te laten uitlezen en op de brug zetten om de onderkant te bekijken en het blok op eventuele lekkages/problemen. Als die kilometerstand klopt verwacht ik niet veel problemen.

Is dit voor die buurman die al zo'n bruine/grijze details clubman heeft?

Mooie JCW :icon_top:
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

18 nov 2018, 01:00

@ Ben1 Thnk voor de info, weer wat wijzer op deze manier.
@Milco: Klopt voor die buurman is het, wil zijn Clubman s verkopen en een JCW Clubman ervoor retour.
btw.
Buurman heeft vlak voor vertrek vanochtend nog even contact gehad en besloten toch maar niet te gaan.
Redenen: ze wilden toch een hogere prijs (staat op diverse sites,ook in Duitsland) voor verschillende prijzen, wilden sowieso niet zakken ook niet zonder inruil.
Ook kreeg hij de mededeling dat de auto in principe naar Duitsland gaat i.v.m. teruggave BPM. Distributie fix was nog niet uitgevoerd, evenals de waterpomp. Kilometerstand was slecht te verifiëren. Buurman vertrouwde de auto en het bedrijf niet helemaal.
Al met al een no go wat hem betreft.
Hij gaat verder zoeken.
I.i.g iedereen bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

18 nov 2018, 14:18

Jammer maar misschien wel de beste oplossing. Vooral als er een verkoopprijs genoemd wordt en dan als er interesse is de prijs aanpassen naar boven, vreemd bedrijf, mooi links laten liggen.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

18 nov 2018, 17:51

Niet om treuren en gewoon verder zoeken.
Misschien beter een van de forumsponsors inschakelen. Lijkt mij dat die ook wel een mooi exemplaar willen zoeken.
Ook beter iets duurder dan een hoop ellende met een auto die niet klopt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

19 nov 2018, 13:35

Schroefie schreef:
18 nov 2018, 14:18
Jammer maar misschien wel de beste oplossing. Vooral als er een verkoopprijs genoemd wordt en dan als er interesse is de prijs aanpassen naar boven, vreemd bedrijf, mooi links laten liggen.
Doet hij ook, vandaar dat we er niet naar toe zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

19 nov 2018, 13:40

niekcarfreak schreef:
18 nov 2018, 17:51
Niet om treuren en gewoon verder zoeken.
Misschien beter een van de forumsponsors inschakelen. Lijkt mij dat die ook wel een mooi exemplaar willen zoeken.
Ook beter iets duurder dan een hoop ellende met een auto die niet klopt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Juist ja, ga binnenkort met hem wel bij Martijn langs en heb hem ook wat leesvoer gegeven over N14 en N18 blokken en over de Clubman in het algemeen.
Hij nijgt nu al naar een Works met N18 blok alleen dan zit hij wel aan een 2012 versie, en dus hogere prijs, vast.
Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

19 nov 2018, 17:07

Als het budget het toelaat zou ik voor de n18 gaan. De hogere aanschafprijs levert zijn voordeel wel weer op uiteindelijk.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

20 nov 2018, 23:40

Markos schreef:
19 nov 2018, 17:07
Als het budget het toelaat zou ik voor de n18 gaan. De hogere aanschafprijs levert zijn voordeel wel weer op uiteindelijk.
Klopt, het hangt bij hem mede af wat hij voor zijn huidige Clubman S krijgt (mooi exemplaar uit 2008 met slechts 70.000 op de teller.)
Wat weer wel in het voordeel van een Works is dat het N14 blok daarvan wat minder "storingsgevoelig" is .
ilovemywife'scar
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 61
Lid geworden op: 04 sep 2010, 20:40

Re: Iemand bekend met R55 Clubman Works 56 HKP 9 ?

21 nov 2018, 23:22

Op Marktplaats staat mooie Clubman Works in Eibergen bij particulier te koop. Full options, lage km-stand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mini One Salt, Pano-dak

Terug naar “Verkocht/gevonden”