JCW wielophanging r56

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Gebruikersavatar
dylanpower
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Ommen
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2016, 19:12

JCW wielophanging r56

27 mar 2019, 18:02

Hallo,

Ik ben sinds januari 2019 trotse bezitter van een mini cooper S uit 2011. Ik ben vandaag bij Euromaster geweest om een uitlijncontrole uit te laten voeren omdat ik het idee had dat hij toch een beetje naar links trok, super irritant natuurlijk. Nou bleek uiteindelijk ook dat de auto uitgelijnd moest worden en zo gezegd zo gedaan.

Nu ik thuis ben en even de factuur bekijk en de bijlage van voor en na metingen etc. zie ik tot mijn verbazing het volgende staan :

''Mini : R56 Hardtop (2006-2013) : JCW (John Cooper Works) Wielophanging (met verlaagde rijhoogte) : met 17'' Wiel.''

Nu ben ik echt een noob wat betreft auto´s en is dus mijn vraag wat bedoelen ze hier nou precies mee ? voor zover ik weet heb ik geen john cooper works mini. betekent dit dat mijn mini door de vorige eigenaar verlaagd is o.i.d. ?

Kan iemand mij meer info geven wat betreft de JCW wielophanging met verlaagde rijhoogte? of is dit iets wat gewoon standaard in/onder de cooper s zit ?

hieronder een foto van mijn mini

Afbeelding
Afbeelding
Twincooper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zoeterwoude
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2019, 14:07

Re: JCW wielophanging r56

29 apr 2019, 16:16

Waarschijnlijk heb je vanaf de fabriek optie S226A Sport Suspension wat betekend dat er sportdempers en verlagingsveren onder zitten.
Scheelt +/- 2 cm lager dan de originele hoogte en iets stugger geveerd.
Is dus niet standaard maar wel een veel gemonteerde optie op de cooper S R56
Mini Cooper S R56 2006 :rijden
VW Kever Cabrio 1973 :-))
Husaberg FE450 2004 :dansen

Terug naar “Verkocht/gevonden”