Vragen aanschaf Mini R56 2012

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
jolan69
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2019, 10:44

Vragen aanschaf Mini R56 2012

21 jun 2019, 16:44

Goedemiddag Allemaal,

Mijn naam Jolanda en woon samen met mijn vriend Mark in de omgeving van Den Haag. Na vorig jaar een paar keer in een Mini Cooper te hebben gereden, bleef deze auto in mijn hoofd zitten.

Nu hebben wij er eentje gevonden die wij allebei mooi vinden. Teminste als je de foto's moet geloven. Het gaat hier om een Mini Cooper S uit 2012 met 184pk, km.st: 95.000. Morgen gaan wij naar deze mini kijken maar aangezien ik een leek ben en zeer weinig van Mini's weet wilde ik het èèn en ander aan jullie vragen.

Nu heb ik hier gelezen dat deze een N18 blok heeft.
Waar moet ik opletten tijdens het maken van een proefrit?
Het gaat hier om een duitse import mini, die volgens de verkoper altijd dealer onderhouden is geweest. Dus dat betekend-> boekjes inzien en kijken naar het onderhoud.
Wat zijn aandachtpuntjes om op te letten?
Ik heb het e.a. gelezen over magneetventielen. Hoe kan ik zien of die wel of niet vervangen zijn?
Kan ik ergens de historie nakijken van deze auto? Zoals, schades, hoeveel vorige eigenaren enz?

De verkoper heeft er geen problemen mee als wij een aankoop keuring laten doen? De mini dealer in de buurt doet dat niet en verwijst naar Dekra voor een keuring. Of kan ik dat beter ergens anders laten doen. De mini staat aan de andere kant van het land, dus hoe regel/gaat zoiets?

Op de mini geven ze 6 maanden Autotrust garantie en geen Bovag. Mij zegt dat niets, heeft iemand hier ervaring met Autotrust?
Alle advies/info is welkom.

Alvast bedankt!
Jolanda
MINI-iris
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Weesp
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mar 2016, 09:19

Re: Vragen aanschaf Mini R56 2012

11 sep 2019, 08:17

Hi Jolanda,
Toevallig DS auto te Lelystad?

Mijn auto heb ik 3,5 jaar geleden gekocht (R56 1.6 uit 2007) en hier een autotrust garantie bij afgesloten. Wat ik wel fijn vond is dat ze de auto grondig na hebben gekeken op defecten voor ik hem mee naar huis reed. Inmiddels 30.000+ km met veel plezier mee gereden.

Terug naar “Verkocht/gevonden”