Auto schokt na hard remmen

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
MiniOne-George
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2019, 09:48

Auto schokt na hard remmen

26 sep 2019, 09:07

Hallo,

Sinds kort hebben wij een Mini One (R56) uit 2007 met een 6 traps automaat. De auto rijdt perfect. Een keer is even kort het motormanagement lampje gaan branden toen mijn vrouw ergens voor moest remmen. Hij ging direct weer uit.

Gisteren moest mijn vrouw echter heel hard remmen op de snelweg (tot stilstand), daarna schokte de auto enorm. (alsof hij in de 6e versnelling bleef hangen) De auto ging nauwelijks vooruit en het motormanagement lampje ging branden. Op een vluchthaven heeft ze de auto uit en aan gezet. Daarna reed hij weer prima..

Na aanleiding van de eerste keer dat het lampje kort ging branden, heb ik een OBDII stekker (OBD2 mini elm327 bluetooth interface adapter) gekocht. Ik heb met drie verschillende apps (Torque light, Carista en Car Scanner) geprobeerd om de foutcodes uit te lezen, maar ook na het incidentje van gisteren is er geen enkele foutcode te vinden. Carista geeft aan dat de stekker mogelijk stuk is. De andere lijken gewoon goed te werken, want ik kan verder alle waarders netjes uitlezen.

Heeft iemand hier enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en waarom ik geen foutcodes zie?

Bedankt!

Terug naar “Verkocht/gevonden”