Deurslot bestuurderszijde kapot MINI Clubman R55

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Ducati1098RS
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:12

Deurslot bestuurderszijde kapot MINI Clubman R55

08 mar 2020, 20:56

Hallo allen

Ik heb een vraag over het deurslot als je deze wilt openen of sluiten met de "nood sleutel"

Ik had gisteren het lumineuze idee om het slot eens proberen te openen en te sluiten met de noodsleutel
Dit in het geval dat als de batterij het plotseling niet meer zou doen ik nog wel mijn MINI Clubman R55 in zou kunnen komen en ik zou kunnen wegrijden en zo.

De eerste poging om de sleutel in het slot te krijgen was al een uitdaging daar ik de sleutel al niet ver genoeg in het slot kon krijgen
Ik heb de R55 pas sinds afgelopen september maar ik heb het idee dat dit slot niet gebruikt is vanaf 2008 :)
Na wat WD40 in het slot gespoten te hebben en wat gefriemel kon ik de sleutel volledig in het slot drukken
Daarna kwam de volgende uitdaging het draaien van de sleutel
Dit ging ook niet, niet naar links en niet naar rechts
Heeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig de sleutel vastgepakt met een waterpomptang ,ik had anders helemaal geen houvast, de sleutel naar links en rechts bewogen totdat deze wel kon bewegen, eindelijk.

Nu gaat het nog steeds heel erg zwaar de sleutel te bewegen maar ik durf het niet lomp te gaan doen om eventueel wat aan de binnenzijde te beschadigen of dat de sleutel afbreekt oid

Wat nu echter het geval is dat als ik de sleutel naar links of naar rechts beweeg de deur niet op slot of open gaat???
Geen klik of klak of open of dicht :(
Heeft iemand dit ook gehad of herkend het euvel of doe ik iets niet goed of zo?
Laat het graag weten aub

Ik kan dit zo 123 niet vinden op het internet.
Ik heb namelijk niet zo'n zin om nu gelijk het slot te gaan verwijderen om te kijken wat het is

De AB sleutel werkt verder prima maar het is voor het geval dat


Met vriendelijke groeten

Ivo
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Deurslot bestuurderszijde kapot MINI Clubman R55

09 mar 2020, 18:04

Herkenbaar en helaas bij mij was toen ik het ook probeerde het binnenwerk helemaal kapot. Ik moest helaas toen naar mijn vrienden (dure vrienden) de bmw dealer om een nieuw slot te laten plaatsen kosten waren ruim 189,- euro. En ja alles moest besteld worden zucht.
Ducati1098RS
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:12

Re: Deurslot bestuurderszijde kapot MINI Clubman R55

09 mar 2020, 21:21

Ok
Dat is jammer
Voor mij wel een les voor de volgende keer..............ook het noodslot proberen dus
In ieder geval wel bedankt voor je reactie

Terug naar “Verkocht/gevonden”