Mini Clubman van 2010 kopen waarop letten?

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
Royschraa
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwolle
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2012, 20:06

Mini Clubman van 2010 kopen waarop letten?

02 apr 2020, 19:10

Hallo!

Wij willen misschien een Mini clubman uit 2010 aanschaffen, is geen cooper, heeft iets van 140.000 gelopen. Zou dat iets zijn?

Groet Roy
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Clubman van 2010 kopen waarop letten?

02 apr 2020, 22:05

Roy, zonder een link naar de advertentie is het moeilijk beoordelen. Ik heb zelf in het voorjaar een R55 Clubman Cooper Hampton van 2011 (122pk N16 blok) met 154.000 km gekocht bij Schols Auto's in Meijel. Was ingevoerd uit Zwitserland. Ontzettend veel schik mee, fijne auto, net wat meer ruimte dan mijn andere MINI een R56 Cooper. Als je ze goed onderhoud geeft dan kun je er best lang plezier va hebben, mijn R56 heeft nu 292K op de klok.

Schijnbaar is een zwak punt bij de Clubman de deurtjes achter, wil wel eens roest ontstaan rond de ruitenwisseraansluitingen cq onderzijde van de deurtjes. Verder is vooral belangrijk of er een onderhoud historie bekend is, heeft ie jaarlijks zijn onderhoud gehad dan verwacht ik niet al te veel problemen. Verder was het thermostaathuis een zwak punt (zijn van plastic en willen wel eens lekken) en de kettingen willen wel eens oprekken maar dat was vooral een probleem bij de N14 motoren.

Anders even even het forum doorzoeken want is al veel over geschreven waar je op moet letten.

Gr. Milco

Terug naar “Verkocht/gevonden”