Motor intern reinigen

Net te laat voor dat koopje wat je zo graag wilde hebben of gevonden wat je zocht.
hvan.derwal
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2019, 19:19

Motor intern reinigen

05 jun 2020, 12:58

Reinigen jullie de periodiek de motor intern? Zo ja hoe vaak en met welk product?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DATENCATE
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2019, 10:12

Re: Motor intern reinigen

05 jun 2020, 22:36

Ik gooi elke 5.000 km een flesje Wynn’s in de tank om de injectoren (enigszins) schoon te maken. Ik weet niet hoe dat met de nieuwere Mini’s is, maar de tweede generatie benzine motoren hebben last van carbon built up bij de kleppen. Ik heb voor volgende week een “walnut blasting” afspraak om de boel schoon te laten maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Motor intern reinigen

06 jun 2020, 13:00

Nog nooit gedaan en ik zie ook niet waarom je het zou moeten doen. Ik tank wel altijd premium brandstof en zorg dat hij op de juiste tijden onderhoud krijgt. Al die zogenaamde schoonmaakmiddelen zijn na mijn idee net betrouwbaar en ook niet meetbaar qua werking. Maar sommige mensen gebruiken ook Calgon in hun wasmachine. Het is vooral een placebo effect wat je krijgt.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Motor intern reinigen

06 jun 2020, 19:06

Als je bij Shell,Texaco of bv BP tankt is het niet nodig maar als je bij de zogenaamde “ witte pomp” tankt wel .zelfs dealers gooien injector reiniger in je tank bij een beurt ,ze zien gelijk bij het uitlezen of je goedkope brandstof tankt.de grote merk stations doen zelf deze addietiven in de brandstof en is eigenlijk ook beter voor alles zo gaat er gelijkmatig en regelmatig een hoeveelheid additiev door je motor ipv in een keer in de +- 10.000 km een flesje.maar Flesjes kosten €20,= en 10K km brandstof a 2tot 5 cent per liter flink meer :lol: Bij een premium auto zou ik wel de duurdere brandstof tanken maar bij een gewone en zeker een oudere Gewoon flesje in kiepen.je doet echt niet langer met je blok door al dit soort commerciële onzin motor slijt door gebruik en niet door de brandstof die je gebruikt ,de toevoeging is voornamelijk ook om je injectoren te reinigen en eventuele koolstof afzetting op de kleppen te verbranden.
marco_pas
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 apr 2020, 08:53

Re: Motor intern reinigen

12 jun 2020, 21:57

DATENCATE schreef:
05 jun 2020, 22:36
Ik gooi elke 5.000 km een flesje Wynn’s in de tank om de injectoren (enigszins) schoon te maken. Ik weet niet hoe dat met de nieuwere Mini’s is, maar de tweede generatie benzine motoren hebben last van carbon built up bij de kleppen. Ik heb voor volgende week een “walnut blasting” afspraak om de boel schoon te laten maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Benieuwd waar je de walnut blasting laat doen en wat de kosten bij benadering zijn. Ik wil dat ook in mijn preventieve onderhoudsschema opnemen.
DATENCATE
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2019, 10:12

Re: Motor intern reinigen

12 jun 2020, 22:50

Bij Gijsbertsen in Odijk, kosten € 395.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DATENCATE
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2019, 10:12

Re: Motor intern reinigen

16 jun 2020, 14:45

Een update. Auto is uitgelezen en (korte versie) geen walnut blasting laten uitvoeren. Motor intern vervuild, turbohuis gescheurd en katalysator kaduuk. Breng de auto deze week terug naar de garage ....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DATENCATE
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2019, 10:12

Re: Motor intern reinigen

21 sep 2020, 19:21

Voor degene die op zoek is naar een Mini Clubman Cooper S (R55), mijn “oude” staat inmiddels te koop. Gezien de prijs en de bijgevoegde verkooptekst is het niet aannemelijk dat er iets van de motorschade is aangepakt ... Een gewaarschuwd mens ...!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “Verkocht/gevonden”