Aantal eigenaren 13 in 7 jaar. Dubieus of niet?

Gebruikersavatar
JWMK5
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2022, 20:42

Aantal eigenaren 13 in 7 jaar. Dubieus of niet?

05 okt 2022, 08:20

Hallo.

In de zoektocht naar een mooie/goede Mini voor mijn vrouw kom ik een mooie F56 uit 2015 tegen met een bijzondere historie. Het betreft een Cooper Chili die 02-2015 in NL is geregistreerd door een lease maatschappij. Vervolgens wordt de mini in 7 jaar nog 12 keer op naam gesteld van een andere eigenaar, zie bijgesloten lijstje.
87F32B70-E19A-4285-8D53-F9D5E4742F5D.jpeg
Wat mij opvalt is dat de mini van particuliere eigendom overgaat naar Importeur, daarna naar lease en opnieuw naar importeur.

Is het raar dat een importeur (meerdere keren) opnieuw eigenaar wordt van een voertuig?

Hoe zouden jullie dit lijstje met eigenaren lezen/verklaren?

Snel vergeten en verder kijken of geef het een kans?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groet Jeroen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Aantal eigenaren 13 in 7 jaar. Dubieus of niet?

06 okt 2022, 09:53

Ik kan het ook niet verklaren, maar ik zou er niet teveel aandacht aan besteden. Belangrijkste is dat de laatste eigenaar de auto meer dan 3 jaar in bezit heeft gehad. Als er de laatste paar jaar/maanden meerdere korte eigenaren waren geweest dan zou het mij wel zorgen baren.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Aantal eigenaren 13 in 7 jaar. Dubieus of niet?

06 okt 2022, 11:52

Dit is wel erg opmerkelijk. Zou ernstige bedenkingen hebben als ik de geschiedenis ervan zie.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Aantal eigenaren 13 in 7 jaar. Dubieus of niet?

06 okt 2022, 20:03

De auto heeft zo te zien in de lease gezeten maar is pas 22-01-2016 geleased. Als je goed naar de data kijkt bij lease en importeur zie je dat de auto administratief tussen lease en importeur op en neer is geschoven. Op 21-06-2019 is die weer bij een eigenaar geweest die er 3,5 jaar mee heeft gereden. Als het lease auto is kan het zijn dat ie toen einde contract verkocht is aan een garage/auto bedrijf of als ie particulier is gereden dat ie ingeruild is. Ik zou me daar niet druk over maken en een proefrit gaan maken en aan de garage vragen hoe het zit, misschien is het zichtbaar in het onderhoudsboekje (stempels lease maatschappij).

Gewoon gaan kijken/proefrit maken, als je twijfelt dan laten staan, genoeg MINI's te koop.

Succes,

Milco

Terug naar “MINI-talk”