Dakdragers Orgineel

zenith
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2009, 10:35

18 jun 2009, 13:43

Ik zou toch aanraden om dakrail te installeren als je de auto aankoopt.
Het is mss niet zo mooi maar echt wel handig ivm die afneembar.

en zo lelijk is het nu toch ook niet ... oordeel zelf
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

18 jun 2009, 15:49

mm op zwart valt het nog enigsinds mee. Maar op zilvere daken is dit echt wel lelijk hoor.

Al zou ik het ook nooit bestellen.
Dan zou ik nog altijd voor de niet fabriek dakdragers blijven gaan. Moet toch ooit wel is goed komen denk ik zo...
Afbeelding
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

08 jul 2009, 10:03

Het is en blijft een klote systeem om te plaatsen!! :evil:

Maar ze staan er terug op en het lijken ditmaal wel de goeie.... alhoewel ik net zie dat in Adriaan z'n post dit het nr is van de 1ste set?? Ik versta er niets meer van :roll:
Voor alle zekerheid toch maar ducktape geplaatst....
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

08 jul 2009, 13:55

jbcola schreef:Het is en blijft een klote systeem om te plaatsen!! :evil:

Maar ze staan er terug op en het lijken ditmaal wel de goeie.... alhoewel ik net zie dat in Adriaan z'n post dit het nr is van de 1ste set?? Ik versta er niets meer van :roll:
Voor alle zekerheid toch maar ducktape geplaatst....
Je moet alleen even met 2 personen zijn om ze te plaatsen, alleen is inderdaad klote om ze te plaatsen.

Er is GEEN verschil in de dakdragers met het nr. 82712149225 (1e versie) en 82710435846.
Zijn identiek ! Waarvoor er een nieuw onderdeel nr van gemaakt is, is onbekend, en ik snap het ook niet.
Er is wel een PUMA geweest, maar dat betrof slechts enkele verstevigingsblokjes in de dakrail.

conclusie: probleem is nog steeds niet opgelost, wordt dus straks inderdaad weer ducktape plakken.

grtz

Adriaan
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Voorhout
Berichten: 1099
Lid geworden op: 02 apr 2009, 19:15

08 jul 2009, 15:14

Ducktape zat er bij mij ook weer tussen. De beschermrubbers schuren toch tegen het dak aan. Voor meer als achter trouwens.
Met een beetje tape ertussen heb je in ieder geval geen schade, alleen na demontage even de lijmresten van de tape wegpoetsen en hij is weer als nieuw :D

Gr. Ron
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

08 jul 2009, 17:34

Cooperdriver schreef: Je moet alleen even met 2 personen zijn om ze te plaatsen, alleen is inderdaad klote om ze te plaatsen.
We waren met 2, ik en een mekanieker van BMW...
Ik wist beter dan hem hoe het moest :roll:
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

02 sep 2009, 17:23

Misschien niet direct op de juiste plaats hier, maar met de zoekfunctie word ik niet veel wijzer.

Zijn er ook dergelijke problemen met originele dakdragers voor de R56?
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

02 sep 2009, 18:59

Neen, het dak van een R56 komt niet zo hoog :wink:

De mijne mogen trouwens de deur uit voor een prijsje :wink:
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

03 sep 2009, 09:43

Dus als ik het goed begrijp is er geen kans op beschadigingen bij een R56, en kan ik ze dus (met de hulp van een 2e iemand) gemakkelijk zelf plaatsen?
Als ik de instructies op de eerste pagina van dit topic bekijk, dan zijn er nog een aantal hulpstukken en afdichtingen bij. Worden die ook meeverkocht voor dat prijsje?

Ik ben wel geinteresseerd en zou ze bij deze willen reserveren.
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

03 sep 2009, 13:13

Alles is erbij :wink:
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

03 sep 2009, 13:51

pm :lol:
KITE team MINI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 sep 2009, 08:39

09 sep 2009, 09:02

Breeman Rotterdam bevestigd inderdaad dat de rubbers een tussen oplossing zijn en nieuwe dakdragers ontwikkeld worden.

Gelukkig want de dakdragers en koffer zijn essentieel voor de vervoer van de vliegers.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

25 mei 2011, 10:27

Ff vanonder het stof halen hier... Ik kan op het forum dakdragers overnemen, vind het een interessante deal, maar nu is mijn vraag: zijn die dingen uiteindelijk ooit aangepast geweest? Of is het gewoon een kwestie van ducktape plakken, de lengte van de drager juist regelen en voorzichtig zijn bij het monteren?

Zijn ze universeel? Dus is er maar één type die past voor zowel r55 als R56?
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

25 mei 2011, 13:19

Fred schreef:Ff vanonder het stof halen hier... Ik kan op het forum dakdragers overnemen, vind het een interessante deal, maar nu is mijn vraag: zijn die dingen uiteindelijk ooit aangepast geweest? Of is het gewoon een kwestie van ducktape plakken, de lengte van de drager juist regelen en voorzichtig zijn bij het monteren?

Zijn ze universeel? Dus is er maar één type die past voor zowel r55 als R56?
Fred,
De dragers zijn naar mijn weten nooit aangepast.
De beide onderdeelnrs kun je in de tekst zien bij een foto van de dragers in mijn gallery.
Ducktape plak ik tegenwoordig niet meer, (blijven lijmresten achter op je dak namelijk :( ) wat ik nu doe is dat ik na montage de rubber elastieken/strippen ná montage van de dragers naar beneden trek zodat ze niet vlak langs de dakrand zitten tijdens het rijden. (niet vergeten terug te duwen bij dé montage)
De schade/krasjes aan je dak onstaan namelijk doordat de rubberstrippen echt vlak langs je dak zitten na montage en tijdens het rijden gaat er stof, zand en dergelijke dingen tussen strip en dak zitten en door het bewegen van de strip en de dakdrager er krasjes ontstaan.
Voor de rest is het inderdaad een zaak de dragers goed af te stellen.
De dakdragers voor R55 en R56 zij inderdaad universeel.

De dragers die te koop zijn op het forum zijn inderdaad niet duur.
BTW staat ook een set van Ida te koop inclusief box. :wink:

grtz Adriaan
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

25 mei 2011, 15:47

Die had ik ook gezien, maar de dakdragers moeten een surfplank dragen, met die koffer ben ik niet veel :wink:.

Thanks voor je uitleg, ben ik wat mee. De dakdragers zullen er wsl opblijven gedurende de hele zomerperiode, dus als die ducktape er te lang op blijft zal het idd wel lastig worden om het eraf te halen :|

Terug naar “MINI-talk”