Dakdragers Orgineel

edwin.rutten
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 apr 2008, 11:02

Dakdragers Orgineel

19 apr 2008, 16:42

Ik heb de clubman laten uitrusten met een dakbox en de dakdragers. Omdat ik toch gelijk op vakantie ging zijn deze door de dealer gemonteerd. Na terugkomst van de vakantie heb ik ze gedemonteerd waarna ik dus flinke beschadigingen aantrof waar eerst de dragers zaten. :s

Dus terug naard de dealer Mobile A2 waar dit dus perfect werd opgepakt een een oplossing (spuiten dak?) is al voorhanden. Nu kreeg ik dus gisteren te horen dat BMW erkent dat er een contructiefout zit in de dakdragers dus als ik die mee wil geven worden deze vervangen.

Dus even voor de mensen met dakdragers laat dit even nakijken :roll: bij de Dealer is het probleem zo de wereld uit. Groet Edwin
It Is a Itsy Bitsy,
Teenie Weenie,
Astro Black Metallic Silver Striped,
Cooper Clubman Mini !
edwin.rutten
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 apr 2008, 11:02

19 apr 2008, 16:48

Afbeelding


Kijk zo zag het uit dakdragers met dakbox. De rubber steunen, krassen dus de lak van het dak :shock: en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar zoals ik zei er werd goed naar het verhaal geluisterd en belangrijker zonder kosten opgelost.

Groet Edwin
It Is a Itsy Bitsy,
Teenie Weenie,
Astro Black Metallic Silver Striped,
Cooper Clubman Mini !
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

21 apr 2008, 21:29

Nice Clubman
Ook pas opgehaald ?
De onze heeft kenteken **-ZP-** nu 1 week op kenteken

Nu weet ik ook zeker dat er bonnetstripes op komen
Veel plezierige km's toegewenst
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

21 apr 2008, 21:33

Hoi edwin,

Jij bent niet de enige met dat probleem van die dakdragers. Wijlen MINIJCW had ook dakdragers en had na het verwijderen van zijn koffer gewoon kringen en deuken in zijn dak. Deze had een R53.

Ze hebben er bij BMW toch niks van geleerd helaas...
Wel netjes dat ze het gratis oplossen. Had ook niks anders verwacht.

Veel plezier met je clubman toegewenst :D:D
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

22 apr 2008, 07:37

Ik heb ook net de Dakdragers gekocht maar nog niet gebruikt.. vanaf wanneer is die upgrade ingegaan?
edwin.rutten
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 apr 2008, 11:02

22 apr 2008, 10:30

Ik heb via de dealer ook de officiele mail gezien. Zal de tekst (was niet veel met foto even hieronder zetten)

Tot nader Niet te gebruiken.

Dus het kan wel even duren de auto word 13 mei hersteld aflever datum van deze auto was 4-4-2008 dus brandnieuw.

BMW heeft erkend dat er fouten in zitten dus ze moeten dan ook maar voor de schade opdraaien

PIAS Nieuwsbrief 12/2008

Hierbij ontvangt u PIAS Nieuwsbrief 12/2008, voor al uw After Sales informatie. Mocht u vragen en/of opmerkingen hebben kunt u ons bereiken via [email protected]

Dakdragersysteem MINI Clubman.Showroom typeborden.Afsluiting.

Dakdragersysteem MINI Clubman.


Het is gebleken dat de dakdrager met artikelnummer 82 71 0 435 846 niet goed past op de MINI Clubman (R55). Tot nader order kunt deze dus niet monteren op de R55! Over de oplossing van dit probleem zult u later geïnformeerd worden. Op de R56 is deze dakdrager normaal te monteren.

Showroom typeborden.

In de bijlage treft u een overzicht aan van de typeborden voor showroomauto's. Hierin vindt u o.a. de X6.

Afsluiting.

Wij wensen u een prettig weekend.


PIAS Newsletter Service
It Is a Itsy Bitsy,
Teenie Weenie,
Astro Black Metallic Silver Striped,
Cooper Clubman Mini !
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Berichten: 1923
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:20

10 jun 2008, 14:42

Ik heb hetzelfde probleem voorgehad met de dakdragers...
Wij zijn een dealerbedrijf in Belgie en ik reed als eerste rond met een Clubman S met dakdragers...

Het is zo dat de dakdragers vanaf nov 2007 een andere referentienummer heeft meegekregen dan voordien (voor de R56...)
Blijkbaar moeten ze in de breedte afgesteld worden alvorens ze te plaatsen...
Ik had nogthans wel de goede besteld (dusniet de R56 versie...)

Een week na mijn klant is er ook hier in België intern een mailing geweest naar het afstellen van de dakrails bij de plaatsing ervan... Maar ik was de duppe...

In de breedte afstellen is dus de boodschap... ;-)

Hierbij de boodschap van 20-03-2008:
"Montage universele dakdrager op MINI clubman

Let erop dat u bij de montage van de dakdrager 82 71 0 435 846 op de MINI clubman de lengteregeling d.m.v. de inbusbouten onderaan het aluprofiel los zet. Indien de lengte van de rails niet is aangepast aan de dakbreedte van de auto kan dit tot beschadiging van de dakrand leiden."
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
Mickey
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Limburg
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:53

17 jun 2008, 22:00

GregBem schreef:Let erop dat u bij de montage van de dakdrager 82 71 0 435 846 op de MINI clubman de lengteregeling d.m.v. de inbusbouten onderaan het aluprofiel los zet. Indien de lengte van de rails niet is aangepast aan de dakbreedte van de auto kan dit tot beschadiging van de dakrand leiden.
Hi iedereen,

we hebben dus net gisteren onze nieuwe dakdragers binnen gekregen, en er staat inderdaad precies het nummer op wat
jullie aangeven.
Hoe kan ik nu zien of meten of de afmetingen goed zijn, of moet ik gewoon met de imbus bouten los zelf
de afmetingen bepalen en dan vast zetten.
Ik heb even snel de handleiding doorgelezen, maar volgens mij is niet zo 1-2-3 erop en eraf halen.........
Durf het nog niet echt aan met alle waarschuwingen vooraf, ze er al meteen op te zetten.
Ik kan ook de dealer ze zelf er een keer op laten zetten, dan is het risico van beschadiging voor hem........

Iedere tip is welkom,

Thanx
Mickey en Mini
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

23 jun 2008, 21:03

Hier ben ik ook wel benieuwd naar :?

Wij willen deze zomer met de clubman op reis maar zonder dakkoffer zie ik dat niet echt zitten...
Ik zag bij de dealer een R56 staan met Thule dakdragers maar om deze te doen passen hadden ze precies een stukje rubber weggesneden :s
Ga er morgen eens foto's van nemen.
Mickey
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Limburg
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:53

23 jun 2008, 21:41

jbcola schreef:Ik zag bij de dealer een R56 staan met Thule dakdragers maar om deze te doen passen hadden ze precies een stukje rubber weggesneden :s
Dat stukje wegsnijden uit het dakrubber is ook bij de originele mini dakdragers heb ik gezien in de gebruiksaanwijzing.
Je krijgt er wel kapjes bij die je er over kunt plaatsen als je de dakdragers niet gebruikt.

Ben evengoed benieuwd naar andere ervaringen.
Mickey en Mini
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

23 jun 2008, 21:53

Oh een stukje uit je auto snijden, echt niet... :{
ik dacht dat het over een stukje rubber uit de dakdragers ging.

lijkt me dat er een andere oplossing moet zijn
Mickey
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Limburg
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:53

24 jun 2008, 18:19

Stukje wegsnijden zal bij de originele mini dragers toch echt moeten hoor.................

Afbeelding
Mickey en Mini
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

23 jul 2008, 20:55

Is er voor de R55 al een definitieve oplossing gevonden ?

Wil ze ook aanschaffen voor de vakantie, maar ik heb geen zin in een beschadigd dak.
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

23 jul 2008, 22:34

Ik heb ze laten monteren door de dealer en ze gaan er terug af ook door de dealer. Als er al beschadigingen zijn is het hun probleem :wink:
Corgilist
Be Mini
Be Mini
Locatie: Raamsdonksveer
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 feb 2007, 06:02

01 feb 2009, 22:02

Wat zijn ongeveer de kosten voor dakdragers inclusief montage ?
Ik krijg dit niet zo snel gevonden via de website

Terug naar “MINI-talk”