Pagina 4 van 7

Geplaatst: 18 jun 2009, 13:43
door zenith
Ik zou toch aanraden om dakrail te installeren als je de auto aankoopt.
Het is mss niet zo mooi maar echt wel handig ivm die afneembar.

en zo lelijk is het nu toch ook niet ... oordeel zelf
Afbeelding

Geplaatst: 18 jun 2009, 15:49
door Jurgen
mm op zwart valt het nog enigsinds mee. Maar op zilvere daken is dit echt wel lelijk hoor.

Al zou ik het ook nooit bestellen.
Dan zou ik nog altijd voor de niet fabriek dakdragers blijven gaan. Moet toch ooit wel is goed komen denk ik zo...

Geplaatst: 08 jul 2009, 10:03
door jbcola
Het is en blijft een klote systeem om te plaatsen!! :evil:

Maar ze staan er terug op en het lijken ditmaal wel de goeie.... alhoewel ik net zie dat in Adriaan z'n post dit het nr is van de 1ste set?? Ik versta er niets meer van :roll:
Voor alle zekerheid toch maar ducktape geplaatst....

Geplaatst: 08 jul 2009, 13:55
door Cooperdriver
jbcola schreef:Het is en blijft een klote systeem om te plaatsen!! :evil:

Maar ze staan er terug op en het lijken ditmaal wel de goeie.... alhoewel ik net zie dat in Adriaan z'n post dit het nr is van de 1ste set?? Ik versta er niets meer van :roll:
Voor alle zekerheid toch maar ducktape geplaatst....
Je moet alleen even met 2 personen zijn om ze te plaatsen, alleen is inderdaad klote om ze te plaatsen.

Er is GEEN verschil in de dakdragers met het nr. 82712149225 (1e versie) en 82710435846.
Zijn identiek ! Waarvoor er een nieuw onderdeel nr van gemaakt is, is onbekend, en ik snap het ook niet.
Er is wel een PUMA geweest, maar dat betrof slechts enkele verstevigingsblokjes in de dakrail.

conclusie: probleem is nog steeds niet opgelost, wordt dus straks inderdaad weer ducktape plakken.

grtz

Adriaan

Geplaatst: 08 jul 2009, 15:14
door MiniBeardie XL
Ducktape zat er bij mij ook weer tussen. De beschermrubbers schuren toch tegen het dak aan. Voor meer als achter trouwens.
Met een beetje tape ertussen heb je in ieder geval geen schade, alleen na demontage even de lijmresten van de tape wegpoetsen en hij is weer als nieuw :D

Gr. Ron

Geplaatst: 08 jul 2009, 17:34
door jbcola
Cooperdriver schreef: Je moet alleen even met 2 personen zijn om ze te plaatsen, alleen is inderdaad klote om ze te plaatsen.
We waren met 2, ik en een mekanieker van BMW...
Ik wist beter dan hem hoe het moest :roll:

Geplaatst: 02 sep 2009, 17:23
door crossbytje
Misschien niet direct op de juiste plaats hier, maar met de zoekfunctie word ik niet veel wijzer.

Zijn er ook dergelijke problemen met originele dakdragers voor de R56?

Geplaatst: 02 sep 2009, 18:59
door jbcola
Neen, het dak van een R56 komt niet zo hoog :wink:

De mijne mogen trouwens de deur uit voor een prijsje :wink:

Geplaatst: 03 sep 2009, 09:43
door crossbytje
Dus als ik het goed begrijp is er geen kans op beschadigingen bij een R56, en kan ik ze dus (met de hulp van een 2e iemand) gemakkelijk zelf plaatsen?
Als ik de instructies op de eerste pagina van dit topic bekijk, dan zijn er nog een aantal hulpstukken en afdichtingen bij. Worden die ook meeverkocht voor dat prijsje?

Ik ben wel geinteresseerd en zou ze bij deze willen reserveren.

Geplaatst: 03 sep 2009, 13:13
door jbcola
Alles is erbij :wink:

Geplaatst: 03 sep 2009, 13:51
door crossbytje
pm :lol:

Geplaatst: 09 sep 2009, 09:02
door KITE team MINI
Breeman Rotterdam bevestigd inderdaad dat de rubbers een tussen oplossing zijn en nieuwe dakdragers ontwikkeld worden.

Gelukkig want de dakdragers en koffer zijn essentieel voor de vervoer van de vliegers.

Geplaatst: 25 mei 2011, 10:27
door Fred
Ff vanonder het stof halen hier... Ik kan op het forum dakdragers overnemen, vind het een interessante deal, maar nu is mijn vraag: zijn die dingen uiteindelijk ooit aangepast geweest? Of is het gewoon een kwestie van ducktape plakken, de lengte van de drager juist regelen en voorzichtig zijn bij het monteren?

Zijn ze universeel? Dus is er maar één type die past voor zowel r55 als R56?

Geplaatst: 25 mei 2011, 13:19
door Cooperdriver
Fred schreef:Ff vanonder het stof halen hier... Ik kan op het forum dakdragers overnemen, vind het een interessante deal, maar nu is mijn vraag: zijn die dingen uiteindelijk ooit aangepast geweest? Of is het gewoon een kwestie van ducktape plakken, de lengte van de drager juist regelen en voorzichtig zijn bij het monteren?

Zijn ze universeel? Dus is er maar één type die past voor zowel r55 als R56?
Fred,
De dragers zijn naar mijn weten nooit aangepast.
De beide onderdeelnrs kun je in de tekst zien bij een foto van de dragers in mijn gallery.
Ducktape plak ik tegenwoordig niet meer, (blijven lijmresten achter op je dak namelijk :( ) wat ik nu doe is dat ik na montage de rubber elastieken/strippen ná montage van de dragers naar beneden trek zodat ze niet vlak langs de dakrand zitten tijdens het rijden. (niet vergeten terug te duwen bij dé montage)
De schade/krasjes aan je dak onstaan namelijk doordat de rubberstrippen echt vlak langs je dak zitten na montage en tijdens het rijden gaat er stof, zand en dergelijke dingen tussen strip en dak zitten en door het bewegen van de strip en de dakdrager er krasjes ontstaan.
Voor de rest is het inderdaad een zaak de dragers goed af te stellen.
De dakdragers voor R55 en R56 zij inderdaad universeel.

De dragers die te koop zijn op het forum zijn inderdaad niet duur.
BTW staat ook een set van Ida te koop inclusief box. :wink:

grtz Adriaan

Geplaatst: 25 mei 2011, 15:47
door Fred
Die had ik ook gezien, maar de dakdragers moeten een surfplank dragen, met die koffer ben ik niet veel :wink:.

Thanks voor je uitleg, ben ik wat mee. De dakdragers zullen er wsl opblijven gedurende de hele zomerperiode, dus als die ducktape er te lang op blijft zal het idd wel lastig worden om het eraf te halen :|