Levertijd Mini Cooper D

jo
joske

Levertijd Mini Cooper D

05 mei 2008, 10:21

Weet iemand wat acceptabel is als levertijd voor een Mini Cooper D (kleur sparkling silver). Ik heb deze half maart bij Mini Den Haag besteld. Vervolgens (buiten mijn akkoord) overgezet naar Mini Rotterdam. Nu belde ik vorige week op, en ze hebben pas een productieslot eind juni. Levering wordt nu dus juli! Bij Mini Den Haag is een levertijd van 6 - 8 weken beloofd. Anderen die hem later hebben besteld krijgen hem deze week! Persoonlijk vind ik deze verlenging zeker niet acceptabel. Wat vinden jullie en wat kan ik eraan doen!
kaj290460
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Boekarest
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 apr 2008, 16:42

05 mei 2008, 11:09

Ik heb mijn Mini Cooper D besteld op 28-03 en zou eigenlijk geleverd worden eind April maar is verschoven naar deze week uiterlijk vrijdag 09-05 te leveren, als dit niet nagekomen wordt krijg ik een gratis vervangend vervoer aangeboden omdat ik mijn eigen auto reeds verkocht en afgeleverd heb.

Misschien komt het door extra opties die je besteld hebt????
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

05 mei 2008, 11:42

Die van mij besteld op 1/12/07, leveringsdatum op de bon 15/01/08, afgeleverd en opgepikt op 22/01/08
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Levertijd Mini Cooper D

05 mei 2008, 11:52

joske schreef:Weet iemand wat acceptabel is als levertijd voor een Mini Cooper D (kleur sparkling silver). Ik heb deze half maart bij Mini Den Haag besteld. Vervolgens (buiten mijn akkoord) overgezet naar Mini Rotterdam. Nu belde ik vorige week op, en ze hebben pas een productieslot eind juni. Levering wordt nu dus juli! Bij Mini Den Haag is een levertijd van 6 - 8 weken beloofd. Anderen die hem later hebben besteld krijgen hem deze week! Persoonlijk vind ik deze verlenging zeker niet acceptabel. Wat vinden jullie en wat kan ik eraan doen!
Vreemd dat de order is overgezet naar een andere dealer. Koop je de Cooper parteculier, zakelijk of wordt ie geleased?

Als er op je contract staat dat de auto met 6-8 weken geleverd wordt dan zou ik proberen er een kleine compensatie voor te krijgen. Accessoires of een etentje bijvoorbeeld. Vaak kan de dealer er helaas ook niets aan doen aangezien hij afhankelijk is van de fabriek en importeur (die uiteindelijk natuurlijk ook weer afhankelijk is van de fabriek...).

Als je de auto parteculier of zakelijk hebt gekocht dan heb je het voordeel dat je met je huidige auto "gratis" kan doorrijden tot aflevering van je nieuwe auto (moet je natuurlijk wel een inruilauto hebben). Als de Coopert geleased is dan kan de leasemaatschappij voor een voorloopauto zorgen.

Het wel vreselijk balen natuurlijk! :evil:

groet,
Peter
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Harderwijk
Berichten: 821
Lid geworden op: 08 sep 2006, 14:30

05 mei 2008, 17:52

De productie van de MINI Cooper D is door Oxford iets lager gezet.. Vraag me niet waarom, maar het zal vast met de vraag naar de MINI Cooper D te maken hebben.. In NL loopt de MINI Cooper D momenteel super goed, maar het kan zo maar zijn dat er in een ander land niet veel vraag naar is.. Dus het klopt inderdaad dat de levertijd van de MINI Cooper D best wel lang is...
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Maldegem
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:00

05 mei 2008, 19:47

Ik bestelde op 04 11 07 en hij was bij de dealer op 18 12 07 en hij was volledig af 22 12 07.
Dus een 6-tal weken + 2 dagen om te poetsen en mods aan te brengen door de dealer.
Ik vindt die levertijd wel goed.

Pascal
Siemini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2016, 18:48

Re: Levertijd Mini Cooper D

15 feb 2016, 12:51

Mijn mini cooper D is op 1 februari 2016 besteld maar kan pas ingepland worden voor de productie van Mei?? Levertijd van dus +- 16 weken?? Dit zou komen doordat de productie plaatsen voor de Diesels beperkt zijn. Heeft hier iemand ervaring mee?
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Levertijd Mini Cooper D

17 feb 2016, 21:29

mijn f56 Cooper duurde ook ongeveer 14 weken, geen D
was 4 weken langer dan aangegeven maar ik kreeg een weekend een mooie JCW mee ter compensatie
soms duurt het gewoon wat langer, nog even geduld hebben is het beste, je kan weinig doen om het te versnellen
succes!
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”