Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 22:33

He Speedy, is dit ook met het R56 model uit 2008 mogelijk? Ik heb destijds van jouw de originele iPhone 4(S) Y-kabel overgenomen maar ik krijg geen playlist op mijn scherm en ik heb ook geen mogelijkheid tot het kiezen van een volgend nummer dmv de knoppen op mijn stuur! Zeg ik er wel bij dat mijn R56 van nov 2006 is en waarschijnlijk 1 van de eersten en was het toen misschien (nog) niet mogelijk en is er een update geweest? Als ik in mijn entertainment menu de AUX functie selecteer dan krijg ik een steady beeld in mijn screen met AUX in beeld maar verder niets. De AUX ingang op de versterker wordt open gezet en het audio signaal wat je aanbied op de 3,5mm audio ingang wordt uitgestuurd via de versterker naar de boxen.

Steef, dan is het een kwestie van proberen om te kijken wat wel cq wat niet werkt. Het lijkt erop dat er in de pre-facelift R56 modellen ook verschillen zijn. Dan zou ik ook naar een MINI dealer gaan zoals Speedy aangeeft die wel die Y-kabels op voorraad heeft en dan is het een kwestie van ter plekke proberen, is zeker de moeite waard om uit te proberen.
Steefjuh1
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 dec 2015, 16:57

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 22:38

Ik ga gewoon eventjes op de forum vragen of er iemand in katwijk aan zee woont of dicht bij dat ik even kan testen
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 23:02

Speedy, ik denk dat ik er achter ben waar het verschil in zit. In mijn model (R56 nov 2006) was de AUX ingang alleen bedraad met een 3,5mm audio ingang, de USB spanning krijg ik via een adapter in de sigarettenaansteker. De update zit hem denk ik in het feit dat de latere modellen naast de 3,5mm audio ook een USB aansluiting erbij hebben gekregen. Dan krijg je waarschijnlijk wel de mogelijkheden zoals jij aangeeft om de playlist en de mogelijkheid om vooruit cq achteruit te selecteren middels de knoppen op het stuur. Je kunt niet alles hebben zullen we maar zeggen :wink: De iPhone in de Brodit houder en daarop selecteren werkt voor mij prima. Hopelijk dat iemand Steef kan uithelpen met proberen van zijn iPhone 6(S) mbv een Y-kabel.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 23:08

Ik had idd wel een usb naast de aux zitten in de r56.Maar ik heb ook een keer een imi y kabel gehad en daar kon ik ook alleen maar op de iphone bedienen en niet op het stuur
Afbeelding
Steefjuh1
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 dec 2015, 16:57

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 23:09

Ik heb volgens mij ook een geluids symbooltje op me snapin adapter zitten, kweet het niet heel zeker arm steun is kapot moet nog even naar de mini dealer, maar dat betekent niet dat ik wel een muziek adapter er kn kan doen
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 23:15

nee kan niet! onmogelijk via snap-in bij 2e gen 2008.

Bij nieuwe systeem met mini connected kan het wel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 23:15

Gefeliciteerd Steefjuh1 met de aanschaf van je MINI! :icon_top:

Of het Toekiejoekie-china spul werkt, durf ik niet te zeggen. Het zal vast opladen ed. :s
De crux is zeker wel of je de USB & AUX aansluiting hebt (dus niet via sigaretten), is een optie die er niet zonder meer opzit (S6NEA Handyvorbereitung Bluetooth + USB/Audio).
Ik gebruik zelf de Y-cable van de MINI stealer van 73,- :shock: En werkt perfect in m'n MINI!
(2009 pre-facelift)
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 23:31

Bij de facelift modellen is hard- & software aangepast, zodat eea ook via snap-in-adapters mogelijk is.

Sinds de iPhone 6 hebben ze 2 Y-kabels uit gebracht; Music & Media (Facebook ed). (Verschillen gelden ook voor snap-in-adapters, maar is voor >2010 facelift). Zoals Speedy ook al stelt.

Ik heb zelf de Music Y-cable (61122287642 Music adapter) zie voorbeeld. Kan em zo snel niet in Ekris shop vinden. Hier zie ik gewoon mijn playlist, artiesten, etc. van iPhone op scherm EN kan gewoon via stuur bedienen. :))
Werkt alleen wel wanneer de je de optie van USB & AUX hebt in middenconsole! >:(

tip: kan je ook al testen met een USBstick erin te steken... ;)
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

08 dec 2015, 23:41

We leren elke dag nog bij :lol: bedankt voor het antwoord Floris daar kan Steef wel wat mee en ik ben ook weer wat wijzer geworden :icon_top: .
Ik kan voor mijn Mini ook nog zo'n interface aanschaffen met USB/iPod aansluiting voor een slordige 300 euro. Eerst maar eens andere mods die hoger op het lijstje staan, dit kan altijd nog.
Steefjuh1
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 dec 2015, 16:57

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

09 dec 2015, 15:38

Zojuist bmw dealer geweest heb kabeltje mogen proberen maar deed helaas niks op usb in gang en op jack ingang niets
Steefjuh1
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 dec 2015, 16:57

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

09 dec 2015, 17:47

En dit was een media kabel met usb jack en dan iphone ingang, werkt het niet als je gewoon usb heb jack/ iphone jack ? Of moet dat niks uit maken??
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

09 dec 2015, 20:44

Steef, begrijp ik nu goed dat het de volgende kabel was: aan de ene zijde USB connector > andere zijde Apple Lightning connector?

Zoals Floris liet weten heb je de MUSIC Y-kabel nodig, aan de ene kant heb je de USB connector en de 3,5mm audio plug, in het midden zit een "blokje/verdikking" en aan de andere zijde de Apple LIGHTNING connector.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

09 dec 2015, 21:04

Steefjuh1
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 dec 2015, 16:57

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

09 dec 2015, 21:15

Nee het was egt een y kabel van de bmw dealer maar heb je verschillende dan?? Hij gaf usb word niet herkent op maar gaf ook geen geluid op aux in
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Mini Cooper S 2008 iPhone stuurwiel bediening

09 dec 2015, 23:46

Steefjuh1 schreef:En dit was een media kabel met usb jack en dan iphone ingang, werkt het niet als je gewoon usb heb jack/ iphone jack ? Of moet dat niks uit maken??
De media Y-kabel zal het mogelijk idd niet doen. Bij mij ook niet (was weggevallen in vorige post).
Bij de music adapter iig usb aansluiten die is voor de data. Aux (de mini jack) is voor het geluid... ER zit een connector in Y-kabel die voor het data verkeer zorgt.
Met alleen mijn lichtning kabel zegt ie; het aangesloten usb-apparaat wordt niet ondersteund. (al zag ik volgens mij voorheen wel de info... :s )
Mini jack iPhone naar mini jack AUX werkt gewoon, maar dan doen de knoppen op stuur niets (er is geen data verkeer).

note; iPhone heeft geen jailbreak...
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...

Terug naar “Interieur en audio”