iPod aansluiting - correcte kabel/software.

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
QuintenVP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mei 2014, 16:12

iPod aansluiting - correcte kabel/software.

25 dec 2015, 17:22

Hey iedereen,

Fijne Kerst alvast! Zat even met een vraagje over de aansluiting van mijn iPhone 5s via de Apple USB/stroomkabel met mijn Mini radio console.

Telkens wanneer ik de USB kabel, van Apple, insteek, en bij USB 2 de optie iPod komt, verschijnt dit bericht op het scherm:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zit momenteel met een iPhone 5s en dacht dat het misschien aan het nieuwe soort van kabel kwam dat deze niet ondersteund werd door de radio console (is van april 2012). Nu, heb ik een eerder model van iPhone, een 4G, ook aan de radio console gekoppeld, met dezelfde foutmelding...

Weet iemand hoe ik dit verhelp? Is dit puur een probleempje met de soft/firmware die een update nodig heeft of iets anders? Zo ja, op de site van Mini, waarnaar ze in de handleiding verwijzen, vind ik niet meteen iets dat me op weg zet om het probleem te verhelpen...

Ik zou dus graag met enkel de Apple kabel, en dus niet met telkens de AUX kabel erbij, mijn muziek willen afspelen in de wagen.

Groetjes,


Q
Roland B
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Katwijk
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 jul 2015, 19:05

Re: iPod aansluiting - correcte kabel/software.

27 dec 2015, 08:57

Zul je toch echt een Y-kabel voor aan moeten schaffen.....
(En dan eerst de usb aansluiten en daarna de aux.)
QuintenVP
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 mei 2014, 16:12

Re: iPod aansluiting - correcte kabel/software.

30 dec 2015, 11:43

Roland B schreef:Zul je toch echt een Y-kabel voor aan moeten schaffen.....
(En dan eerst de usb aansluiten en daarna de aux.)
En dat verhelpt 100% deze melding? Enig merk in specifiek dat ik hiervoor dien aan te schaffen?

Terug naar “Interieur en audio”