Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gumball4000
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2016, 17:32

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

29 mar 2016, 01:22

ClubbieS schreef:Klinkt hetzelfde als dit verhaal:
viewtopic.php?f=42&t=39606

*EDIT*
Ik zie nu pas dat jij dit stukje ook geschreven hebt! >:( :lol:

Heb je een kenteken? Allereerst check ik meestal het aantal eigenaars. Een auto uit 2011 mag voor mij niet al teveel eigenaars hebben gehad, maximaal 3 bijvoorbeeld. Anders begin ik wel te twijfelen aan de kwaliteit van de wagen... Niet helemaal fair wellicht, maar dat is mijn eerste screening.

Op zich 30.000km en dan de banden versleten is begrijpelijk (wat ik in je andere stukje lees, vind ik heel plausibel dat er geopperd wordt dat de banden van voor naar achteren gelegd zijn).
Dat hij echter maar 2km met de wagen rijdt is niet zo super. Hoop dat hij dit niet te lang gedaan heeft en wel afwisselde met een regelmatige langere rit over de autoweg om de motor even 'schoon te blazen'.

PERSOONLIJKE mening: een auto van 5jr met slechts 30K op de teller is niet veel.
Tweemaal onderhoud met deze km's is ook netjes, mits het grote beurten betrof (olie en oliefilter vervangen!?) Remblokken schrik ik niet van met deze km's, maar zoals ook al eerder geschreven hoe zijn de remschijven? Hoe is het met de bougies, ooit vervangen?
Verder, tja de staat van de auto geeft vaak ook wat aan hoe de eigenaar is omgegaan met de auto.
Is ie netjes van binnen en buiten dan geeft het mij vaak ook meer vertrouwen...

Succes met je keus, soms is het ook een gevoelskwestie! Is ie mooi en kwam het vertrouwd over en heb je op zich het geld er voor over? Zeg ik doen.... Hou ALTIJD in gedachten dat je wellicht in de nabije toekomst moet repareren (ook financieel in de prijs meenemen). Maar verder is het natuurlijk altijd een gok..

Ik heb 12650 geboden wegens banden die aan vervanging toe zijn + beschadigde velgen (stoeprand schade).
Bestaat er eigenlijk een soort stift die deze schade kan verbergen? Betreft witte velgen.
De wagen zag er voor de rest goed uit. Interieur was precies nieuw.

Ik ga het chassisnummer wel nog laten nakijken door Mini. Je weet nooit wat daar te ontdekken valt.

Wanneer moeten remschijven normaal vervangen worden bij dit model? (bedoel bij normaal gebruik)
Groot onderhoud bij 45.000km? of is dit later?
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

29 mar 2016, 22:56

Denk dat je een heel net bod hebt gedaan.
Op zich goed te horen dat ie keurig uitzag!
Wat betreft de kleurstift, die zullen er vast zijn. Echter, dan moet je wel de RAL-kleur van de velg weten! Want zoals je wellicht weet, je hebt wit en wit. En als je de verkeerde witkkleur hebt dan ziet het NIET uit..
Dan kun je ze wellicht beter op termijn laten plastidippen of spuiten!

Wat betreft de schijven kan ik alleen een politiek-correct-antwoord geven:
De "gemiddelde" levensduur is niet aan te geven, dit is volledig afhankelijk van de rijstijl van de chauffeur.
Er zijn mensen die veel op de motor afremmen en mensen die bij het minste op de rem trappen!
Laat dit een monteur (of mini-enthousiast) beoordelen. Echter als je randen gaat zien op de schijven of de schijven gaan uitzien als grammofoonplaten dan kun je ze beter vervangen! Let op: doe dit dan wel ALTIJD in combi met nieuwe remblokken... Mijn inziens horen schijven tussen de 50K en 100K km mee te gaan...
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S

Terug naar “Interieur en audio”