Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gumball4000
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2016, 17:32

Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

26 mar 2016, 17:38

Hey allemaal,

Ik ben 25 jaar oud en zal één van de komende weken een Mini Cooper D kopen. Het enige waar ik mee zit is mijn grootte. Ikzelf ben 1,95m groot. In een gewone mini one D pas ik perfect.
Super veel beenruimte en nog 1 vuist hoofdruimte. Nu ben ik een Cooper D tegengekomen met weinig kilometers, bijna full option..echter met een panoramisch dak.
Nu ben ik benieuwd of dit ten koste zal gaan van de hoofdruimte? Of is dit dak wat hoger dan de normale versie?
mbouwheer
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: apeldoorn
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2016, 13:21

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

26 mar 2016, 20:05

Ik ben nog een paar centimeter langer en pas prima in een versie met panorama dak.
Lig wel met mijn neus op het stuur vooraan bij een verkeerslicht maar dat moet je er voor over hebben denk ik dan maar. En met een mini moet je ook niet stilstaan maar rijden ;-)
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

26 mar 2016, 20:20

Lig bij sommige stoplichten ook op het stuur hoor en ben 1.83... maar daar is een oplossing voor! 8)

Afbeelding

https://www.halfords.nl/halfords-stoplichtkijker.html
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

26 mar 2016, 21:04

One D, Cooper D, wel of geen pano dak..
Maakt geen verschil hoor
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

26 mar 2016, 21:57

panorama dak maakt wel degelijk verschil uit met hoogte
ik ben 1,93 en is goed te doen met laag kapsel
Afbeelding
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

26 mar 2016, 22:49

Dat is toch minimaal Daiel, optisch zal dat misschien het gevoel geven dat het heel veel ruimer is, maar carrosserie is en blijft hetzelfde.
Bakkertje_27
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Tielrode
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 mei 2015, 00:11

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

26 mar 2016, 23:01

Pano dak heeft een groot voordeel, iets verder doorrijden bij t stoplicht en je kijkt naar boven om t stoplicht te zien. En m'n "broertje" past met 1,95 perfect met pano en zonder.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

27 mar 2016, 00:13

JJJJ schreef:Dat is toch minimaal Daiel, optisch zal dat misschien het gevoel geven dat het heel veel ruimer is, maar carrosserie is en blijft hetzelfde.
met panorama dak heb je zeker een aantal cm MINDER hoofdruimte en scheelt echt wel
Afbeelding
Ivo 3.6
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 mar 2016, 07:22

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

27 mar 2016, 04:56

Panoramadak scheelt zeker in ruimte.
Ben 1.86 en moest de stoel beduidend lager zetten. Past prima maar de stoel in een lagere stand moet dan wel je voorkeur hebben.
Remmen is angst
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

27 mar 2016, 09:47

Gumball4000 schreef:Hey allemaal,

Ik ben 25 jaar oud en zal één van de komende weken een Mini Cooper D kopen. Het enige waar ik mee zit is mijn grootte. Ikzelf ben 1,95m groot. In een gewone mini one D pas ik perfect.
Super veel beenruimte en nog 1 vuist hoofdruimte. Nu ben ik een Cooper D tegengekomen met weinig kilometers, bijna full option..echter met een panoramisch dak.
Nu ben ik benieuwd of dit ten koste zal gaan van de hoofdruimte? Of is dit dak wat hoger dan de normale versie?
Heb je proefgereden? Wat voor de een veel ruimte is kan voor jou krap ogen...
Gumball4000
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2016, 17:32

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

27 mar 2016, 10:11

yahyas schreef:
Gumball4000 schreef:Hey allemaal,

Ik ben 25 jaar oud en zal één van de komende weken een Mini Cooper D kopen. Het enige waar ik mee zit is mijn grootte. Ikzelf ben 1,95m groot. In een gewone mini one D pas ik perfect.
Super veel beenruimte en nog 1 vuist hoofdruimte. Nu ben ik een Cooper D tegengekomen met weinig kilometers, bijna full option..echter met een panoramisch dak.
Nu ben ik benieuwd of dit ten koste zal gaan van de hoofdruimte? Of is dit dak wat hoger dan de normale versie?
Heb je proefgereden? Wat voor de een veel ruimte is kan voor jou krap ogen...

Ik ga er maandag heen :-).
Probleem is dat ik niet "zomaar" kan testen. De wagen is 100km van mij gelegen.
Wat de stand van de stoel betreft, had ik deze op de één na laagste stand gezet bij het proefrijden in een normale mini. Enkel het uitstappen was wat moeilijker, maar het lukte.

Nu fingers crossed dat hij voldoende hoofdruimte geeft.
Betreft bruine mini met witte racing stripes, 17" witte velgen, bruin leder interieur. airco, zetelverwarming, armsteun, panoramisch dak. 112pk diesel en 30.000km. Eigenaar (huisvrouw) vraagt er 13.000€ voor.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

27 mar 2016, 10:28

100 km valt toch mee
Je ziet het maandag wel
Afbeelding
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

27 mar 2016, 11:24

Bakkertje_27 schreef:Pano dak heeft een groot voordeel, iets verder doorrijden bij t stoplicht en je kijkt naar boven om t stoplicht te zien. En m'n "broertje" past met 1,95 perfect met pano en zonder.
X2
Doe hetzelfde aangezien ik zo lang ben. Stoel wel op bijna laagste stand. Alles hangt verder wel af van je zit.
De een 'ligt' en de ander met witte knokkels, bijt in stuurAfbeelding

Neem dus evt de tijd tijdens proefrit om je stoel af te stellen! En 100km... Bij 1500km wordt pas serieus...hahaAfbeelding
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gumball4000
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2016, 17:32

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

28 mar 2016, 16:06

MCS Floris schreef:
Bakkertje_27 schreef:Pano dak heeft een groot voordeel, iets verder doorrijden bij t stoplicht en je kijkt naar boven om t stoplicht te zien. En m'n "broertje" past met 1,95 perfect met pano en zonder.
X2
Doe hetzelfde aangezien ik zo lang ben. Stoel wel op bijna laagste stand. Alles hangt verder wel af van je zit.
De een 'ligt' en de ander met witte knokkels, bijt in stuurAfbeelding

Neem dus evt de tijd tijdens proefrit om je stoel af te stellen! En 100km... Bij 1500km wordt pas serieus...hahaAfbeelding
Ik ben net gaan kijken voor de wagen. Binnenin voldoende groot!
Alleen twijfel ik over rijstijl van eigenaar. Wagen heeft momenteel 30900km (wordt nog mee gereden).
Heeft op 14.000 en 28.000km onderhoud gehad (model 2011 trouwens).
Banden achteraan zijn helemaal versleten. Bij laatste onderhoud werden voorste remblokken al vervangen.

Nu mijn vraag naar jullie toe: is deze banden en remblokken slijtage normaal?
Wagen werd voornamelijk gebruikt om naar het werk te gaan (2km afstand), paar keer per jaar een lange reis van 400-500km.
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Mini vs Mini met panoramisch dak, hoofdruimte

28 mar 2016, 21:15

Klinkt hetzelfde als dit verhaal:
viewtopic.php?f=42&t=39606

*EDIT*
Ik zie nu pas dat jij dit stukje ook geschreven hebt! >:( :lol:

Heb je een kenteken? Allereerst check ik meestal het aantal eigenaars. Een auto uit 2011 mag voor mij niet al teveel eigenaars hebben gehad, maximaal 3 bijvoorbeeld. Anders begin ik wel te twijfelen aan de kwaliteit van de wagen... Niet helemaal fair wellicht, maar dat is mijn eerste screening.

Op zich 30.000km en dan de banden versleten is begrijpelijk (wat ik in je andere stukje lees, vind ik heel plausibel dat er geopperd wordt dat de banden van voor naar achteren gelegd zijn).
Dat hij echter maar 2km met de wagen rijdt is niet zo super. Hoop dat hij dit niet te lang gedaan heeft en wel afwisselde met een regelmatige langere rit over de autoweg om de motor even 'schoon te blazen'.

PERSOONLIJKE mening: een auto van 5jr met slechts 30K op de teller is niet veel.
Tweemaal onderhoud met deze km's is ook netjes, mits het grote beurten betrof (olie en oliefilter vervangen!?) Remblokken schrik ik niet van met deze km's, maar zoals ook al eerder geschreven hoe zijn de remschijven? Hoe is het met de bougies, ooit vervangen?
Verder, tja de staat van de auto geeft vaak ook wat aan hoe de eigenaar is omgegaan met de auto.
Is ie netjes van binnen en buiten dan geeft het mij vaak ook meer vertrouwen...

Succes met je keus, soms is het ook een gevoelskwestie! Is ie mooi en kwam het vertrouwd over en heb je op zich het geld er voor over? Zeg ik doen.... Hou ALTIJD in gedachten dat je wellicht in de nabije toekomst moet repareren (ook financieel in de prijs meenemen). Maar verder is het natuurlijk altijd een gok..
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S

Terug naar “Interieur en audio”