Centrale vergrendeling achterklep defect

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Suusmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2016, 19:59

Centrale vergrendeling achterklep defect

20 feb 2017, 16:11

Zojuist het forum doorzocht maar geen antwoord kunnen vinden op onderstaand probleem.

Sinds enkele dagen werkt de afstandbediening van onze R56 2010 niet meer volledig. Voorheen werd bij het openen via de afstandbediening ook de achterklep ontgrendeld. Nu alleen nog maar de deuren en moeten we de achterklep via het speciale knopje op de afstandbediening openen.

Iemand enig idee wat dit kan zin. Het is best vervelend. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: centrale vergrendeling achterklep defect

20 feb 2017, 18:31

Beide deuren? Of alleen de bestuurderskant?

Als het alleen de bestuurderskant is, dan heb je waarschijnlijk selectieve ontgrendeling geactiveerd. Een 2e druk op de ontgrendelknop zou dan de andere deur, de kofferklep en de tankdop ontgrendelen.
De selectieve ontgrendeling kun je zelf aan/uit zetten via de boordcomputer.
Oh, en die selectieve ontgrendeling kun je volgens mij zelf per sleutel instellen. Dus de 2e sleutel kan best eens anders werken.
Suusmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2016, 19:59

Re: Centrale vergrendeling achterklep defect

20 feb 2017, 22:55

Dank voor je reactie Robert. Maar dit is niet wat ik bedoel. De deuren gaan gewoon open met de afstandbediening. Alleen de achterklep niet. Dat deed hij voorheen wel. Instellen op de boordcomputer is voor zover ik kan nagaan niet mogelijk. Ben al door de menu's heen gegaan maar vindt daar geen sleutelinstelling. In het instructieboekje staat dat wel omschreven maar ik zie de optie simpelweg niet in het menu terugkomen van de boordcomputer.
Suusmini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 aug 2016, 19:59

Re: Centrale vergrendeling achterklep defect

24 feb 2017, 17:26

Oplossing:

De handgreep zelf bleek kapot te zijn. Vandaag nieuwe (Handgreeplijst achterklep chroom 51132753603) gehaald bij de dealer (Renova Breda). Was gewoon op voorraad. Komt blijkbaar vaker voor. Was nog goedkoper dan via Ekrisminishop (met korting!!!).

Subject kan gesloten worden.

Terug naar “Interieur en audio”