gezocht handleiding bluetooth gsm R56

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
hvrossum
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2017, 15:36

gezocht handleiding bluetooth gsm R56

06 aug 2017, 20:29

Hoi,

Ik heb een Mini Cooper D (2009) R56, met een functioneel stuur.

De cruise control werkt prima via het stuur, maar mijn mobiel kan ik maar niet pairen aan de auto.

Ik kan maar nergens het menu hiervoor vinden. Wie kan mij helpen en uitleggen wat ik verkeerd doe.

Op de foto zie je het multifunctionele stuur en de km teller, waarop je ook de telefoon button ziet. Alleen als ik op menu druk zie ik daar niets van gsm gerelateerd staan.


Ik heb twee fotootjes bijgesloten, maar het lukt me niet dat je ze meteen in het bericht ziet.
Je kunt de link wel openen in een nieuw window, foto's staan op een Google Drive

... XFXV29KblU
... mVkNFdKQVU
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: gezocht handleiding bluetooth gsm R56

07 aug 2017, 20:01

Hmmm, zojuist een antwoord getikt bij een Parrot-installatie... Dan denk ik dat je MINI niet is voorzien van bluetooth-telefoon, maar dat de Parrot het alternatief is. En dan doen die telefoon-knopjes op je stuur waarschijnlijk niks.
Volg anders even de instructies uit deze forum post, dan kun je gelijk kijken of er Bluetooth op je MINI zit vanaf fabriek.
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: gezocht handleiding bluetooth gsm R56

07 aug 2017, 20:53

Geen bluetooth anders zie je bij foto 2 bt staan.
hvrossum
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2017, 15:36

Re: gezocht handleiding bluetooth gsm R56

09 aug 2017, 11:37

Apart als er wel telefoon voorbereidingen zijn. (alle knopjes zijn er en ik zie zelfs twee telefoonnummers in het dashboard staan.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: gezocht handleiding bluetooth gsm R56

09 aug 2017, 12:25

...maar als er dan standaard bluetooth inzit in je MINI, waarom is er dan ook een Parrot ingebouwd?? :roll:
Linkje naar andere thread

Dat de knopjes op het multifunctioneel stuur er zitten, is niet altijd de garantie dat er ook bluetooth opzit, dat is echt een extra optie. Knopjes zijn er bijvoorbeeld ook als je alleen cruisecontrol hebt.

Heb je de VIN al gechecked, en de afgeleverde opties al gecontroleerd?

Terug naar “Interieur en audio”