Aftermartket radio/navigatie onthoudt de instellingen niet

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
frankaevers
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2017, 18:52

Aftermartket radio/navigatie onthoudt de instellingen niet

26 dec 2017, 19:41

Dag collega liefhebbers,

Ik ben Frank, heb een hele mooie Mini Cooper S (R56) uit 2007. De originele radio was erg karig, dus ik heb er een aftermarket radio/navi/bluetooth/dvd/etc ingezet. Een befaamde (en hier veel besproken) Chineese uitvoering. Ik ben er erg tevreden over.... echter.

De radio onthoudt alleen de bluetooth-koppeling met mijn telefoon en de laatste radiozender. Alle andere instellingen zijn gewist als ik de het contact eraf haal. Klinkt inderdaad alsof de radio geen constante stroom krijgt.. (maar waarom onthoudt ie dan wel de radiozender??).

De radio die ik heb gekocht draait op windows CE en is eigenlijk geschikt voor de modellen van 2010 t/m 2014. Ik kreeg er een nieuw paneel voor de middenconsole bij, dus het probleem dat het fysiek niet zou passen was opgelost. En zoals gezegd alles doet het, maar elke keer je scherm moeten kalibreren gaat vervelen ;).

Vraag: is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is er een verloopstekker beschikbaar waardoor het wel 'plug and play' wordt? Of weet iemand waar ik de constante stroom moet oppikken en waar ik hem moet aansluiten? Thanks a million!

Groet, Frank

PS: ik heb geprobeerd of ik het antwoord in een oud topic kon vinden, maar dat is me niet gelukt. (Wel veel andere dingen geleerd ;) ). Hopelijk heb ik niet voor de zoveelste maal dezelfde vraag gesteld!

Terug naar “Interieur en audio”