Uitval dashboard functies

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Arjanvalk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017, 22:33

Uitval dashboard functies

28 mei 2018, 15:09

Mijn vriendin is een trotse bezitter van een Mini One uit 2002. Echter zit er een probleem in die ik er niet uit krijg.

Als de zon op het dashboard staat, dan vallen alle controle lampjes uit, evenals de toerenteller, de snelheidsmeter, de benzinemeter en de temperatuurmeter. Ook de airco werkt niet meer en er ontstaat een vervelend piepje ( alsof je de gordel niet aan hebt ). Ik heb een zonnescherm op het dashboard gelegd en dan is 9 van de 10 keren het euvel weg, maar als het goed warm wordt in de auto, dan komt euvel er later in. Alle functies ( zoals de knipperlichten voor en achter ) van de auto werken gewoon, het is puur de controlelampjes die uitvallen. Zodra de zon er weer op komt, dan valt het allemaal weer uit. Iets wordt heel warm en dan verliest het zijn functie. Ik lees van alles over Body Controls, is er ook een BC voor deze functies en zoja, waar zit deze gelokaliseerd.

Omdat het zonnescherm wel helpt, denk ik niet dat het probleem ergens in de motorruimte zit. Maar schijn bedriegt en dan zoek je vaak verkeerd. Ik had Auto Spenkelink in Enschede ook al gebeld, maar die heeft dit nog nooit meegemaakt. Wie kan mij helpen door het probleem op te lossen. Mijn vriendin wordt hier knettergek van :-). Dank alvast, groet Arjan ( Leusden bij Amersfoort )

Terug naar “Interieur en audio”