Boordcomputer R56 Cooper '12 - actieradius niet zichtbaar

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Kessel, Peel en Maas
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 sep 2011, 18:03

Boordcomputer R56 Cooper '12 - actieradius niet zichtbaar

17 jul 2018, 09:33

Sinds enkele maanden ben ik weer helemaal in mijn noppies met m'n nieuwe R56 Cooper '12. In mijn oude R50 Cooper '05 had ik altijd de actieradius zichtbaar. Helaas krijg ik het nu niet voor elkaar, die zichtbaar te maken.
Heel de handleiding doorgespit, alle knopjes meerdere keren ingedrukt.. Het is net alsof die optie er gewoon niet op zit. Klopt dat, zou het echt een optie zijn? Of heeft de boorcomputer een update/reset nodig? Vind het zo vreemd..
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Boordcomputer R56 Cooper '12 - actieradius niet zichtbaar

17 jul 2018, 14:06

Actieradius is volgens mij onderdeel van de "uitgebreide" boordcomputer. Net zoals gemiddeld verbruik, huidig verbruik, gemiddelde snelheid, etc. Je hebt nu dan waarschijnlijk alleen de boordcomputer-optie.
Die optie is achteraf te activeren, daarvoor moet de MINI wel even aan de computer met NCS Expert gehangen worden.
Of wellicht kan het ook met een Carly-adapter + app wel (Heb niet zo'n adapter, dus kan er weinig over melden.)
Gebruikersavatar
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Kessel, Peel en Maas
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 sep 2011, 18:03

Re: Boordcomputer R56 Cooper '12 - actieradius niet zichtbaar

17 jul 2018, 15:26

Bedankt Robert! Ik was inderdaad via MINI Drivers NL op Facebook (NewMiniClub op FB is openbaar, dat weerhoudt me van het posten van vragen daar..) iets opgeschoten en bij Carly uitgekomen. Interessant!
Had echt geen idee dat zoiets een extra optie zou zijn..
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Boordcomputer R56 Cooper '12 - actieradius niet zichtbaar

17 jul 2018, 22:00

DennisHart schreef:
17 jul 2018, 17:14
@Robert, welke otpie is dat in ncsexpert? Kan ik die aan mijn lijst toevoegen ;)
Dan kun je $550 toevoegen aan de VehicleOrder in CAS en FRM, en uiteraard dan wat modules resetten. Ik dacht dat CAS, FRM en KOMBI voldoende waren voor deze optie.

(Wel er op letten dat je dan ook bijvoorbeeld Comfort-sluiten opnieuw in CAS moet coderen.)
lukeg01
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2019, 19:03

Re: Boordcomputer R56 Cooper '12 - actieradius niet zichtbaar

30 dec 2019, 21:10

MiniLinda schreef:
17 jul 2018, 15:26
Bedankt Robert! Ik was inderdaad via MINI Drivers NL op Facebook (NewMiniClub op FB is openbaar, dat weerhoudt me van het posten van vragen daar..) iets opgeschoten en bij Carly uitgekomen. Interessant!
Had echt geen idee dat zoiets een extra optie zou zijn..
Ik heb intussen een 2011 Mini one en heb hetzelfde probleem, heb je toevallig met de Carly geprobeerd of deze functionaliteit aan te zetten valt?
Gebruikersavatar
MiniLinda
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Kessel, Peel en Maas
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 sep 2011, 18:03

Re: Boordcomputer R56 Cooper '12 - actieradius niet zichtbaar

31 dec 2019, 11:26

lukeg01 schreef:
30 dec 2019, 21:10
MiniLinda schreef:
17 jul 2018, 15:26
Bedankt Robert! Ik was inderdaad via MINI Drivers NL op Facebook (NewMiniClub op FB is openbaar, dat weerhoudt me van het posten van vragen daar..) iets opgeschoten en bij Carly uitgekomen. Interessant!
Had echt geen idee dat zoiets een extra optie zou zijn..
Ik heb intussen een 2011 Mini one en heb hetzelfde probleem, heb je toevallig met de Carly geprobeerd of deze functionaliteit aan te zetten valt?
Nee, ben daar niet verder mee gekomen, maar zou wel moeten kunnen. Ik heb het uiteindelijk laten programmeren door sponsor FE Automotive.

Terug naar “Interieur en audio”