2 spaaks stuur vervangen voor 3 spaaks

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: 2 spaaks stuur vervangen voor 3 spaaks

08 mar 2019, 18:08

Goed bezig Bas, mocht je cruise control willen moet dat wel mogelijk zijn. Als ik dit lees bij Ben van Leeuwen lijkt het erop dat het een kwestie van coderen is. Aangezien je de MFSW knoppen al hebt, misschien eens navragen bij hun cq laten coderen. Zou een leuke optie zijn toch!
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: 2 spaaks stuur vervangen voor 3 spaaks

08 mar 2019, 21:19

@Schroefie,
Bedankt!
Ik heb al eens contact gehad met hun, maar ze vragen echt een behoorlijke prijzen daar.
Dus of we dat willen is even de vraag. Denk dat eerst een handfree kit komt. maar ook dat zal op een laag pitje staan.
Ben al blij dat de volume en functie knoppen werken zonder extra moeite :)
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: 2 spaaks stuur vervangen voor 3 spaaks

10 mar 2019, 14:24

@Dennis,

Geweldig!
Ik verwacht de ik de juiste sleepring heb, deze zat namelijk in de auto waar ook navi, cruisecontrol en handfreekid in zat.
Toen ik namelijk als test alleen het stuur over had gezet en de kabels (alle twee paste ze op de huidige sleepring) toen dit de volume regeling niks.
Toen ik de sleepring vervangen had met diegene die dus uit de auto kwam waar ook het stuur in gezeten had, deed de volume regeling en zender wissel het wel! Dus denk wel dat ik de juiste sleep ring heb.
Ik gaat eens even lezen.
Bij mijn ford focus had ik zelf ook een programma waar ik alles in uit en aan kon zetten. Geen idee of je zulk software kan krijgen anders inderdaad eens laten doen!
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
MiniMike83
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Voorburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021, 20:51

Re: 2 spaaks stuur vervangen voor 3 spaaks

10 apr 2021, 20:22

Black-Mini schreef:
08 mar 2019, 15:41
Vandaag was dan eindelijk na een lange tijd de dag aangebroken om de 3 spaaks stuur in te bouwen!
Ik kan zeggen het is gelukt! Eigenlijk was het monteren van het stuur en de sleepring een makkelijk werkje.

Nu zij iedereen dat ik een probleem zou krijgen met de bekabeling enz. Echter tot mijn verbazing doet de linker kant van de stuurwiel bediening het voor een deel, ik kan dus het volume aanpassen en wisselen van radio zender of nummer.

Wat niet werkt aan de linker kant is de telefoon optie, dit is echter niet zo gek omdat ik die gewoon niet heb in mijn auto radio. Daarvoor zou ik een andere radio moeten hebben. Als ik die heb ga ik er vanuit dat dit deel ook zal werken.
Wat helemaal niet werkt is de rechterkant van de stuurwielbediening. Maar ook dit is weer niet onlogisch want dat is voor de cruise control en tja die heb ik niet op mijn auto.

Als met al een geslaagde upgrade. Nu mogelijk alleen nog een andere radio en dan kunnen we ook bellen.
Ik heb dit vandaag ook gedaan. Stuur gewisseld van 2 naar 3 spaaks met bediening. Helaas werkte hij nog niet bij mij. Aansluitingen waren wel gewoon aanwezig en de stekkers paste allemaal.

Ik ga Zaterdag naar Ben van Leeuwen, hij gaat alles inlezen incl. cruisecrontrole! Zou helemaal leuk zijn als dat dan ineens allemaal werkt.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-04-12 om 15.00.51.png
Mini 1.4 one 2008 43.500 km

Terug naar “Interieur en audio”