Navigatie update werkt niet

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Tcoree87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2018, 20:08

Navigatie update werkt niet

08 dec 2018, 15:19

Zoals een keurige burger betaamt heb ik netjes de update bij Mini Dusseldorp in Zwolle besteld. Deze hebben geleverd en de USB in het dashboard kastje gestoken en de navi is begonnen met de update.

Echter geeft hij nu de melding weer;
"Navigatie niet beschikbaar USB met navigatiegegevens opnieuw aansluiten en actualisering voortzetten"

Dat terwijl de USB stick gewoon nog bevestigd zit. Ik heb hem al verwijderd, opnieuw ingestoken, USB in de middenconsole geprobeerd maar niks helpt.

Wellicht kan iemand me hier verder helpen en anders rij ik dinsdag weer even naar de dealer.

Overigens viel het mij op dat het een update 2018-2 is en nog geen 2019-1. Is die nog niet leverbaar of hebben ze mij gewoon een update die op de plank lag verkocht....?
Mini Cooper JCW 2011
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Navigatie update werkt niet

09 dec 2018, 00:31

Klopt, maar de installatie loopt gewoon wel door cq gaat verder zodra je weer gestart bent. Als je de navigatie voor hebt met de joystick naar rechts naar de instellingen. Daar kun je zien hoever je installatie is. De USB stick moet in het dashboard kastje blijven en niet in je midden console. Ik had hetzelfde, omdat je nadat de update gestart is, dat je niet het idee hebt dat de installatie doorloopt. De enige manier om dat zichtbaar te krijgen is via de instellingen wat ik boven aan gegeven heb, daar zie je de voortgang.

Ik heb rond de zomer de laatste update gedaan en had toen 2018-1 dus dat jij 2018-2 hebt klinkt heel aannemelijk. 2019-1 komt pas volgend jaar.

succes,

Milco
Tcoree87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2018, 20:08

Re: Navigatie update werkt niet

09 dec 2018, 13:11

Ja, dat deed hij ook wel. Alleen kom ik niet meer in het navi menu omdat hij dan die melding al aangeeft.

Hij heeft de voortgang namelijk wel weergegeven tijdens de update via de manier die jij noemt. Alleen nu kom ik dus überhaupt het navi menu niet meer in zonder die melding.
Mini Cooper JCW 2011
PatrickT
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2011, 16:35

Re: Navigatie update werkt niet

09 dec 2018, 13:39

Vreemd.. wanneer je de USB opnieuw in steekt reageert de navigatie helemaal niet? Hij vraagt niet om een code o.i.d.?

Ik neem aan dat het "Next" versie betreft? Dan heb je namelijk wel een "oude" update gekregen. 2019-1 is nu circa 2 weken beschikbaar.

Het is een originele stick, dus daar zou ook niets mis mee moeten zijn..

Heb je muziek op de HDD staan? Misschien is er geen ruimte meer voor de update? Wanneer kreeg je deze melding precies?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Navigatie update werkt niet

09 dec 2018, 13:44

Mijn advies even langs MINI Dusseldorp, waarschijnlijk is er tijdens de installatie iets mis gegaan vooral omdat je er nu niet in komt en ook geen new install kan doen. Balen maar zij kunnen het waarschijnlijk wel oplossen.

Succes
Tcoree87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2018, 20:08

Re: Navigatie update werkt niet

09 dec 2018, 13:53

PatrickT schreef:
09 dec 2018, 13:39
Vreemd.. wanneer je de USB opnieuw in steekt reageert de navigatie helemaal niet? Hij vraagt niet om een code o.i.d.?

Ik neem aan dat het "Next" versie betreft? Dan heb je namelijk wel een "oude" update gekregen. 2019-1 is nu circa 2 weken beschikbaar.

Het is een originele stick, dus daar zou ook niets mis mee moeten zijn..Afbeelding

Heb je muziek op de HDD staan? Misschien is er geen ruimte meer voor de update? Wanneer kreeg je deze melding precies?
Nee, geen enkele reactie. USB poort werkt wel want als ik mijn iPhone kabel erin steek laad hij wel gewoon op.

Ik durf je niet te zeggen of het een "Next" versie betreft? Hoe kan ik daar achter komen.

Ik heb geen muziek op de harddisk staan. Deze melding kwam toen hij op 98 procent zat....

Anders wordt het inderdaad dinsdag even langs Dusseldorp.
Mini Cooper JCW 2011
PatrickT
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jul 2011, 16:35

Re: Navigatie update werkt niet

09 dec 2018, 20:55

Ik heb het zelf een keer meegemaakt dat de update op 0% bleef hangen. Ik heb de accu los gehaald, een paar minuten gewacht en daarna werkte de update wel.

Je zou het kunnen proberen?
Coopertje11
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2019, 21:02

Re: Navigatie update werkt niet

11 feb 2019, 20:36

Ook last van gehad. In mijn geval met een SanDisk USB. Daarna een goedkope (echte) USB 2.0 bij de HEMA gehaald en hoppa.... installatie liep als een zonnetje. Zelfs de voortgang was vanaf het begin goed te volgen

Terug naar “Interieur en audio”