Welke geluidssystemen zijn er geleverd in de R56

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Welke geluidssystemen zijn er geleverd in de R56

24 mar 2019, 22:24

Ik was benieuwd welke geluidssystemen er geleverd zijn in de R56. Ik hoor vaak dan het geluid van slechte kwaliteit is maar ik moet zeggen dat het bij mijn R56 echt niet slecht klinkt. Ik heb voor de Mini altijd een subwoofer in de auto gehad maar het huidige systeem in de Mini komt daar aardig bij in de buurt. Ik heb het Navigatie model en tweeters in de a-stijl, verder zo snel geen versterker of subwoofer gevonden.
‘07 Mini Cooper Chili
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Welke geluidssystemen zijn er geleverd in de R56

24 mar 2019, 23:51

Ronald in mijn R55 zit een MINI Radio Visual Boost met DAB-ontvangermodule. Een mooi helder geluid geen extra versterkers.
In de R56 zit het MINI HiFi Luidsprekersysteem met tweeters in de A-stijlen en een losse versterker (links achterin), ook een mooi geluid dus voor wat betreft beide systemen tevreden. In mijn huidige daily de R55 zou ik wel een keer wat betere luidsprekers willen installeren voor nog een wat beter geluid, moet daarvoor nog een keer luisteren in de Clubman van Maurice.
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Welke geluidssystemen zijn er geleverd in de R56

25 mar 2019, 17:19

Ah ok dan weet ik waar ik moet zoeken. Maar is dus niet standaard? Aangezien ik veel mensen hoor klagen over de geluidskwaliteit.
‘07 Mini Cooper Chili
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Welke geluidssystemen zijn er geleverd in de R56

25 mar 2019, 20:07

Wat je ook al ontzettend helpt is op zoek te gaan naar de harman kardon speakers voor je wagen deze waren destijds een optie voor je mini maar je kan ze ook achteraf plaatsen (vaak te koop op marktplaats ) en dan heb je daarna echt een goed geluid vooral als je dempingsmateriaal aanbrengt op de deurpanelen ben super blij met het resultaat je hoort echt nu diepgang.
Maar goed de man met de clubman met nu een nieuwe bumper die heeft het helemaal goed aangepakt anders eens vragen of hij het kan laten horen.
Gebruikersavatar
RonaldR56
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Den Haag
Berichten: 124
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:51

Re: Welke geluidssystemen zijn er geleverd in de R56

25 mar 2019, 23:44

De diepgang heb ik nu vandaar ook mijn vraag want bij mij klinkt het echt niet standaard, maar HK speakers erin zetten zou een optie kunnen zijn als het er niet al stiekem erin zit.
‘07 Mini Cooper Chili

Terug naar “Interieur en audio”