Bluetooth muziek streamen navigatiesysteem Cooper S 2011

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Bluetooth muziek streamen navigatiesysteem Cooper S 2011

31 mar 2019, 19:00

Goedemiddag leden,

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik sinds kort een trotse Mini Cooper S R56 bezitter.

Nu bevalt de Mini uitstekend alleen zit ik met één ding: Hoe kan ik via bluetooth muziek streamen?
De Mini heeft een origineel navigatiesysteem met kleurenscherm en bluetooth, het bellen en de contactpersonen laden gaat uitstekend. Echter kan ik nergens de optie vinden om ook muziek via bluetooth te streamen. Op youtube heb ik wel een aantal filmpje gezien hoe mensen hun telefoon koppelen en muziek afspelen alleen blijkt bij mij die optie te missen! Is dit mogelijk?

Ik hoor graag jullie mening hierover!

Met vriendelijke groet,

Ser
Hugoverver
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2019, 23:11

Re: Bluetooth muziek streamen navigatiesysteem Cooper S 2011

19 jul 2019, 09:37

Beste Ser,

Ik heb eenzelfde ervaring. Ik zie alleen de optie 'telefoon' en niet 'audio' bij het connecten via bluetooth. Jij toevallig een oplossing voorbij zien komen? Met plezierige groet, Hugo
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Bluetooth muziek streamen navigatiesysteem Cooper S 2011

19 jul 2019, 10:20

Dat gaat niet. Bluetooth audio streaming is een additionele optie. Enige optie is gebruik te maken van een speciale kabel.

Afbeelding

Te bestellen via Amazon voor ongeveer € 35,00.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: Bluetooth muziek streamen navigatiesysteem Cooper S 2011

20 jul 2019, 16:33

Klopt inderdaad, het blijkt dus bijna niet mogelijk te zijn of je moet heel veel geld voor over hebben. Ik heb een bluetooth dongel gekocht met een usb + aux kabel. Deze dongel heb ik achter het dashboard weg gewerkt. In feiten zie je nu alleen twee draadjes (bijna niet zichtbaar) en kan ik via bluetooth muziek afspelen. Werkt perfect en de kosten waren rond de 30 euro.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Bluetooth muziek streamen navigatiesysteem Cooper S 2011

21 jul 2019, 13:33

Ik heb in mijn armsteun een telefoonhouder voor een (oude) iPhone 4 met 32 GB geheugen. Die heb ik helemaal volstaan met muziek en daar speel ik muziek meegaf, werkt perfect.

Zoals jij het nu gemaakt hebt met een BT dongel is natuurlijk wel mooier. Misschien kun je aangeven wat je gebruikt hebt en hoe je het aangesloten hebt, zodat andere die dit willen ook kunnen aanschaffen.

Als je het wil delen graag,

Mvg. Milco
Gebruikersavatar
dvz
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2019, 22:06

Re: Bluetooth muziek streamen navigatiesysteem Cooper S 2011

20 dec 2019, 23:10

Ik zat met hetzelfde probleem, had genoeg van de gammele aux verbinding en loze knoppen op het stuur. Na wat onderzoek gegaan voor de Bovee WMA3000B (via Amazon US). Werkt perfect, direct bij instappen al verbonden, altijd herkend als iPod en geen gezeur met iPod kabel. Was wel duurder uit dan Ser, maar blij dat het gewoon werkt en zich prima verstopt onder de centerconsole zonder dashboard open te halen.

Ik heb overigens een R56 uit 2007 zonder ingebouwde navigatie en luister meestal YouTube of Spotify. Hierbij geen track info maar dat voegt voor mij ook niet veel toe. Zou kunnen dat offline play het wel gewoon heeft. Enige minpunt is de versterking, heb het idee dat het behoorlijk verstoord als je AUX volume boven de 2 zet. Verder kan hij niet bellen, daarvoor de Mini Bluetooth gelijktijdig verbonden, werkt ook probleemloos.

Terug naar “Interieur en audio”