Oplossing voor Bluetooth muziek + MFSW?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Oplossing voor Bluetooth muziek + MFSW?

30 apr 2019, 14:41

Ik ben zoekende naar een werkende oplossing om Spotify op mijn telefoon via Bluetooth naar mijn MINI Cooper S 2007 te streamen, met de eis dat de knoppen op het stuurwiel (MFSW) bruikbaar blijven.

De MINI heeft geen ingebouwde USB-poort en Bluetooth is slechts bruikbaar voor telefoongesprekken. Een AUX-Bluetooth adapter is een optie, maar kan niet aan bovengemelde eis voldoen.

Mijn MINI heeft wél het optionele 'iPod-pakket', waardoor ik muziek via een 30-pin aansluiting kan afspelen.

Mijn idee was om een ViseeO Tune2Air met 30-pin aansluiting aan te schaffen, daarbij ben ik alleen nog niet zeker over de mogelijkheid muziek te skippen door middel van de knoppen op het stuurwiel.

Graag hoor ik van iemand die ervaring heeft met de Tune2Air 30-pin of dat iemand wellicht een (beter) alternatief kan voorstellen.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Oplossing voor Bluetooth muziek + MFSW?

30 apr 2019, 17:11

Deze ken ik zelf niet. Er zijn verschillende alternatieven.

Yatour
Dension
Grom bt3
Etc

Bellen en muziek blijft dan (vaak) mogelijk. Switchen van muziek via stuurwiel ook. Alleen opnemen van telefoongesprek verschilt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Re: Oplossing voor Bluetooth muziek + MFSW?

30 apr 2019, 18:13

DennisHart schreef:Bluetooth & MFSW gaat niet lukken (tenminste niet het skippen van nummers via het stuur, volume wel).
Wil je audio van je telefoon via je radio en kunnen skippen op het stuur, zal je de iPod kabel (met USB en MINI-Jack) moeten kopen. Maar lijkt er op dat je die al hebt maar dan 30 pins. Vanaf iPhone 5 heb je daar niets aan.

Ik heb zelf een USB powered BLuetooth dongle van 8 euro en die gaat via AUX in naar de auto. PT810.
Afbeelding
Alles van mijn iPhone (dus ook navigatie, spotify, Flitsmeister) gaat nu via de speakers in de auto. Volume kan wel harder en zachter op het stuur, alleen skippen van nummers niet. Maar ja dat gaat prima op het scherm van je telefoon (net zoals vroeger op je CD speler) of met Siri ;)

De functionaliteit voor bellen over Bluetooth is reeds in mijn MINI ingebouwd dus die functionaliteit op de Bluetooth adapter is voor mij niet van belang (gebruik daarnaast ook liever ingebouwde mics in de MINI).

Het gaat mij puur en alleen om het skippen van nummers die ik via Bluetooth naar de auto zal streamen.
Gebruikersavatar
Wesley
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2019, 14:43

Re: Oplossing voor Bluetooth muziek + MFSW?

30 apr 2019, 18:19

Daniel_S schreef:Deze ken ik zelf niet. Er zijn verschillende alternatieven.

Yatour
Dension
Grom bt3
Etc

Bellen en muziek blijft dan (vaak) mogelijk. Switchen van muziek via stuurwiel ook. Alleen opnemen van telefoongesprek verschilt

Opnemen van telefoongesprek is voor mij niet van belang nu die mogelijkheid al in mijn MINI ingebouwd is.

Inbouw van bovengenoemde alternatieven lijkt mij nogal een proces en mijn vraag is of de huidige Bluetooth aanwezig in de MINI dan behouden blijft.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Oplossing voor Bluetooth muziek + MFSW?

30 apr 2019, 23:10

Ik heb zelf de grom. Deze aansluiting gaat in plaats van de cd wisselaar( als je die hebt, komt die dus te vervallen).
Daarvoor moet je wel de radio los hebben. Aardig klusje idd. Of je huidige bt behouden blijft weet ik niet, maar je koppelt dan met de bt van grom. Je kunt maar 1 bt koppelen.
Je kunt ook via kabel koppelen via de grom en ook de bt van de mini gebruiken.
Maar weet niet of dat ook praktisch werkt.

Succes
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”