Instelling split door bij R55 met sleutel

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
MB1971
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 aug 2011, 19:59

Instelling split door bij R55 met sleutel

01 mei 2019, 13:52

Hallo,

weet niemand hoe ik via de board computer kan instellen dat de split door van mijn clubman niet meer open gaat via de sleutel. Het komt nu regelmatig voor dat de deur open gaat als ik de sleutel in mijn broekzak heb.
Ik dacht dat ik dit via het set/info menu kon instellen, maar ik vind het niet meer terug. Was wel bij de sleutel met het vinkje als ik het goed heb.

alvast bedankt voor het mee denken.
Bijlagen
image001.png
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Instelling split door bij R55 met sleutel

01 mei 2019, 14:13

De uitleg gaat over de deursloten. Dus een druk op de open-knop, en welke deuren gaan dan van 't slot af of blijven op slot.
Als je de splitdoor zo af en toe open aantreft, dan heb je de "kofferbakontgrendel'-knop een tijdje ingedrukt gehad. Door de gasveer gaat dan de deur ook gelijk open. Deze instelling kan helaas niet via de boordcomputer veranderd worden. Daarvoor moet je de module anders programmeren/coderen. Dus dat de langere indrukken van de ontgrendel-knop niks meer doet... Dat kan bijvoorbeeld via een laptop met NCS Expert en passende kabel, of wellicht ook via een Carly-adapter.
Gebruikersavatar
MB1971
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 aug 2011, 19:59

Re: Instelling split door bij R55 met sleutel

02 mei 2019, 09:28

dank je voor je antwoord Robert, de uitleg was er bij gezet omdat ik dacht dat verder in dit menu dit wel in te stellen was, ik dacht dat ik dit in het verleden ook zelf had ingesteld, maar ik weet niet meer hoe en ik kan me ook vergissen.
weet je of er een overzicht is van de menu's ? (volgorde en verklaring van de iconen )
Voorheen MINI Seven 2006 Nu MINI Hampton 2012
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Instelling split door bij R55 met sleutel

02 mei 2019, 19:22

Voor een handleiding zou ik de MINI Driver's Guide app op je telefoon of tablet zetten. Via chassisnummer krijg je de passende uitleg over je auto. Ik dacht dat die ook voor de R56 werkte, maar niet helemaal zeker hiervan.
Een Nederlandstalige PDF (voor de download) van de R56-series heb ik nog niet gezien op het web, wel de Engelstalige.... (zoek op: owners manual MINI R56)
Gebruikersavatar
MB1971
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Heerlen
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 aug 2011, 19:59

Re: Instelling split door bij R55 met sleutel

06 mei 2019, 14:08

De app is al een tijd niet gevuld/bijgewerkt, volgens MINI Nederland is men daar in Duitsland aan het werken, maar dat kan best nog 9 maanden duren.
ook de PDF geeft geen verdere uitleg
Voorheen MINI Seven 2006 Nu MINI Hampton 2012

Terug naar “Interieur en audio”