Melding na reset

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Melding na reset

13 jun 2019, 23:53

Goedenavond ,
Na de olie hebben ververst bij onze clubman R55 en de reset te hebben uitgevoerd door middel van de knoppen bij de toerenteller heb ik de volgende melding.
Als ik naar de toerenteller kijk krijg ik de afstand te zien wat ik nog kan rijden.
Als ik dan de knop van de BC gebruik krijg ik nu te zien b.v. 5 mpg i.p.v 5 km p/l.
Dus ik krijg de melding in miles per gallon i.p.v van km. per liter.
Dit geld ook als ik nog 1 keer de knop van de BC in druk voor de melding van het gebruik op dat moment dus miles per gallon i.p.v. gebruik per km.
Iemand een idee hoe dit kan en ik dit kan veranderen dat i.p.v
Elke keer dat ik olie ververste is het niet gebeurd tot nu toe.

Nico
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Melding na reset

14 jun 2019, 15:09

Effe uit het hoofd... Die instelling kun je volgens mij zelf veranderen, van Engels naar Nederlands. Als je via de BC-knop naar SET/INFO (op de toerenteller) gaat, dan krijg je op een gegeven moment een sleuteltje in beeld met een soort maat-latje eronder. En in dat menu zijn de instelling aan te passen. (Maar ja, geen R-series in de buurt om het even zelf uit te proberen.)
ndb
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 17 mar 2017, 11:59

Re: Melding na reset

14 jun 2019, 16:42

Ga het proberen als ik het mij goed herinner zag ik een paar vier kantjes tijdens het resetten had ik nog niet eerder gezien.
Waarschijnlijk is dit dat voor het veranderen van de taal.
Als het gelukt is laat ik het weten.
Bedankt Robert
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Melding na reset

14 jun 2019, 18:08

In deze (USA) handleiding op blz 47 en verder: https://www.miniusa.com/content/dam/min ... ardtop.pdf

Terug naar “Interieur en audio”