Mini r56 audio aux 'kapot'?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Fraank92
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2019, 12:36

Mini r56 audio aux 'kapot'?

21 aug 2019, 08:56

Ha allemaal,

Tijdje terug heb ik een cooper uit 2010 aangeschaft met het JCW pakket erop. In de middenconsole (onder alle knopjes) zit vaak een USB en AUX input, of alleen (in mijn geval) een AUX input.

Ik heb er totaal geen verstand van en hoop dat iemand mij kan adviseren:

Mijn aux lijkt het niet helemaal te doen, de radio zelf werkt prima en kan aux ook gewoon selecteren. Maar wanneer ik mijn iphone (met verloopstekkertje) koppel aan in mijn aux, doet ie het niet. Laterna probeerde ik het met een kabel van een vriend van mij, en hij werkte gewoon. In de veronderstelling dat mijn eigen jack kabel kapot was, heb ik maar een nieuwe gekocht, maar ook deze werkte niet.

Vandaag heb ik het weer eens geprobeerd (met mijn eigen kabel) en het werkte. Totdat ik ongeveer 5 minuten onderweg was, toen begon ie te storen, ging het geluid zachter en stopte ie er weer mee.

In hoeverre 'kan' het dat mijn aux aansluiting kapot is, en ik deze moet vervangen? Of is dit eventueel een bij iemand bekend probleem? (heb hier veel over gegoogled maar kan niet echt iets vergelijkbaars vinden).

Heeft iemand daarnaast enig idee hoe ik dit het beste zou kunnen oplossen? (zo'n aux input kun je volgens mij niet nameten? Vervangen is volgens mij best wat werk, dacht dat je alles moet losdraaien?), wil natuurlijk niet 'geld weggooien' als dat het probleem niet oplost.

Alvast bedankt! :? :?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini r56 audio aux 'kapot'?

21 aug 2019, 09:16