Vervangen middenconsole

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Fraank92
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2019, 12:36

Vervangen middenconsole

26 sep 2019, 13:04

Hi all,

Ik heb een cooper uit 2010 met onderstaande middenconsole:

Afbeelding

Is het gemakkelijk te doen om deze te verwisselen voor deze?:

Afbeelding

en dan like 'plug and play' of komt er toch meer bij kijken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Vervangen middenconsole

27 sep 2019, 19:23

Ik zie een vrachtje (6 stuks) aan extra knoppen op de facelift console. Tevens een verschil van handmatige airco en auto-airco/climate control.
De volume knop (dat ronde gat bovenin) voor de radio zit nog op de pre-facelift, bij de facelift is ie verdwenen.
Helemaal plug-and-play zal het dus niet zomaar zijn....sorry.
MisterMavus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2020, 19:37

Re: Vervangen middenconsole

11 mei 2020, 12:39

Dit zou ik ook graag willen. Al eens iemand gedaan ??

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Vervangen middenconsole

15 mei 2020, 01:03

Frank,

dat gaat niet werken. Dennis van 't Hart (mede Beheerder van dit NewMINIclub Forum) heeft het recent in zijn MINI gedaan maar je moet dan wel de uitvoering/knoppen pakken van de huidige handmatige airco. en niet van de auto Climate Control versie.

Check zijn topic en instructiefilmpje in deze topic: viewtopic.php?f=54&t=45044

Als je het zo doet dan werkt het wel, je kan als je vragen hebt hem even benaderen of in zijn topic reageren, dan krijgt hij een notificatie dat er in zijn bericht is gepost en dan ga je zeker antwoord krijgen.

Succes,

Milco
ChessieSR56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2020, 23:12

Re: Vervangen middenconsole

24 mei 2020, 21:42

Hoi Frank,

De middenconsole past alleen het volumeknopje van de radio zit op een andere plek. De pre-lci console is geschikt voor sat nav systeem.
Het klopt wat Milco zegt.
Zelf heb ik een swap gemaakt van zilveren knoppen en oud model CC naar zwarte knoppen en nieuw model CC. Was een spannend klusje want ik moest echt alles overzetten, dus ook de printplaatjes en het ronde schermpje. De zilveren ring van het schermpje heb ik ook los gemaakt en zwart gespoten. Ik heb beide modules helemaal ontleed en geswapt zodat alles paste en werkte.

Onlangs heb ik mijn entertainment systeem binnen gekregen waar een sat-nav player bij zit, ik zoek dus een zwarte middenconsole zonder de module van een pre-lci zoals jou 2e foto. Weet jij mss waar ik deze kan kopen?

Groets, Chester
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Vervangen middenconsole

24 mei 2020, 23:15

Chester,

Ik begrijp niet helemaal wat je nu precies zoekt maar als je op onderstaande pagina kijkt bij Ekris, dan zijn items 5, 6 en 7 de mogelijke modellen.
Items 6 en 7 zijn van de Pre-facelift. Item 5 heb je zowel voor de pre-facelift als het facelift model.

https://minishop.ekris.nl/52158-mini-co ... d=51_6290
Item 5 met nummer 51169206835 is degene die Frank op foto 2 heeft afgebeeld, degene met DVD speler/eject knop en Automatische Airco (Climate Control)

Item 5 met nummer 51169206836 is degen met DVD speler/eject knop en handmatige airco, check hiervoor de link die ik gedeeld heb naar de topic van Dennis.

De plaatjes 5, 6 en 7 komen overeen met de modellen van de pre-facelift modellen zoals in de tekst staat aangegeven met wel/niet auto airco en wel/niet nav pro. Andere OEM dashboard delen als dezen bestaan niet. Ik weet wel dat er brackets te koop zijn waar je bijvoorbeeld een normale radio in kan bouwen.

Beantwoord dit een beetje je vraag.

Gr. Milco
ChessieSR56
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mei 2020, 23:12

Re: Vervangen middenconsole

25 mei 2020, 09:25

Hoi Milco,

Mss een beetje onduidelijk geweest maar ik zoek alleen de afdekking middenconsole voor een pre-lci.
Zonder het gaatje van de volumeknop.

Bedankt voor je reactie.

Groets, Chester
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Vervangen middenconsole

04 jun 2020, 23:13

Dennis hij heeft ook een eigen topic en hij zat op de Ekris webshop te kijken en daar staat bij de afbeeldingen alleen de pre-facelift modellen. Hij was opzoek naar dezelfde die jij hebt maar dan die met de auto Climate control en de 4 knopjes eronder. Hij gewezen op het juiste nummer en heeft het juiste artikel al besteld en binnen gekregen. Zat eigenlijk met hetzelfde probleem waar jij in het begin over twijfelde of je wel de goede had maar is gelukt.

Gr. Milco

Terug naar “Interieur en audio”