Deur paneel verwijderen

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Deur paneel verwijderen

21 okt 2019, 20:33

Beste mensen,

Ik heb een mini clubman 2008 en heb daar ondanks harman En kardon speakers ingezet. Dit scheelt echt heel veel dus veel voller geluid enz. Maar nu merk ik dat er te weinig geluidsdemping is gebruikt bij de clubman ofwel je ziet de deurpanelen mee trillen en proberen mee te zingen en dat is irritant.. dus ik wil geluiddempende isolatie aan de binnenkant plakken en isolatie aanbrengen enz. Maar nu krijg ik de buitenste interieur beplating er makkelijk af. Dus waar de onderste speaker zit. Maar het binnenste paneel waar de armsteun zit samen met de tweede speaker ofwel hoe kan ik dat paneel loskrijgen ? Ik ben bang dat ik anders de verkeerde schroeven losschroeft waardoor het raam naar beneden valt. Want de filmpjes op internet gaan gelijk over completen raammotors losschroeven en vervangen maar dat wil ik dus niet.
Dus wil kan mij helpen ?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Deur paneel verwijderen

22 okt 2019, 05:11



Raam moet je eerst zelf verwijderen, voordat je het deurpaneel eraf kan halen. Zie in de video hierboven...
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Deur paneel verwijderen

22 okt 2019, 17:57

Hé bedankt voor je hulp. Maar dit of deze stappen durf ik niet aan... :( ik dacht doe ik even maar nu ik dit zie is ben ik te laf ervoor.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Deur paneel verwijderen

22 okt 2019, 18:35

Ik zie die gast anders gewoon met een rateltje en wat Torx-dopjes in de weer. Gewoon huis-tuin-en-keuken gereedschap....
De afstelling van het raam, bij het terugbouwen, is natuurlijk wel even een dingetje.
Enne, er zitten wat knipjes in de YouTube, want ineens zijn de speakers eruit bijvoorbeeld. Dus het is niet helemaal een 100% compleet filmpje.
Maar ik denk dat als je er de tijd voor neemt, en je hebt wat sleutelervaring, dat dit niet moeilijk is. Echter wel tijdrovend om het netjes te doen.
Maar goed, ken je eigen grenzen! Als het slecht voelt, niet aan beginnen...
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Deur paneel verwijderen

22 okt 2019, 20:24

Hahaha bedankt. Nee ik maak het van de speakers wel los en ga kijken of ik de demping er achter kan krijgen en netjes maar ga niet verder. De dealer heeft namelijk echt genoeg aan mij verdient. En ben van leeuwen zit ook liever niet preutsers langs komen om te vragen wil je het maken voor mij ...

Terug naar “Interieur en audio”