AUX tips

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Fraank92
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2019, 12:36

AUX tips

28 okt 2019, 10:46

Ha allemaal,

Bij mijn cooper (uit 2010, maar nog niet het facelift model) doet mijn AUX (ik heb alleen de aux aansluiten, geen USB) het niet. Ik heb afgelopen weekend mijn complete dashboard los gedraaid en geprobeerd om het defect te vinden. Hiervoor had ik al allerlei nieuwe stekkers besteld, erin gezet maar niets mocht baten.

Aan mijn aux zit een of andere vertakking naar een iPod kabel/usb die in het dashbordkastje ligt, daar zit ook een kastje tussen met een printplaat er in.

Het rare aan mijn aux is dat wanneer ik de kabel half in mijn telefoon steek, dan hoor ik heel licht muziek, zodra ik hem helemaal erin steek dan is alle muziek weg (daarom dacht ik dus een los contact ergens), maar ik kan het niet vinden. (De kabel is niet kapot, heb er meerdere geprobeerd haha).

Nu geef ik het maar op, ik krijg het niet gevonden en/of opgelost. Maar, weet iemand of er andere manieren zijn om aux aan te kunnen sluiten in de auto? Ik word een beetje moe van al dat gepraat op de radio. (bluetooth is geen optie, dat heeft mijn radio niet en heb geen zin om een nieuwe radio te moeten kopen voor een paar honderd euro)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: AUX tips

29 okt 2019, 19:41

Fraank,

ik denk dat jij de officiële MINI Apple iPod aansluiting hebt. Dan krijg je inderdaad een interface en ligt er in je handschoenenvak of in het verborgen dashboard vak een iPod aansluitkabel (32-pins / oude iPod aansluiting). Ik heb bij mijn documenten een paar inbouw pdf bestanden voor het inbouwen van een iPod aansluiting en je moest voor de werking ook nog coderen dus het kan goed zijn dat je AUX nu gecodeerd is voor je iPod aansluiting?

Als je wil kan ik je de documenten sturen want ik heb een document voor de Boost radio, 1 voor de wave radio en met CD changer en zonder CD changer.

Wie het zeker kan is Florian van FE Automotive: https://www.facebook.com/FECoding/

Succes
Fraank92
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 jul 2019, 12:36

Re: AUX tips

30 okt 2019, 08:43

Ha Schroefie,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat coderen zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Mijn aux kabel heeft ook een aftakking naar de iPod aansluiting. Wanneer ik de stekkers van het iPod kastje (met de printplaat) los trek, plopt ie ook (zoals je normaal hoort als je je vinger tegen een Jack kabel houdt).

Heel vervelend dit, heb al 2 x mijn complete dashboard los gehad, nieuwe stekkers uit Duitsland laten komen etc. Maar niets leek te werken.

Weet jij zo heel toevallig of dat coderen te doen is met een Bimmercode? Of is dat dat weer iets professionelers? (heb zelf ook weer 0 ervaring met coderen)

Terug naar “Interieur en audio”