Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Albert_Cooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012, 16:30

Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

17 feb 2020, 16:08

Onze Mini Cooper heeft verweerd glas in de aut. dimmende binnenspiegel. Was vandaag even voor een beurt bij de dealer en heb een prijs opgevraagd. Een nieuwe kost een kleine 500 euro. Dat gaat ‘m niet worden. Iemand een adresje waar je een goede gebruikte kunt kopen. Moet ik nog rekening houden met verschillende uitvoeringen vd spiegel. De Mini Cooper is van mei 2011.
barttigges
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jan 2019, 19:22

Re: Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

17 feb 2020, 20:19

onderdelenlijn.nl heb ik die van mij vandaan gehaald. was 20 euro of iets..
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

17 feb 2020, 21:39

Ik weet dat de mijne, automatisch dimmend en met universele afstandsbediening erin (3 knopjes aan de onderzijde) inderdaad een dikke 500€ kost. Een erkende glasservice bedrijf had mijn nieuwe voorruit niet goed geplaatst met gevolg dat er water in was gelopen. Gevolg dat de electronica die er in zit, waaronder de ontvanger van de centrale deurvergrendeling niet meer functioneerde. De kosten waren voor hun, waren ze niet blij mee maar was hun probleem.

De gewone die je met de hand moet verstellen kost origineel bij de dealer 188€ maar die is alleen voor Lorea/Japan. Volgens Ekris heb je degene met de universele afstandsbediening nodig en die kost ook maar liefst 493€, een hoop geld voor een binnenspiegel.

Je zou Ronald Weel van www.MINIparts24.nl kunnen benaderen of hij er 1 heeft liggen. Ik weet niet of je daar nog iets aan moet coderen omdat daar je ontvanger voor je centrale deurvergrendeling in zit maar dat weet Ronald wel.

Gr. Milco
Albert_Cooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012, 16:30

Re: Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

17 feb 2020, 21:57

Bedankt voor de info. Heb al even op de onderdelensite gekeken en er was 1 spiegel beschikbaar, maar die was toch net iets anders. Ik heb inderdaad een sensor in de onderrand van de spiegel en de vervanger heeft dat niet. 
 Zal morgen even contact opnemen met MINIparts24.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

17 feb 2020, 22:31

Albert, dan heb je de automatisch dimmende spiegel die s' avonds door de verlichting bij achteropkomend verkeer dimt.

Check onderstaande link, dan heb je ook nog verschil of je wel/niet extra universele geïntegreerde knoppen hebt (zitten aan de onderzijde die je kan programmeren voor bijvoorbeeld om een (radiografisch bedienbaar hek bij je huis te open /sluiten):

https://minishop.ekris.nl/52158-mini-co ... id=51_6126

Succes
Albert_Cooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012, 16:30

Re: Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

18 feb 2020, 19:46

Heb nu contact gehad met MINIparts24 en zijn ermee bezig.
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

04 jun 2020, 11:55

Mocht je nog geen binnenspiegel hebben gevonden, probeer ook eens ebay. Ik heb mijn automatische dimmende binnenspiegel daar ook vandaan. Verkoper zat in Letland meende ik.
Binnen enkele dagen geleverd en zonder problemen.
Albert_Cooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2012, 16:30

Re: Vervangen automatisch dimmende binnenspiegel

29 aug 2020, 22:39

Het was helaas niet meer gelukt met de spiegel, maar vandaag de mini ingeleverd en een nieuwe mini cooper se charged opgehaald.

Terug naar “Interieur en audio”