Sfeerverlichting interieur

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Sfeerverlichting interieur

09 apr 2020, 16:20

Goedemiddag mede Mini liefhebbers,

Zoals de meeste heb ik momenteel wat meer tijd om aan de Mini te besteden. Afgelopen weekend ben ik dan ook begonnen aan een klusje dat mij al langere tijd 'irriteert'. De interieur sfeerverlichting die in kleur aan te passen is werkt in mijn linker deur niet zoals het hoort. Bepaalde kleuren, zoals groen en rood, worden niet 'weergegeven' en de verlichting is een stukje zwakker dan in de rechter deur en dakmodule. Dit is voornamelijk het geval bij de armleuning in de deur.

Nu dacht ik slim te zijn en de kussentjes van de armleuningen te verwijderen om de ledmodule van de rechter deur te wisselen met de linker deur. Tot mijn grote verbazing zag ik dat er links en rechts andere ledmodules in zitten. In de rechter deur gaan er 4 kabeltjes in de ledmodule en in de linker deur 3. Tevens zijn de onderdeelnummers verschillend.

Afbeelding

Afbeelding

Via de webshop van Ekris ben ik er achter gekomen dat de ene module tot productiedatum 08-2010 is geleverd en de andere na 8-2010. Nu is mijn Cooper S van productiedatum 3-2011. Dus hier klopt iets niet...

Mijn vermoeden is:
Er is een keer een complete deur/complete deurpaneel met bekabeling vervangen door een 'ouder model'
of de website van Ekris klopt niet helemaal?

Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt en wat raden jullie aan om te doen? ledmodule vervangen door een nieuwe en hopen dat het probleem opgelost is of zal het probleem ergens anders zitten en zal de gehele deurkabelboom vervangen moeten worden inclusief de ledmodule(s)?

Ik hoor graag jullie mening SOS

Groetjes,

Ser
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Sfeerverlichting interieur

09 apr 2020, 21:20

Ser,

op http://NewTIS.info even gekeken voor het schema (zie bijlage). Je kunt er zelf ook even rondkijken voor het vinden van info/schema's etc.
Er zitten in die modules meerdere leds dus kan zijn dat er 1 kapot is. Hiernaast kun je ook kijken want de andere schema's aangeven voor modellen voor 2008/12 om te kijken of het 1 en ander ook het gevolg kan zijn van andere aansluitingen cq verschil in modules.

Hiernaast zou je ook kunnen meten nu je het schema hebt of de signalen wel aankomen op je stekker(s).

Mocht je toch een andere module willen kopen dan zou je ook Ronald Weel van MINIparts24.nl kunnen benaderen, die heeft een demontage bedrijf voor MINI's en heeft veel 2de generatie spullen liggen, zal aanmerkelijk schelen nieuw of 2de hands.

Succes

Milco

ps: om het schema goed te kunnen zien moet je in Acrobat reader inzoomen tot zo'n 600%
Bijlagen
Naamloos.pdf
(75.32 KiB) 41 keer gedownload
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: Sfeerverlichting interieur

11 apr 2020, 19:45

Milco super bedankt! Ik ga ermee aan de slag. Eerst even de schema's uitzoeken
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: Sfeerverlichting interieur

16 apr 2020, 19:31

Ik heb van de week even de schema's uitgeplozen en in de auto gekeken. Er zit dus een kabelboompje en ledmodules in van een ouder type. Deze horen er niet in te zitten...
Via Ronald heb ik de vraag uitgezet of hij de juiste modules en kabelboom heeft liggen. Hoop hier snel antwoord op te krijgen.
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: Sfeerverlichting interieur

30 apr 2020, 21:30

Helaas nog geen antwoord van Ronald gehad. Iemand toevallig hier die ledmodules en het kabelboompje voor LCI R56 liggen?
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: Sfeerverlichting interieur

11 jun 2020, 21:30

Nieuwe kabelboom en ledmodules via marktplaats gevonden. Deze geplaatst en alles werkt zoals het hoort!

Terug naar “Interieur en audio”