r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
TeunOlan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Nijverdal
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2020, 19:52

r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

06 jun 2020, 19:31

Hai hai!

Vanmiddag eindelijk mijn cooper s mogen ophalen.
Maar ik kom ergens niet helemaal uit, ik heb mijn telefoon (iphone) verbonden met de mini. Voor bellen werkt deze wel, maar voor het afspelen van muziek niet.
Nu heb ik eens rond gelezen op het internet en sommige zeggen dat het in het menu aan te zetten is ( het afspelen van muziek via bluetooth.
En sommige zeggen kan wel maar heb je een adapter voor nodig.

Kan iemand mij vertellen waar dat in de instellingen zou staan en of eventueel deze (universele bluetooth adapter zou werken op de mini. https://www.amazon.nl/dp/B01HXXJPWK/?co ... _lig_dp_it


Ik hoor het graag !!
R56 Cooper S Darksilver :ralley
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

06 jun 2020, 19:56

Welk systeem heb je? Is het een R56 met een MINI connected optie? Je hebt anders een speciale kabel nodig. Heb je ook een USB poort in de middenconsole zitten?
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
TeunOlan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Nijverdal
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2020, 19:52

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

06 jun 2020, 21:08

Ik heb achter de beker houders voor een aux en usb aansluiting zitten. en het is een r56 cooper s van 2007 met navigatie inbebouwd.
R56 Cooper S Darksilver :ralley
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

06 jun 2020, 22:28

Je kunt nog eens bij "instellingen" in het menu kijken.
In mijn r58 met connected navi kun je bluetooth voor telefoon en muziek apart in of uitschakelen.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw systeem kan.
Mijne is eind 2011 gebouwd en heeft ook een usb aansluiting in het dashboardkastje.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

07 jun 2020, 12:21

Teun,

dat gaat hem niet worden want in het pre-facelift model als je bluetooth hebt is dat alleen voor telefoon ondersteuning, spraak en niet voor audio. In het face-lift model okt 2010 en later en je hebt bluetooth en MINI connectie dan heb je het wel. Je kunt dat dan wat gesteld wordt apart aanzetten want bij het aanmelden wordt bluetooth voor spraak automatisch aangezet. Audio moet je dan handmatig zelf aanzetten.

Bij jou pre-facelift model werkt het niet via bluetooth maar je kunt wel de AUX ingang gebruiken en dan icm de 3mm stereo audio plug die in je middenconsole zit naast je USB aansluiting. Ik heb een R56 Cooper uit dec 2006 en heb daar dezelfde configuratie in als jij en dat werkt niet. Ik heb hiernaast een R55 Cooper van nov 2011 en daar zit de mogelijkheid wel in dus als je met bluetooth audio wil gebruiken dan moet je een externe interface/adapter aanschaffen.

Een mooi voorbeeld is deze:

http://viseeo.net/products/bluetooth-bm ... -wma3000b/

Als je even binnen het forum zoekt zijn er zat topics te vinden over beschikbare bluetooth modules dus even de zoekfunctie gebruiken.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
TeunOlan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Nijverdal
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2020, 19:52

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

07 jun 2020, 22:43

Bedankt voor jullie reacties !

Ik zal eens kijken naar die adapter.

Teun
R56 Cooper S Darksilver :ralley
Gebruikersavatar
TeunOlan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Nijverdal
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2020, 19:52

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

10 jun 2020, 19:19

DennisHart schreef:
08 jun 2020, 07:56
De BT adapter in je eerste post zal ook werken. Ik heb zelf vergelijkbaar. de PT810 en ben daar erg tevreden mee en is goedkoop.
https://www.bol.com/nl/p/pt-810-bluetoo ... 027126003/
De multifunctie knoppen op het stuur werken dan niet neem ik aan ?
R56 Cooper S Darksilver :ralley
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

11 jun 2020, 21:26

Ik heb hetzelfde 'probleem' gehad met mijn MCS uit 2011. Navigatie, bluetooth bellen en telefoonboek maar geen bluetooth muziek. Het schijnt dat je een 'box' mist. Deze is ook vrij prijzig om in te laten bouwen en programmeren.
Zelf ben ik voor een bluetooth adapter gegaan. En wel deze: https://bmwstream2air.com
Zit er nu al 1.5 jaar in, wordt dagelijks gebruikt en werkt perfect. Kwaliteit van het geluid is goed, geen verschil in volume bij omschakelt naar radio en volume is te regelen via het stuur.
Voor bluetooth bellen is mijn telefoon gekoppeld aan de Mini en voor bluetooth muziek aan de adapter. Gaat perfect!
Gebruikersavatar
TeunOlan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Nijverdal
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2020, 19:52

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

15 jun 2020, 20:30

ser schreef:
11 jun 2020, 21:26
Ik heb hetzelfde 'probleem' gehad met mijn MCS uit 2011. Navigatie, bluetooth bellen en telefoonboek maar geen bluetooth muziek. Het schijnt dat je een 'box' mist. Deze is ook vrij prijzig om in te laten bouwen en programmeren.
Zelf ben ik voor een bluetooth adapter gegaan. En wel deze: https://bmwstream2air.com
Zit er nu al 1.5 jaar in, wordt dagelijks gebruikt en werkt perfect. Kwaliteit van het geluid is goed, geen verschil in volume bij omschakelt naar radio en volume is te regelen via het stuur.
Voor bluetooth bellen is mijn telefoon gekoppeld aan de Mini en voor bluetooth muziek aan de adapter. Gaat perfect!
Ik ga er toch maar eens een bestellen dan, eerst eventjes wachten op het loon... :))
R56 Cooper S Darksilver :ralley
ser
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Delft/Den Haag
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mar 2019, 19:10

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

18 jun 2020, 21:05

Je zal er geen spijt van hebben, Wellicht handig om nog verder te kijken, volgens mij heb ik op andere websites ook wel eens dezelfde bluetooth adapter gezien voor minder. Weet alleen niet meer welke sites dat waren... Google is je vriend!
Gebruikersavatar
P@T
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hillegom
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jun 2019, 18:18

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

22 jun 2021, 22:09

Schroefie schreef:
07 jun 2020, 12:21
Teun,

dat gaat hem niet worden want in het pre-facelift model als je bluetooth hebt is dat alleen voor telefoon ondersteuning, spraak en niet voor audio. In het face-lift model okt 2010 en later en je hebt bluetooth en MINI connectie dan heb je het wel. Je kunt dat dan wat gesteld wordt apart aanzetten want bij het aanmelden wordt bluetooth voor spraak automatisch aangezet. Audio moet je dan handmatig zelf aanzetten.

Bij jou pre-facelift model werkt het niet via bluetooth maar je kunt wel de AUX ingang gebruiken en dan icm de 3mm stereo audio plug die in je middenconsole zit naast je USB aansluiting. Ik heb een R56 Cooper uit dec 2006 en heb daar dezelfde configuratie in als jij en dat werkt niet. Ik heb hiernaast een R55 Cooper van nov 2011 en daar zit de mogelijkheid wel in dus als je met bluetooth audio wil gebruiken dan moet je een externe interface/adapter aanschaffen.

Een mooi voorbeeld is deze:

http://viseeo.net/products/bluetooth-bm ... -wma3000b/

Als je even binnen het forum zoekt zijn er zat topics te vinden over beschikbare bluetooth modules dus even de zoekfunctie gebruiken.

Succes,

Milco
Hi Milco,

n.a.v. bovenstaand bericht heb ik deze interface aangeschaft, maar volume regeling via het stuur lukt wel, maar nummer skippen niet en ik krijg ook geen info in het display (Mini Cooper R56, 2008 met Mini Boost radio/CD)

Heb jij dat ook ?

Groeten,

P@
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: r56s bluetooth muziek ? en zou een universeel adapter werken?

23 jun 2021, 00:01

Pat,

IK heb die interface zelf niet, in mijn R55 gebruik ik nagenoeg geen Bluetooth maar bijna altijd DAB+. In mijn R56 gebruik ik wel eens de aux ingang icm de 3,5mm audio maar heb even niet helder of ik dan met de knoppen naar het volgende nummer kan. Het display geeft geen gegevens van het nummer/artiest. Bij de R55 LCI is dat wel, daar krijg je nummer etc te zien en kan ik op het stuur naar een volgend nummer skippen. Ik denk dat dit bij het pre-facelift model niet beschikbaar is.

Misschien dat iemand kan reageren met dezelfde interface??

Milco

Terug naar “Interieur en audio”