Mini One R56 - navigatie

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
rjvanrijswijk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2020, 18:47

Mini One R56 - navigatie

10 aug 2020, 15:08

Wie kan mij vertellen (niet te technisch) hoe ik eventueel wel een navigatie inbouw in mijn mini kan krijgen.
Ik wil dit namelijk heel graag. Daarnaast heeft mijn auto ook geen bluetooth. Mogelijk een combi van beide.

Iemand tips of goed advies wat te doen.

Ik heb een Mini One van januari 2012.

Ik hoor graag wat de mogeljkheden zijn :-)

P.S. is Carplay mogelijk
Mini one - 2012
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Mini One R56 - navigatie

10 aug 2020, 16:41

Het schijnt dat er op AliExpress complete units worden verkocht die je zou kunnen inbouwen maar dat moet ook allemaal in geprogrammeerd.op MP zijn er ook bedrijfjes actief die het compleet voor je inbouwen .maar dat is beide nogal een dure grap.
Volgens mij kun je niet zomaar de software aanpassen en dat je ineens een navigatie in je display hebt.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini One R56 - navigatie

10 aug 2020, 21:58

Welkom op het forum. Enne, je stelt een vraag over een onderwerp waarbij je zo'n beetje je halve dashboard uit elkaar mag halen om een andere radio/navi te plaatsen. En je wilt dan een niet te technisch antwoord.... :mrgreen:
Als je geen verstand van techniek hebt. Advies: besteed die klus uit aan iemand die voldoende electrokennis heeft, en eventueel in het coderen van de veranderingen aan de radio. Er zijn inderdaad Android-radio's met bluetooth, navi, en wellicht ook Android Auto/Apple Carplay. Zoals al genoemd, zijn dat complete units die in plaats van de radio en snelheidsmeter ingebouwd worden. Leg van te voren goed vast met de inbouwer hoe je één an ander werkend wilt hebben, denk bijvoorbeeld aan de knoppen op het stuur of die moeten werken met de nieuwe unit.

Terug naar “Interieur en audio”