Telefoon koppelen ??

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
Gebruikersavatar
digikorrie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2020, 14:10

Telefoon koppelen ??

15 okt 2020, 15:41

Hoi,

Ik heb net een Mini Cooper S R56 LCI van 2011 gekocht is een Chilli uitvoering.
Als ik mijn telefoon laat zoeken vind hij de Mini niet!!.
En hoe weet ik of er überhaupt wel BT opzit en zo niet is dit simpel te realiseren met een originele module

In het menu zie ik ook niets staan wat met een telefoon te maken heeft, wel als ik op het telefoonknopje druk verschijn er een telnr
Ik heb een Italiaanse auto en dus italiaanse boekjes en nu komt het net zo uit dat ik er dan niets meer van begrijp. :oops:
Het lezen gaat wel maar wat er bedoelt wordt lukt niet.

Tevens heb ik ook de vraag of het mogelijk is zonder te gekke kosten om de huidige Kmteller unit te wijzigen voor het type met navigatie.

Ik heb ook geen sportknop :evil: maar ik begrijp dat ik daar ik dacht Dennis voor moet aanspreken. :D

Wie helpt mij de goede richting op.

Alvast bedankt voor de moeite om te antwoorden.

Groet,
Korrie
Andere voertuigen Corvette C5 400PK--- --- Jaguar XF 4.2 SV8 Supercharged 510PK
Nu Mini Cooper S R56 LCI 2011 185PK
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Telefoon koppelen ??

15 okt 2020, 18:55

Korrie,

voor inbouwen sportknop moet je inderdaad bij Dennis zijn (forumnaam = DennisHart).
Hij kan je ook het 1 en ander vertellen over inbouwen van andere navigatie.
Hij heeft het geprobeerd door zo'n ANDROID radio/navigatie station in te bouwen maar een en al ellende.
Om de middenconsole klok even om te bouwen naar 1 met navigatie is niet even zo maar gedaan, vwb kosten en tijd die daar in gaan zitten en de aanschaf van de onderdelen. Is geen simpel klusje en ik ken nog niemand die dat gedaan heeft.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
digikorrie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2020, 14:10

Re: Telefoon koppelen ??

19 okt 2020, 21:14

Hoi Milco,

Bedankt voor je reactie dus even een originele BT module inbouwen gaat ook niet zomaar?
Dus eigenlijk moet je een Mini kopen waar alles al op en aanzit want updaten of naderhand inbouwen gaat dus niet zomaar!

Jammer dat dit zo is misschien een verkeerde beslissing gemaakt om een Mini te nemen.

Groet,
Korrie
Andere voertuigen Corvette C5 400PK--- --- Jaguar XF 4.2 SV8 Supercharged 510PK
Nu Mini Cooper S R56 LCI 2011 185PK
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Telefoon koppelen ??

19 okt 2020, 22:10

Tsja..... Je hebt soms zaken die qua retro-fit inbouw best in de papieren kunnen lopen. Achteraf je MINI IndiBlue maken is ook kostbaar. :mrgreen: 't Is ook niet onmogelijk, maar je kunt je afvragen of de kosten opwegen tegen de waarde van de auto en het gemak wat je ervan hebt.
Een Parrot is misschien een goedkopere oplossing, maar ja niet-origineel. Dus ergens heb je extra schermpjes, knoppen en kabeltjes.

Maar het rijplezier in een MINI wordt er niet minder om, toch? Dus zo verkeerd is de keuze voor MINI niet (maar had je net effe verder door de optielijst moeten bladeren... :D ) En dat geldt denk ik niet alleen voor een MINI, maar ook voor Renault, Kia, Hyundai, VW, Mercedes, Opel, Peugeot, Ferrari, .....
Gebruikersavatar
digikorrie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2020, 14:10

Re: Telefoon koppelen ??

20 okt 2020, 20:26

Hoi Robert,

Je hebt gelijk vandaar dat ik de Mini binnenkort ook weer ga verkopen. Ik ga mij nu maar eens goed informeren voor een Fiat Abrath 595 180PK. Wat wel en niet mogelijk is.
Of ik geef de Mini aan mijn dochter. Maar voor mij hoeft het niet zo meer ik wil nog wel de sportknop erin maar dat is het dan ook.

Thanks voor je reactie
Andere voertuigen Corvette C5 400PK--- --- Jaguar XF 4.2 SV8 Supercharged 510PK
Nu Mini Cooper S R56 LCI 2011 185PK
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:01

Re: Telefoon koppelen ??

15 nov 2020, 14:05

Achteraf inbouwen lukt wel, maar is prijzig als je het met nieuwe spul erin plaatst.

Als je de tijd hebt, gewoon ebay afstruinen naar gebruikt onderdelen en iemand met verstand van coderen zien te vinden (of zelf leren).

Ik heb hier nog wel onderdelen liggen van een BMW E89, zou kunnen kijken of dat werkt.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Telefoon koppelen ??

15 nov 2020, 14:49

Een Parrot in laten bouwen is toch een goede optie? Heeft mijn R53 ook, maar moet eerlijk zeggen dat ik nooit bel onder het rijden. Wil rijden en niet ouwehoeren en afgeleid worden. Maar Parrot zat er al in.
Als je vanwege je werk altijd bereikbaar moet zijn is het een ander verhaal.
Navi prachtig als het erin zit en je veel nodig hebt maar anders voor die enkele keer een Tomtom of je mobieltje gebruiken in een goede houder.
Bij Mini gaat het om de fun van het rijden, als je daar geen klik mee hebt dan is een Mini niet de juiste auto voor je.
Blijkbaar heb je de auto wat impulsief en overhaast gekocht. :wink:
Abarth is ook leuk, heb er ook al vaker eentje overwogen maar ook die zal minpunten hebben.

Terug naar “Interieur en audio”